واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

انواع فندق و خواص آنها

فندق بعنوان یکی از اصلی ترین اجزای آجیل مخلوط دارای طعم شیرین روغنی است که بیشتر در کشورهای ترکیه، اسپانیا، ایتالیا و آمریکا کشت می‌شود و انواع مختلفی دارد.

انواع فندق و خواص آنها

فندق بعنوان یکی از اصلی ترین اجزای آجیل مخلوط دارای طعم شیرین روغنی است که بیشتر در کشورهای ترکیه، اسپانیا، ایتالیا و آمریکا کشت می‌شود و انواع مختلفی دارد. ترکیه با تولید تقریباً ۷۵ درصد از فندق جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده این میوه در بین کشورهای جهان می‌باشد.

بیشتر تولید فندق در ایران در مناطق اشکورات رودسر گیلان (پرندان، مایستان بالا و پایین، کُجید، شَوَک. دیماجانکش و…)، و در اشکورت رامسر در روستاهای سپارد، تمل، یازن، نارنه و… شهسوار و رامسر در مازندران و رودبار و الموت قزوین است. اشکورات رحیم‌آباد رودسر بزرگ‌ترین تولیدکننده فندق و به عنوان پایتخت فندق ایران شناخته می‌شود.

انواع فندق

فندق دارای تنوع و گونه های مختلفی است. انواع فندق عبارتند از:

بارسلونا، باتلر، کاسینا، کلارک، کاسفورد، داویانا، دل لانگه، انگلیس، انیس، فیلبرت، هال جیانت، جمتگارد، کنت کوب، لوییس، توکولی، توندا، توندای جیفونی، توندارومانا و والنیس پراید و ویلامت.

خواص فندق

فندق نیز همانند سایر مغزها سرشار از مواد مغذی، مقادیر بالای پروتئین، چربی، انواع ویتامین و مواد معدنی است. شواهد علمی تأیید می‌کند که خواص فندق برای سلامتی بی‌شمار است. در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی فواید فندق آشنا کنیم.

  1. فندق سرشار از مواد مغذی است.
  2. فندق دارای ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدانی می‌باشد.
  3. فندق به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.
  4. فندق خطر ابتلا به سرطان قلب را کاهش می‌دهد.
  5. فندق کپسول طبیعی ویتامین B و ویتامین E برای دوران بارداری می‌باشد.
  6. فندق منجر به افزایش سطح اسپرم های بارور در آقایان می‌شود.
  7. فندق به تقویت حافظه کمک می‌کند.

فندق سرشار از مواد مغذی است

فندق از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. هرچند کالری فندق زیاد است اما منبع غنی از مواد مغذی و چربی‌های سالم بشمار می‌آید. هر ۲۸ گرم فندق که تقریبا ۲۰ عدد مغز فندق را شامل می‌شود دارای ۱۷۶ کالری است که در برگیرنده مواد معدنی زیر است.

  • چربی: ۱۷ گرم 
  • پروتئین: ۴٫۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۴٫۷ گرم
  • فیبر: ۲٫۷ گرم – ۱۱ درصد از نیاز روزانه 
  • ویتامین (E): ۲۱ درصد از نیاز روزانه 
  • تیامین یا ویتامین (B1): ۱۲ درصد از نیاز روزانه
  • منیزیم: ۱۲ درصد از نیاز روزانه
  • مس: ۲۴ درصد از نیاز روزانه
  • منگنز: ۸۷ درصد از نیاز روزانه

علاوه بر موارد فوق فندق دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین B6، اسید فولیک یا ویتامین B9، فسفر، پتاسیم و زینک می‌باشد. همچنین، فندق منبعی غنی از اسید‌های چرب اشباع‌شده و اشباع‌نشده است و مقادیر مطلوبی از انواع اسید‌های چرب امگا۶ و امگا۹ مانند اسید اولئیک را در خود جای داده است.

باید توجه داشته باشید که فندق دارای مقداری فیتیک اسید است که شواهد نشان می‌دهد در جذب برخی از مواد مغذی مانند آهن و زینک از مغزها اختلال ایجاد می‌کند.

فندق دارای ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدانی می‌باشد

استرس اکسیداتیو به ساختارهای درون‌سلولی آسیب می‌زند، پیری زودرس را به دنبال داشته و خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد اما آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند. با مصرف فندق مقادیر قابل توجهی از ترکیباتی را دریافت می‌کنید که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند.

ترکیباتی با عنوان فنول‌ها فراوان‌ترین آنتی‌اکسیدان موجود در فندق‌ هستند که به کاهش کلسترول خون و التهاب کمک کنند. همچنین این ترکیبات برای حفظ سلامت قلب مفید هستند و می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به سرطان مؤثر باشند.

فندق به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند

باتوجه به اینکه فندق‌ سرشار از ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدانی و همچنین دارای انواع چربی‌های سالم است، مصرف آن برای کاهش سطح کلسترول خون مؤثر بوده و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. افرادی که فندق مصرف می‌کنند، سطح کلسترول بد در آن‌ها کاهش می‌یابد در حالی که سطح کلسترول خوب (HDL) و تری‌گلیسرید در آن‌ها تغییری نمی‌کند.

مصرف فندق سطح چربی خون را کاهش داده و سطح ویتامین E را افزایش می‌دهد. همچنین از آن‌جایی که فندق سرشار از انواع اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان است، فیبر زیادی دارد و حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم و پتاسیم است که مصرف آن به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

به طور کلی، مصرف ۲۹ تا ۶۹ گرم فندق در روز با بهبود عوامل مؤثر در سلامت قلب ارتباط دارد.

فندق خطر ابتلا به سرطان قلب را کاهش می‌دهد

آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فندق‌ باعث می‌شوند تا این مغز مغذی خواص ضدسرطانی هم داشته باشد.

فندق حاوی بیشترین مقادیر از آنتی‌اکسیدان‌هایی با عنوان پروآنتوسیانیدین‌ها نسبت به انواع دیگر مغزها است. پروآنتوسیانیدین‌های موجود در فندق می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و حتی درمان آن‌ها مؤثر باشند. پروآنتوسیانیدین‌ها از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند.

فندق سرشار از ویتامین E است که این ویتامین هم خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. آسیب‌های سلولی باعث ایجاد و پیشرفت سرطان می‌شوند و ویتامین E از بروز این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

فندق حاوی مقدار زیادی منگنز است که به عملکرد بعضی از آنزیم‌های خاص در بدن کمک می‌کند. این آنزیم‌ها باعث می‌شوند استرس اکسیداتیو آسیب‌های کمتری ایجاد کند و از این طریق می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

فندق کپسول طبیعی ویتامین B و ویتامین E برای دوران بارداری می‌باشد

فندق را می‌توان به عنوان یک مکمل غذایی ارگانیک در رژیم غذایی دوران بارداری مصرف کرد. فندق حاوی پروتئین، چربی سالم، کربوهیدارت، کاروتن، ویتامین B2 و B1، ویتامین E و مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر و آهن است. ویتامین E نقش مهمی در جلوگیری از سقط جنین دارد و نسبت به سایری مغذهای روغنی محتوای بیشتری برای رشد و نمو جنین در آن گنجانده شده است.

فندق منجر به افزایش سطح اسپرم های بارور در آقایان می‌شود

مردانی که روزانه یک مشت فندق می‌خورند، سطح کلسترول خوب HDL خود را تا 12 درصد افزایش می‌دهند. فندق سرشار از آرژنین است. آرژنین اسید آمینه‌ای قدرتمند برای بهبود عملکرد عظلات است و چون مانع سفت شدن عروق خونی می‌شود، باعث بهبود گردش خون شده و فشار خون را کاهش می‌دهد.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف آجیل هایی از جمله فندق، به افزایش تعداد اسپرم و کیفیت آن کمک می‌کند. از آنجاییکه فندق سرشار از ویتامین E است می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی عالی برای تولید اسپرم‌های بارور باشد و بر بهبود کیفیت اسپرم تأثیر بسیاری بگذارد.

فندق به تقویت حافظه کمک می‌کند

فندق منبع فسفر و ویتامین E است. مصرف منظم فندق، همانند داروهای شیمیایی برای بهبود حافظه، می‌تواند تا حد زیادی در تمرکز فکر و حافظه‌ی شما تأثیر مثبت بگذارد. هر روز مصرف یک قاشق عسل و پودر فندق، مسیر میانبری برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز است.

خرید فندق و مغز فندق از پیلار

صنایع غذایی پیلار یکی از بزرگترین تولید کنندگان دمنوش، میوه خشک، آجیل و خشکبار دارای انواع محصولات آجیل هست که فندق در پیلار بصورت فندق برشته، مغز فندق با پوست، مغز فندق سفید تفت داده، ماکادمیا و مغز فندق سفید خام عرضه می‌گردد.

محصولات مرتبط با انواع فندق و خواص آنها

فندق برشته 250 گرم

فندق برشته 250 گرم

فندق برشته (Roasted Hazelnuts 250g) با طعم دلنشین و برشته شده با پوست را در ظرف 250 گرم فود گرید با قیمت مناسب از پیلار خرید کنید.

Roasted Hazelnuts 250g


154,000
فندق برشته 150 گرم

فندق برشته 150 گرم

فندق برشته (Roasted Hazelnuts 150g) با طعم دلنشین و برشته شده با پوست را در ظرف 150 گرم فود گرید با قیمت مناسب از پیلار خرید کنید.

Roasted Hazelnuts 150g


96,500
فندق برشته 1 کیلوگرم

فندق برشته 1 کیلوگرم

فندق برشته (Roasted Hazelnuts 1Kg) با طعم دلنشین و برشته شده با پوست را در پاکت وکیوم 1 کیلوگرم با قیمت مناسب از پیلار خرید کنید.

Roasted Hazelnuts 1Kg


576,000
فندق برشته 500 گرم

فندق برشته 500 گرم

فندق برشته (Roasted Hazelnuts 500g) با طعم دلنشین و برشته شده با پوست را در ظرف 500 گرم فود گرید با قیمت مناسب از پیلار خرید کنید.

Roasted Hazelnuts 500g


298,000

مقالات مرتبط با انواع فندق و خواص آنها

روشهای خانگی خشک کردن آلو

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آلو خشک از تنقلات محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. روشهای مختلفی برای خشک کردن این میوه وجود دارد که با استفاده از نور خورشید، پنکه و یا فر انجام میگیرند.

ادامه

آشنایی کامل با خواص توت خشک + جدول ارزش غذایی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

توت خشک سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که برای بهبود سلامت قلب و مفید برای کبد است. این خوراکی شیرین و خوشمزه سرشاز از ویتامین و مواد مغذی است.

ادامه

ترکیبات آجیل شب یلدا چیست؟

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ترکیبات اصلی آجیل شب یلدا شامل چهار مغز پسته، بادام درختی، فندق و گردو است، اما انواع تخمه، بادام هندی، کشمش و انواع میوه خشک را نیز می‌توان استفاده کرد.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی