واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

علت ورشکستگی تولید میوه خشک

اگر قصد ورود به تولید میوه خشک را دارید باید علت ورشکستگی تولید میوه خشک و مشکلات آن را بدانید و با انجام برنامه ریزی و مطالعه به رشد و شکوفایی تولید برسید.

علت ورشکستگی تولید میوه خشک

امروزه میوه خشک دیگر یک کالای لوکس نیست و اکثر مردم نسبت به گذشته به چیپس میوه تمایل بیشتری دارند. به دلیل اینکه میوه ها طی فرایندی کاملاً طبیعی اسلایس و خشک می‌گردند.

یکی از دلایلی که موجب افزایش تقاضا شده، ماندگاری بالای میوه های خشک شده نسبت به میوه تازه می‌باشد. بطوریکه اکثر میوه از جمله مرکبات که دارای آب بسیار زیادی هستند را نهایتاً تا دو هفته می‌توان نگهداری کرد اما ماندگاری چیپس میوه بطور میانگین حدود یکسال می‌باشد. از دیگر دلایل آن نیز می‌توان به تاثیر آن بر سلامت جامعه نام برد، زیرا از میوه خشک می‌توان بعنوان یک محصول تنقلاتی سالم جایگزین پفک و محصولات فرآوری شده دیگر نمود.

با وجود این دلایل و افزایش روزافزون تقاضا برای خرید میوه خشک، باید بدانیم که ریسک تولید میوه خشک بالاست و حتی در روند تولید نیز ممکن است برخی از افراد با مشکلاتی خاص روبرو شوند. در این مقاله قصد داریم علل ورشکستگی تولید میوه خشک را بررسی کنیم.

علت ورشکستگی تولید میوه خشک

اگر دلایل و علت های ورشکستگی تولید میوه خشک را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که این ورشکستگی خیلی عجیب و نادر خواهد بود. زیرا همه افراد تولید کننده میوه خشک صنعتی و خانگی از تولید میوه خشک و کسب درآمد آن رضایت دارند. سوال اینجاست که با وجود این همه رضایت در تولید کنندگان و تقاضا از سوی مردم، چه عواملی سبب می‌شود که تولید میوه خشک به ورشکستگی بینجامد؟

تولید میوه خشک یک کار زودبازده هست و در کمترین زمان ممکن به سود قابل توجهی دست پیدا خواهید کرد. اما چند علت ممکن است باعث ورشکستگی زودهنگام نیز شود که به سرمایه و برنامه ریزی مرتبط هستند. سرمایه اولیه مهمترین فاکتور در شروع فعالیت بنگاه های تولیدی میوه خشک هست. بطوریکه هرچه میزان سرمایه اولیه بیشتر باشد برنامه ریزی بهتری برای فعالیت خواهید داشت.

سرمایه اولیه بر روی عوامل مختلفی تاثیرگذار است که عبارتند از:

  • مکانیزه کردن خط تولید جهت افزایش حجم تولید و کیفیت محصول
  • تامین میوه درجه یک با حجم بالا
  • برنامه ریزی مدون تر جهت کاهش ریسک ورشکستگی
  • استفاده از انواع ابزارهای تبلیغاتی
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت
  • و...

برنامه ریزی دومین فاکتور مهم در موفقیت تولید میوه خشک می‌باشد. اگر سرمایه به مقدار کافی هم داشته باشی اما برنامه ریزی دقیقی و مدون نداشته باشی احتمال ورشکستگی وجود دارد.

اکثر میوه ها در تمام فصول سال یافت نمی شوند و باید باید براساس فصل تولید میوه، برنامه ریز برای خرید با حجم کافی داشته باشید که در تمام طول سال میوه خشک آن را داشته باشید. زیرا در فصل هایی که میوه تازه یافت نمی‌شود میوه خشک شده آن دارای ارزش بیشتری است نسبت به فصلی که میوه تازه یافت می‌شود. برای تولید نیز باید برنامه ریزی داشته باشید ممکن است در روزهایی فصل تولید چند میوه با هم یکی باشد و نمی‌توانید چند میوه با حجم بالا خریداری و دپو کنید اما بر روی زمان تولید میوه خشک آنها برنامه ریزی نکنید. عدم برنامه ریزی دقیق ممکن است باعث خرابی میوه ها شود که یک ضرر بسیار بزرگ محسوب خواهد شد، زیرا میوه ای که خراب شده را نمی‌توان خشک کرد.
در نهایت خط تولید نامناسب، استفاده از مواد بی کیفیت و عدم انتخاب فرایند مناسب خشک کردن برای هر میوه، باعث ایجاد خسارت هایی غیرقابل جبرانی می‌شود که نهایتاً یک تولید کننده میوه خشک را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد.

بسته بندی شیک و با کیفیت و بازاریابی مناسب نیز از عواملی هستند که موجب رشد و شکوفایی بنگاه تولیدی میوه خشک می‌گردند و از ورشکستگی جلوگیری می‌کند. نحوه بسته بندی و بازاریابی بر فروش میوه خشک در سطح کشور و همچنین صادرات میوه خشک تاثیر بسزایی دارد. لذا از ابتدای کار باید تولید میوه خشک صادراتی را مدنظر خود قرار دهید.

تولید صنعتی میوه خشک چگونه انجام می گردد

با وجود اینکه در یک کارگاه خانگی نیز می‌توان میوه را خشک کرد، اما تولید صنعتی میوه خشک بهتر است. زیرا استفاده از دستگاه های صنعتی و اتوماتیک جهت تولید این محصولات سرعت و دقت را در کار بالاتر می‌برد.

انتخاب میوه مناسب برای خشک کردن

یکی از مهم ترین اقداماتی که برای رشد و شکوفایی و جلوگیری از ورشکستگی تولید میوه خشک باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، استفاده از میوه های مرغوب و با کیفیت برای خشک کردن است. میوه های پرطرفدار گزینه هایی بهتری برای خرید و تولید با حجم بالاتر محسوب می‌شوند. انبه، موز، توت فرنگی، کیوی و سیب از این گزینه ها می‌باشند.

پس از انتخاب میوه تا قبل از خشک کردن میوه، مراحلی از شستشو تا اسلایس میوه را باید طی کنید که مراحل ساده ای نیست و زمان زیادی نیازمند است. ابتدا میوه ها را باید شستشو کنید. سپس میوه های سالم را جدا کنید. برخی از میوه ها نیاز به پوست گیری دارند. در انتها نیز باید میوه ها براساس فاکتورهایی اقدام به اسلایس میوه نمایید.

اسلایس کردن میوه

این مرحله قبل از ورود میوه ها به دستگاه خشک کن انجام می‌گیرد. برای خشک کردن هر میوه باید ضخامت اسلایس آن را مدنظر قرار دهید زیرا برخی از میوه ها برای اینکه راحت تر خشک شوند نیاز است که نازک تر اسلایس شوند. همچنین نازکی بیش از حد برخی از میوه ها نیز ممکن است باعث خشک شدن بیش حد آنها شود.

اسلایس کرده میوه برای تولید میوه خشک

چیدمان میوه های اسلایس شده جهت ورود به دستگاه میوه خشک کن

آخرین مرحله تولید میوه خشک، چیدمان میوه های اسلایس شده بر روی سینی یا توری های مخصوص جهت ورود به دستگاه میوه خشک کن است. این دستگاه باید در دمای مناسبی کار کند تا حذف آب از میوه را انجام دهد. بهتر است برروی توری های مخصوصی این چیدمان صورت گیرد تا حرارت بصورت یکنواخت به تمامی بخش های اسلایس میوه ها نفوذ کند.

مشکلات تولید میوه خشک

مشکلات تولید میوه خشک همانند سایر بنگاه های تولیدی اجتناب ناپذیر است. اما باید این مشکلات را مدیریت کرد به نحوی که نهایتاً محصولی با کیفیت همراه با صرفه اقتصادی به بازار روانه شود. از حفظ کیفیت محصول نهایی بعنوان یکی از مشکلات اصلی در تولید میوه خشک می‌توان نام برد. همانطورکه می‌دانید در فرایند خشک کردن، ممکن است مواد مغذی، رنگ، عطر و طعم میوه را از دست دهیم. لذا برای رفع این مشکل باید کار علمی و مطالعاتی انجام گیرد تا خشک کردن میوه باعث از بین رفتن مواد مغذی، رنگ، عطر و طعم میوه نشود. این کار مطالعاتی در صنایع غذایی پیلار بعنوان یکی از صنایع بزرگ تولید کننده میوه خشک در کشور صورت گرفته و انواع میوه های خشک با کیفیت بسیار بالا تولید می‌گردد.

هرچند میوه های خشک نسبت به میوه تازه ماندگاری بسیار بالاتری دارند، اما همین مدت زمان ماندگاری نیز دارای محدودیت های نیز می‌باشد. عواملی مانند نور، رطوبت، حرارت و هوا می‌تواند باعث تغییر در ویژگی‌های میوه های خشک شده گردد.

از دیگر مشکلات تولید میوه خشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تولید و تجهیزات: فرایند تولید میوه خشک نیاز به تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی با فناوری های خاص است که لذا ممکن است هزینه های اولیه را افزایش دهد.
  • انتخاب مناسب میوه: اگر در انتخاب میوه مناسب برای خشک کردن و رعایت زمانبندی خشک کردن نهایت دقت را داشته باشیم می‌توانیم مشکلاتی نظیر تغییر رنگ و تغییر عطر و طعم میوه را به حداقل برسانیم.
  • تغییر عطر و طعم: این مهمترین مشکل در فرایند تولید می‌باشد که باید در آزمایشگاه و توسط نیروی متخصص با انجام کار علمی و تحقیقاتی بر آن غلبه کرد، تا بتوان بدون هیچ افزودنی میوه را بصورت طبیعی خشک کرد که عطر و طعم آن تغییر نکند.
  • تغییر در ساختار فیبر: در نتیجه خشک کردن ممکن است ساختار فیبر میوه دچار تغییر شود که منجر به تاثیر بر گوارش و سلامت گردد.

همانطورکه اشاره کردیم برای حل مشکلاتی که ذکر شده انجام کار مطالعاتی و تحقیقاتی و انجام آزمایش های دقیق در زمینه فرایند تولید، استفاده از مواد اولیه مرغوب و همچنین استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید و بروز می‌تواند کمک شایانی نماید. رعایت استانداردها و دستورالعمل بهداشتی در تولید و بسته بندی را نیز باید مدنظر قرار دهیم.

محصولات مرتبط با علت ورشکستگی تولید میوه خشک

چیپس آلو 150 گرمی

چیپس آلو 150 گرمی

میوه آلو و محصولات آلو خشک و چیپس آلو (Plum Chips) از نظر رنگ و مزه دارای تنوع می‌باشد: ( آلو قرمز، زرد و سیاه با مزه های ترش و ملس و شیرین)

Plum Chips 150g


70,000
چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

میوه سیب بعنوان سنبل سلامت شناخته می‌شود، چیپس سیب (Apple Chips) یا سیب خشک پیلار، در بسته بندی 150 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Apple Chips 150g


60,000
چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

خرمالو با طبع گرم و تر سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است، چیپس خرمالو (Persimmon Chips) یا خرمالوی خشک پیلار در ظروف شفاف فود گرید 150 گرمی ارائه می‌گردد.

Persimmon Chips 150g


58,000

مقالات مرتبط با علت ورشکستگی تولید میوه خشک

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ّآشنایی با طرز تهیه لواشک با جوهر لیمو باعث می شود شما یک خوراکی خوشمزه و سالم را بتوانید در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید

ادامه

با خواص برگه زردآلو در لاغری آشنا شوید

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

فیبر موجود در برگه زردآلو خشک باعث می شود که شما احساس سیری کنید و دست از غذا خوردن افراطی بکشید. همچنین به بهبود هضم غذا میز کمک می کند.

ادامه

طرز تهیه میوه خشک پاستیلی در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آشنایی با طرز تهیه میوه خشک پاستیلی می توانید یک خوراکی خوشمزه و مقوی برای میان وعده، در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی