واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

خشک کردن میوه به روش فریز درایر

خشک کردن میوه به روش فریز درایر نیز یکی از روش های متنوع میوه خشک کردن می‌باشد که در کنار روش های حرارتی و آفتابی (فر، شوفاژ و میوه خشک کن) استفاده می‌گردد.

خشک کردن میوه به روش فریز درایر

انواع میوه با تنوع مختلف طعم و مزه و البته خواص متنوع در دل طبیعت وجود دارد. امروزه اکثر میوه‌ها را می‌توان با روش‌های مختلف تا مدت های طولانی نگهداری کرد.

خشک کردن میوه یا به اصطلاح امروزی میوه خشک یکی از راهکارهای مناسب نگهداری میوه برای مدت زمان طولانی است. امروزه اغلب مردم نیز میوه خشک را همچون میوه تازه مصرف می‌کنند. اگرچه در گذشته قیمت میوه خشک را بالا و گران می‌دانستند اما با اطلاع از نرخ تبدیل وزنی میوه به میوه خشک(که از هر چند کیلو میوه تازه می‌توان یک کیلو میوه خشک تولید کرد) و همچنین با درنظر گرفتن مواردی همچون هزینه تولید (حقوق و دستمزد، تعمیر و نگهداری دستگاه و ...)، هزینه بسته بندی و ... میوه خشک قیمت چندان بالایی نیز  ندارد.

روش های تولید میوه خشک

خشک کردن در زیر نور آفتاب یکی از قدیمی‌ترین و از روش های باستانی تولید چیپس میوه خشک می‌باشد که آبا و اجداد ما برای خشک کردن میوه بکار می‌گرفتند. علاوه بر آن امروزه روش‌های متنوع دیگری برای خشک کردن میوه وجود دارد. از خشک کردن با بخاری و شوفاژ گرفته تا خشک کردن بوسیله فر و مایکروفر و دستگاه میوه خشک کن.

در تمامی روش های فوق از فرایند تبخیر برای خشک کردن میوه استفاده می‌گردد. یعنی آب میوه طی فرایندی حالا بوسیله نور آفتاب یا برخورد هوای گرم بخار شده و میوه خشک تولید می‌گردد.

اخیراً روش دیگری برای خشک کردن میوه بکار گرفته می‌شود که از فرایند تصعید برای خشک کردن میوه استفاده می‌گردد. تصعید به تغییر حالت ماده ای مستقیماً از جامد به گاز گفته می‌شود که در این تغییر حالت،  ماده به حالت واسط مایع در نمی‌آید.

خشک کردن میوه به روش فریز درایر

فریز درایر چیست؟

فریز درایر روش جدید خشک کردن میوه است که میوه را بر روی سینی درون فریزرهای خاصی قرار داده و تا منفی 40 درجه سانتیگراد سرد می‌کنند. سپس با قرار دادن میوه‌ها در محیط عاری از هوا با فشار خلأ 99 درصد آب منجمد موجود در میوه‌ها بدون مایع شدن به بخار تبدیل شده و از میوه خارج می‌گردد. لذا به این روش فریز درایر گفته می‌شود.

خشک کردن میوه به روش فریز درایز بدلیل اینکه هیچگونه گرمایی به میوه ساطع نمی‌شود باعث می‌شود میوه تا حدود زیادی فرم ظاهری اولیه خود را حفظ کرده و همچنین مواد و ویتامین های موجود در آن بیشتر حفظ شده و از بین نرود.

مقایسه مواد موجود در میوه خشک عادی و فریز درایر

مقدار مواد مفید موجود در میوه تازه به مراتب بیشتر و بهتر از میوه خشک می‌باشد. اما خب همه میوه ها در همه فصول سال بصورت تازه یافت نمی‌شوند. بطور مثال توت فرنگی فقط در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه یافت می‌شود. لذا در ماه های دیگر باید از میوه خشک آن استفاده نماییم.

میوه هایی که به روش معمولی (حرارتی یا آفتابی) خشک می‌شوند 75 الی 95 درصد آب خودرا از دست می‌دهند که لذا اکثر ویتامین های خودرا از دست می‌دهند، درحالیکه در روش فریز داریر فقط ویتامین C که محلول در آب است کم خواهد شد و بقیه ویتامین ها و مواد مفید در بافت میوه خشک باقی خواهد ماند.

همچنین اگر طعم این دو را مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که طعم میوه خشک فریز درای بسیار غلیظ‌تر نیز هست.

مزایای تولید میوه خشک به روش فریز درایر

تولید و مصرف میوه خشک به روش فریز درایر دارای مزایای زیر است:

حفظ مواد و ویتامین: همانطورکه توضیح دادیم تولید میوه خشک به روش فریز داریر باعث حفظ مواد و ویتامین های موجود در میوه می‌گردد.

طعم: خشک کردن میوه به روش فریز درایر موجب حفظ طعم و مزه میوه ها می‌گردد.

زمان نگهداری: میوه خشک فریز درایر را بدلیل ناچیز بودن آب موجود در آنها می‌توان تا سال‌ها در محیط مناسب به دور از رطوبت و آفتاب، گرما و سرمای شدید نگهداری نمود. علاوه بر اینکه مدت زمان نگهداری میوه افزایش یافته وزن میوه ها نیز به شدت کاهش پیدا کرده است.

جابجایی: بدلیل اینکه وزن این میوه خشک بسیار کم است، به راحتی قابل حمل و نقل هستند. علاوه بر آن فضای کمی نیز اشغال می‌کنند لذا استفاده از آنها در مسافرت را بسیار سهل و آسان می‌کند.

چگونه به روش فریز درایر میوه خشک کنیم

موارد مصرف میوه خشک فریز داریر

میوه خشک فریز درایر به میوه تازه شباهت ظاهری بسیاری دارد و دارای کاربردی تقریباً مشابه است. از میوه خشک فریز درایر علاوه بر مصرف بعنوان تنقلات می‌توان به اسموتی‌ها اضافه کرد یا در تهیه سالاد و شیرینی استفاده کرد.

قیمت میوه خشک

گرچه تصور خیلی‌ها اینست که قیمت میوه خشک بسیار بالاست و به آن بعنوان محصولی لوکس و لاکچری می‌نگرند. اما کاملاً این تصور اشتباه است. زیرا این افراد اطلاعی از میزان و نسبت میوه تازه به میوه خشک تولید شده را نمی‌دانند.

بطور مثال برای تولید یک کیلو میوه خشک موز باید 7 الی 9 کیلوگرم موز تازه را خشک نمود. قیمت هر کیلو موز را در این نسبت وزنی ضرب نمایید و به آن هزینه های تولید همانند حقوق و دستمزد نیرو، تعمیر و نگهداری ماشین آلات، بسته بندی و ... را اضافه نمایید.

صنایع غذایی پیلار به عنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور با بهره گیری از نیروی متخصص و کارآمد و استفاده از ماشین آلات تمام مکانیزه انواع چیپس میوه را با ظرفیت تولید 1 تن میوه در هر شیفت کاری تولید کرده و عرضه می‌نماید.

سوالات متداول

فریز درایر روش جدید خشک کردن میوه است که میوه را بر روی سینی درون فریزرهای خاصی قرار داده و تا منفی 40 درجه سانتیگراد سرد می‌کنند. سپس با قرار دادن میوه‌ها در محیط عاری از هوا با فشار خلأ 99 درصد آب منجمد موجود در میوه‌ها بدون مایع شدن به بخار تبدیل شده و از میوه خارج می‌گردد. لذا به این روش فریز درایر گفته می‌شود.
میوه خشک فریز درایر به میوه تازه شباهت ظاهری بسیاری دارد و دارای کاربردی تقریباً مشابه است. از میوه خشک فریز درایر علاوه بر مصرف بعنوان تنقلات می‌توان به اسموتی‌ها اضافه کرد یا در تهیه سالاد و شیرینی استفاده کرد.

محصولات مرتبط با خشک کردن میوه به روش فریز درایر

پرتقال خشک (تامسون) 1 کیلوگرمی

پرتقال خشک (تامسون) 1 کیلوگرمی

پرتقال تامسون بمب ویتامین C است. پرتقال خشک (تامسون Thomson Orange Chips) یا اسلایس پرتقال تامسون خشک در بسته بندی 1 کیلو ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Thomson Orange Chips 1Kg


240,000
میوه خشک مخلوط 500 گرمی

میوه خشک مخلوط 500 گرمی

چیپس میوه مخلوط حاوی ترکیبی از انواع میوه خشک می‌باشد که تماماً تولید مجموعه صنایع غذایی پیلار است، در ظروف شفاف فود گرید 500 گرمی ارائه شده است.

Mixed Fruit Chips 500g


325,000
آلو خشک طلایی (با هسته) 500 گرمی

آلو خشک طلایی (با هسته) 500 گرمی

آلو خشک یا آلو قطره طلا میوه خوشمزه تابستان است. آلو طلایی خشک شده با هسته (Mirabelle Plum) را در بسته 500 گرمی ظروف شفاف فود گرید از پیلار تهیه نمایید.

Dried Mirabelle Plum 500g


110,000
چیپس انبه (انبه خشک) 150 گرمی

چیپس انبه (انبه خشک) 150 گرمی

چیپس انبه محبوب‌ترین میوه خشک اسلایس شده می‌باشد، چیپس انبه (Mango Chips) یا اسلایس انبه خشک پیلار، در بسته بندی 150 گرم ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Mango Chips 150g


265,000

مقالات مرتبط با خشک کردن میوه به روش فریز درایر

چگونه کیوی خشک کنیم؟

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

به 3 روش می‌توانیم در منزل کیوی خشک کنیم که تغییری در رنگ و خواص آن ایجاد نشود. چیپس کیوی را می‌توان در فر، بخاری، شوفاژ یا دستگاه میوه خشک کن خشک کرد.

ادامه

ماکادمیا چیست؟

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ماکادمیا (فندق خامه‌ای یا فندق استرالیایی) که حاوی چربی‌های مفید با 76% روغن طبیعی، 9% پروتئین، 9% کربوهیدرات و 2% الیاف است را با خواص بیشمارش شرح می‌دهیم.

ادامه

طرز تهیه چیپس موز خانگی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

همانند سایر میوه ها، موز را نیز می‌توان با کمترین امکانات در خانه خشک کرد، درصورتیکه به خشک کردن میوه علاقه دارید طرز تهیه چیپس موز خانگی را از دست ندهید.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی