واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

آشنایی کامل با طرح توجیهی میوه خشک

طرح توجیهی میوه خشک، راهنمایی است که به سرمایه دار کمک می کند تا اطلاعات لازم و دقیق برای راه اندازی تولید میوه خشک داشته باشد.

آشنایی کامل با طرح توجیهی میوه خشک

طرح توجیهی میوه خشک، شامل اطلاعات مفید و دقیق برای راه اندازی کسب و کار تولید میوه خشک است. در این طرح به بررسی مراحل آغازین تا پایانی کار پرداخته است. بعد از بررسی ها و برآورد مالی، اطلاعات مالی شما را تکمیل می نماید. همچنین این طرح یک سند قانونی برای اخذ مجوز می باشد. قیمت میوه خشک به صورت نهایی با توجه به  طرح توجیهی و برآورد هزینه های دقیق محاسبه می شود.

چرا آشنایی با طرح توجیهی میوه خشک لازم است؟

اگر قصد راه اندازی خط تولید میوه خشک را دارید و نگران ضررهای مالی و از بین رفتن سرمایه خود هستید، این طرح به شما کمک می کند. در طرح توجیهی میوه خشک تمامی اطلاعات، باید و نبایدهای پروژه را به شما ارائه می دهد. با کمک گرفتن از این اطلاعات، آینده روشنی برای کسب و کار خود می توانید رقم بزنید.

در گزارش طرح توجیهی میوه خشک اطلاعات دقیقی در مورد اخذ مجوز برای تولید خشکبار، انواع میوه خشک، طرز تهیه آن، قیمت میوه خشک، میزان سود از فروش، نحوه بسته بندی و غیره در اختیار گذاشته می شود.

مجوزهای لازم در طرح توجیهی میوه خشک

در راه اندازی کار میوه خشک کنی، ابتدا باید یک طرح توجیهی میوه خشک بصورت بروز باشد و در شکل های خانگی، کارگاهی و حتی صنعتی نیاز به مجوزهایی دارد.

اگر کسب وکار به صورت خانگی باشد باید مجوز از سمت وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی صادر شود. مجوز بهداشت هم برای هر سه شکل خانگی، صنعتی و کارگاهی باید از سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شود. همچنین اگر کسب و کار به صورت کارگاهی باشد باید پروانه بهداشتی از صوی وزارت بهداشت صادر گردیده و در شکل صنعتی، پروانه بهداشتی صنعتی لازم است.

هزینه تولید میوه خشک چقدر است؟

هزینه تولید میوه خشک چقدر است؟

برآورد هزینه در تولید میوه خشک برای تولید کنندگان بسیار مهم است. از این رو در طرح توجیهی میوه خشک، ابتدا به بررسی و تحقیق هزینه های اولیه پرداخته می شود. به عنوان مثال برای تولید چیپس میوه نیاز به فضای بزرگی ندارد. یک اتاق 6 تا 12 متری برای نصب دستگاه ها کافی است. به این نکته توجه شود که هر کیلوگرم میوه خشک معمولا 10 کیلوگرم میوه تازه می دهد.

طبق محاسبات معمولا معادل 50 تا 60 درصد سود به تولید کننده تعلق می گیرد. حتی با انجام این کار با دستگاه های کم مصرف، قیمت مصرف انرژی نادیده گرفته می شود و می توان گفت طرح توجیهی میوه خشک، توجیه اقتصادی خوبی دارد اگر بتوان بازار هدف مناسب را پیدا کرد.

طرح توجیهی میوه خشک و تجهیزات لازم

در طرح توجیهی به ارائه دانش فنی و تجهیزات مورد نیاز می پردازد. برای تولید میوه خشک مراحلی موجود است که از شستشو، هسته گیری، برش گرفته تا خشک کردن و بسته بندی محصول می باشد. از تجهیزاتی که برای تولید میوه خشک باید تهیه شود موارد زیر می باشد:

  • وان شستشو اتومات میوه
  • تجهیزات سورتینگ
  • دستگاه اسلایسر
  • دستگاه پوست گیر
  • دستگاه خشک کن
  • تجهیزات بسته بندی
  • دستگاه تاریخ زن
  • ترازوی دیجیتال
  • کوره الکتریکی

انواع میوه ها برای خشک کردن

در کشور ما تولید انواع میوه ها انجام می شود. البته میوه هایی مانند آناناس، انبه، کشمش شاهانی، نارگیل، موز، توت فرنگی قیمت بالاتری در مقایسه به سایر میوه دارند. از دیگر میوه هایی که قیمت مناسب تری دارند می توان به آلو، آلبالو، کیوی، پرتغال، خرما و گلابی اشاره کرد.

بنابراین اگر امکان تهیه میوه هایی مانند آناناس و انبه که قیمت بالاتری دارند از مراکز اصلی تهیه کنید، سود بیشتری عاید شما خواهد شد.

طرح توجیهی بسته بندی میوه خشک

بسته به نوع و درجه برگه ها و چیپس ها، در بسته های کوچک و بزرگ بسته بندی می شوند. بسته بندی می تواند در ظرف ها، کیسه های پلاستیکی، سلوفانی و یا در کارتن چوبی بسته بندی شود. در مرحله بسته بندی باید رعایت کامل بهداشت و حفاظت از نفوذ آفات انباری انجام شود. بسته بندی باید به نحوی باشد که هیچ گونه آلودگی در آن وجود نداشته باشد.

همچنین مورد دیگری که بسیار حائز اهمیت است تا رعایت شود مفاد استانداردهای انواع برگه است. بسته بندی این فرآورده ها در اشکال و اوزان مختلف به بازار ارائه می گردد. همچنین ماشین آلات طوری انتخاب می شوند تا بتوانند انواع بسته بندی های مختلف را تولید و رائه کنند. با این کار گستره مصرف کنندگان هم وسیع تر می شود.

طرح توجیهی میوه خشک و چگونگی انبار کردن

یکی از مواد مهمی که در انبار کردن خشکبار باید رعایت شود خشک و خنک بودن انبار است. همچنین انبار باید غیر قابل نفوذ آفات باشد. انبار باید جایی باشد که مرطوب و نمناک نباشد. دیواره ها و کف انبار نیز باید بدون درز و همچنین پنجره ها با تور سیمی باید مجهزشده باشد تا آفات و حشرات به داخل را پیدا نکنند. انبار باید طبق استانداردهای شماره 55، 56، 57، 58 و 444 باشد. همچنین استاندارد شماره 1836 باید کامل رعایت شود.

طرح توجیهی میوه خشک و بررسی بازار و سرمایه گذاری

صنایع تبدیلی بخش کشاورزی یکی از پر رونق ترین ها است. در کشور حدود 200 واحد صنعتی تولید و بسته بندی میوه خشک با ظرفیت 168 هزار تنی وجود دارد و پیش بینی می شود پیشرفت بالای 60 درصد خواهد داشت. طی محاسباتی که انجام شده بعد از سرمایه گذاری اولیه، ظرف سه سال بعد از به تولید رسیدن، برگشت سرمایه خواهید داشت.

نکات قابل توجه در ورود به بازار میوه خشک

با ورود به بازار میوه خشک اطلاعات سودمندی به دست می آورید که باعث می شود در راه اندازی کارگاه تولیدی میوه خشک موفق عمل کنید. از جمله فوائد آشنایی با بازار میوه خشک موارد زیر می باشد:

  • آگاهی از قیمت ها در بازارها و شهرهای مختلف
  • آگاهی از میزان واردات میوه خشک به کشور
  • آگاهی از قیمت میوه خشک در بازار
  • آشنایی با تولید کنندگان و فروشندگان میوه خشک
  • آگاهی از ضوابط و شرایط صادرات میوه خشک

در پایان آشنایی با طرح توجیهی میوه خشک

یکی از طرح های فوق العاده پرسود برای سرمایه گذاری، طرح توجیهی میوه خشک است. آشنایی با این طرح باعث می شود که برای سرمایه گذاری در شروع این کسب و کار کاملا سنجیده عمل کنید. این طرح به عنوان چراغ راه شماست و انجام اشتباهات در راه اندازی این کسب و کار را به حداقل می رساند. در این طرح هر آنچه که در رابطه با هزینه های کسب و کار باشد را برآورد می کند.

سوالات متداول

آشنایی با این طرح باعث می شود اگر قصد راه اندازی کسب و کار تولید میوه خشک را دارید، تمام اطلاعات لازم و دقیق را برای شما فراهم می کند.
در این طرح برآورد هزینه ها بطور دقیقه محاسبه می شود تا سرمایه ای که در این کسب و کار گذاشته می شود به هدر نرود.

مقالات مرتبط با آشنایی کامل با طرح توجیهی میوه خشک

طرز تهیه هلو خشک خانگی خوشمزه + خاصیت هلو خشک

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

روش های مختلفی برای طرز تهیه میوه خشک وجود دارد. 3 تا از بهترین روش ها برای خشک کردن هلو در خانه استفاده از افتاب یا دستگاه فر و میوه خشک کن است

ادامه

طرز تهیه انبه خشک در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

با سه روش آفتاب، فر یا مایکروفر و دستگاه میوه خشک کن می‌توانیم در خانه انبه خشک کنیم که در این مقاله نحوه خشک کردن انبه طبق هر روش را توضیح داده ایم.

ادامه

آشنایی کامل با خواص سیب خشک برای لاغری (نحوه استفاده در رژیم غذایی)

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

سیب خشک به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی، می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت بدن شما و داشتن احساس سیری در بلند مدت به شما کمک کند.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی