واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

طرز تهیه گلابی خشک در خانه

در مقاله طرز تهیه گلابی خشک با ارائه روش های خشک کردن گلابی طرز خشک کردن گلابی در خانه را به شما توضیح داده و با مطالعه آن چیپس گلابی را در منزل تولید کنید.

طرز تهیه گلابی خشک در خانه

در مقاله طرز تهیه گلابی خشک با ارائه روش های خشک کردن گلابی طرز خشک کردن گلابی در خانه را به شما توضیح داده و با مطالعه آن چیپس گلابی را در منزل تولید کنید.

گلابی

گُلابی که با نام علمی Pyrus شناخته می‌شود، میوه درختی گل‌دار از رده دولپه‌ای‌ها، از خانواده گلسرخیان و زیر خانواده بادامی‌واران است. از کوه‌های البرز به عنوان منشأ گلابی در منابع آلمانی نام برده‌اند. گونه وحشی آن با انواع مختلف در جنگل‌های گیلان و مازندران وجود دارد که در زبان گیلکی و تالشی به خوج و خج و سنگ خوج و در زبان مازندرانی به تلکا و سِتِکا معروف‌اند.

گلابی از جمله میوه‌های پر مصرف در میان ما ایرانی هاست. جالب است بدانید خوردن گلابی توسط پدر برای داشتن فرزندی زیبا توصیه شده است. بدلیل محدودیت در نگهداری میوه تازه و همچنین گلابی، بسیاری از افراد از خشک کردن گلابی برای نگهداری طولانی مدت استفاده می‌کنند. جالب‌تر خواهد شد اگر بدانید کالری گلابی خشک شده دو برابر میوه تازه بوده که نمایانگر اهمیت مصرف گلابی خشک شده در طول روز خواهد بود. گلابی خشک یکی از محصولات استراتژیک کارخانجات تولید کننده میوه خشک در کشور می‌باشد.

روش های خشک کردن گلابی

سه روش خشک کردن گلابی را در این بخش توضیح خواهیم داد. البته احتمال اینکه به روش های دیگری نیز بتوان گلابی را خشک نمود وجود داشته باشد اما در این بخش روش های اصلی طرز تهیه گلابی خشک در خانه را توضیح می‌دهیم.

خشک کردن گلابی با نور آفتاب

نور و گرمای آفتاب اقتصادی و کم هزینه ترین روش برای خشک کردن گلابی و هر نوع میوه ای می‌باشد. برای خشک کردن گلابی با نور آفتاب ابتدا باید ضمن انتخاب گلابی های سالم، تازه و بدون لک آنها را خوب شستشو داده و آبکشی نمایید. پس از آبکشی بصورت ورقه ورقه برش بزنید. استفاده از اسلایسر برای برش زدن میوه توصیه می‌شود زیرا هرچه میزان ضخامت برش ها یکسان تر باشد باعث می‌شود میوه یکنواخت تر خشک گردد.

پس از برش زدن گلابی، برش ها را در ظرفی از جنس استیل در معرض نور مستقیم آفتاب و در هوای آزاد قرار دهید. بهتر است برای جلوگیری از دسترسی حشرات و آلودگی بر روی برش ها توری مناسب پهن کنید. بهتر است روزی دو مرتبه گلابی ها را زیرورو کنید تا طرف مقابل آن نیز در برابر نور آفتاب قرار گیرد.

مدت زمان خشک کردن گلابی با نور آفتاب براساس ضخامت برش های میوه بین 2 الی 4 روز خواهد بود.

خشک کردن گلابی در فر

باوجود اینکه فر برای خشک کردن میوه طراحی نشده اما همچنان می‌توان گفت خشک کردن گلابی در فر نیز یکی از روش های طرز تهیه گلابی خشک است. همانند روش قبل ابتدا باید میوه ها را شسته و پس از آبکشی بوسیله چاقو یا اسلایسر با ضخامت سه الی 5 میلیمتر برش بزنیم. بهتر است از اسلایس استفاده کرده و تمام میوه ها را با یک ضخامت برش بزنید زیرا اگر ضخامت ها متفاوت باشد ممکن است برخی از برش ها زودتر خشک گردد و با حرارت اضافی تر بسوزند یا اینکه برخی از برش ها که ضخامت بیشتری دارند ممکن است بصورت کامل خشک نشوند و مقداری رطوبت داشته باشند.

پس از اسلایس با ضخامت یکسان گلابی، سینی فر را با ورقه های آلومینیومی پوشانیده و برش های گلابی را با مقداری فاصله برروی آن قرار می‌دهیم. درجه حرارت فر باید در حدود 50 درجه سانتیگراد تنظیم گردد. در روش خشک کردن با فر بهتر است برش های گلابی را هر نیمساعت یکبار بررسی کرده و آنها را زیرورو کنید. برای خارج کردن آنها در حین بررسی باید دقت کنید اگر فرم چرم مانندی پیدا کردن آنها را باید از فر خارج کنید. برای اینکه داخل میوه ها نیم پز نشوند بهتر است درب فر را مقداری باز بگذارید.

خشک کردن گلابی در دستگاه میوه خشک کن

خشک کردن گلابی در دستگاه میوه خشک کن بهترین روش در طرز تهیه گلابی خشک در خانه می‌باشد. درصورتیکه حج میوه های شما زیاد بوده و تمایل دارید سریعتر میوه را خشک کنید بهتر است از این روش استفاده کنید.

دستگاه میوه خشک کن دستگاهی تخصصی است که با آن می‌توانید علاوه بر گلابی سایر میوه جات را نیز در سریعترین زمان ممکن و با کیفیت بالا خشک نمایید. همانند سایر روش‌ها ابتدا باید میوه را شسته، سپس اسلایس نمایید. همچنان باید دقت کنید که ضخامت برش میوه ها یکسان و یکنواخت باشد. بهتر است از اسلایسر جهت برش و ورقه ورقه کردن میوه ها استفاده نمایید.

پس از اسلایس، برش های میوه را در دستگاه خشک کن قرار داده و با تنظیم و شروع به کار دستگاه، خشک کردن میوه ها شروع شده و می‌توانید گلابی های خشک شده را پس از مدت زمان معینی از دستگاه خارج کنید. برای اینکه بدانید میزان دما و مدت زمان خشک کردن میوه چقدر می‌باشد بهتر است از راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

قیمت میوه خشک

برای خرید و اطلاع از قیمت میوه خشک (چیپس میوه) به سایت پیلار مراجعه نمایید. صنایع غذایی پیلار بعنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور انواع میوه خشک را با ظرفیت تولید 1 تن میوه در هر شیفت کاری خشک نموده و پس از سورت و بسته بندی با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می‌کند. قیمت چیپس میوه خشک همراه با کیفیت محصولات تولید شده در صنایع غذایی پیلار کاملا قابل رقابت با بازار داخلی و خارجی می‌باشد.

محصولات مرتبط با طرز تهیه گلابی خشک در خانه

چیپس آلو 150 گرمی

چیپس آلو 150 گرمی

میوه آلو و محصولات آلو خشک و چیپس آلو (Plum Chips) از نظر رنگ و مزه دارای تنوع می‌باشد: ( آلو قرمز، زرد و سیاه با مزه های ترش و ملس و شیرین)

Plum Chips 150g


70,000
چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

میوه سیب بعنوان سنبل سلامت شناخته می‌شود، چیپس سیب (Apple Chips) یا سیب خشک پیلار، در بسته بندی 150 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Apple Chips 150g


60,000
چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

خرمالو با طبع گرم و تر سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است، چیپس خرمالو (Persimmon Chips) یا خرمالوی خشک پیلار در ظروف شفاف فود گرید 150 گرمی ارائه می‌گردد.

Persimmon Chips 150g


58,000

مقالات مرتبط با طرز تهیه گلابی خشک در خانه

آشنایی با چالش ها و مشکلات تولید میوه خشک (علت ورشکستگی)

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

همانطور که می دانید شروع کار تمام فعالیت ها با چالش ها و مشکلات بسیاری روبرو است که با دانش کافی می توانید این مسیر را راحت تر طی کنید.

ادامه

بسته بندی میوه خشک در ظروف فود گرید

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

برای مواد غذایی و میوه خشک، چیپس میوه و انواع خوراکی باید از ظروف فود گرید جهت بسته بندی استفاده نمود. ظروفی که مشخصه آنها قاشق و چنگال حک شده برروی آنهاست.

ادامه

سیب را چگونه خشک کنیم

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

سیب (apple) که از آن بعنوان نماد سلامت یاد می‌شود از پرطرفدارترین انواع میوه خشک می‌باشد در این مقاله 4 روش نحوه خشک کردن سیب در منزل را شرح می‌دهیم.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی