واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

آشنایی با چالش ها و مشکلات تولید میوه خشک (علت ورشکستگی)

همانطور که می دانید شروع کار تمام فعالیت ها با چالش ها و مشکلات بسیاری روبرو است که با دانش کافی می توانید این مسیر را راحت تر طی کنید.

آشنایی با چالش ها و مشکلات تولید میوه خشک (علت ورشکستگی)

راه اندازی کسب و کار تولید و داشتن قیمت میوه خشک مناسب شاید ساده به نظر آید، اما قطعا دارای سختی ها و مخاطرات بسیاری است که باید قبل از شروع به کار آگاهی داشته باشید. از جمله مشکلات تولید میوه خشک تامین مواد اولیه با کیفیت، نگهداری و حمل و نقل، مشکلات دستگاه خشک کن میوه، اطلاع از حجم انبار و رعایت کامل اصول بهداشتی است.

چالش ها و مشکلات تولید میوه خشک

در تولید میوه خشک مشکلات و چالش هایی است که به آن ها اشاره می شود

تامین مواد اولیه میوه خشک

یکی از مشکلات اساسی در تولید میوه خشک، پیدا کردن افراد و تامین کننده های وفادار است. باید به دنبال افرادی باشید که با کم ترین قیمت بهترین خدمات را ارائه دهند. میوه هایی که برای خشک کردن انتخاب می کنید باید تازه و با کیفیت باشد. پیدا کردن تامین کننده قابل اعتماد کمی دشوار است و باید زمان و انرژی زیادی گذاشته شود. تامین کننده باید مجوزات لارم برای فروش میوه را دریافت کرده باشد.

نگهداری و حمل و نقل میوه خشک

فرایند نگهداری میوه خشک یکی دیگر از مشکلات تولید میوه خشک است. همانطور که اطلاع دارید میوه در صورت بیرون ماندن از یخچال به سرعت خراب می شود. پس برای نگهداری از میوه ها نیاز به یخچال یا محفظه هایی است تا میوه درون ان قرار گیرد و خراب نشود. به علاوه باید هزنیه حمل و نقل میوه های خشک شده را نیز در نظر داشته باشیم تا هزینه کمتر و سرعت بیشتری داشته باشد.

اگر ارسال میوه به مناطق دور و شهرهای دیگر انجام می شود، برای حمل و نقل باید حتما از تریلی های یخچال دار استفاده شود. همچنین نوع و جنس بسته بندی نادرست باعث خراب شدن و نامرغوب شدن میوه ها می شود.

اطلاع از حجم انبار

اگر از حجم انبار خود اطلاع نداشته باشید به دردسر بزرگی خواهید افتاد. برای آماده سازی میوه خشک به تعداد خواسته ها توسط مشتری باید از حجم میوه موجود به صورت کامل اطلاع داشته باشید تا مشکلی پیش نیاید.

رعایت کامل اصول بهداشتی

تمیز بودن محل کار، شستشوی اصولی میوه ها، از جمله مواردی است که بسیار مهم است. رعایت اصول بهداشتی باعث بالا رفتن کیفیت کار می شود. همچنین محل نگهداری میوه خشک باید تمیز باشد و دما به گونه ای باشد تا قارچ و باکتری کمتری پرورش پیدا کند. در محیط کارگاه باید هفته ای یکبار تمیز شود و مطعمن باشید که در محفظه میوه ها رطوبت نفوذ نکرده باشد.

مشکلات تولید میوه خشک با دستگاه

به طور کلی داشتن میوه خشک با کیفیت به موارد بسیاری بستگی دارد که باید رعایت شود. از مشکلاتی که در تهیه میوه خشک با دستگاه به وجود می آید موارد زیر شامل می شود:

خراب شدن میوه خشک

برش میوه ها به صورت یکسان یکی از عوامل اصلی است. اگر میوه ها به صورت یکسان انجام نشود بعد از مدتی، فاسد یا خراب می شود. علت آن این است که آب میان بافتی در برخی از برش ها به صورت کامل در دستگاه خشک نمی شود و به مرور زمان باعث خراب شدن میوه می شود. پس این موضوع بسیار مهم است که در حین برش حتما به صورت یکسان وبه طور نازک برش داده شود. با انجام این کار هم باعث می شود میوه خشک شده کیفیت خوبی داشته باشد و هم ظاهر زیبایی به میوه های خشک شده می دهد.

برای این که میوه ها به صورت یکسان و اصولی برش داده شود بهتر است از دستگاه اسلایسر میوه استفاده کنید. پس برای رفع یکی از مشکلات تولید میوه خشک که برش یکسان میوه است از دستگاه مخصوص استفاده می کنیم.

کاهش کیفیت میوه خشک شده

طعم بد میوه خشک و کوچک شدن بیش از اندازه برش میوه نیز یکی از مشکلات تولید میوه خشک است. بسیاری از افراد این مشکل را از دستگاه میوه خشک کن می دانند. اما تولید کننده های بسیاری در ایران به علت حاشیه سود بالا از قطعات کم کیفیت و غیر استاندارد در تولید محصول استفاده می کنند. ولی مهم ترین عامل کاهش کیفیت میوه خشک، توان پایین دستگاه است و این باعث می شود تا زمان زیادی در دستگاه میوه مانده و بعد از خروج از دستگاه کیفیت پایین باشد.

تغییر رنگ میوه خشک شده

تغییر رنگ در میوه های خشک شده عوامل زیر می تواند باشد:

  • واکنش آهن و پتاسیم با اکسیژن
  • بهداشت سبدها، توری ها و سینی ها
  • رسیده بودن بیش از حد میوه ها
  • دمای بالا

در برخی از دستگاه های میوه خشک کن، حرارت ایجاد شده به قدری بالاست که در حین خشک شدن میوه باعث ایجاد تغییر رنگ در میوه ها می شود. به همین دلیل برخی از تولید کنندگان میوه خشک از ترکیبات شیمیایی مضر گوگرد استفاده می کنند که متاسفانه برای سلامتی بسیار زیان آور است و استفاده از میوه های خشک دارای گوگرد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

مصرف بالای برق دستگاه میوه خشک کن

یکی دیگر از مشکلات تولید میوه خشک مصرف برق بالای دستگاه خشک کن میوه است. در مدل های صنعتی و نیمه صنعتی به دلیل استفاده از فن و دیگر قطعات مصرف برق نیز بالاتر است. غالبا هر چه دستگاه بزرگتر باشد میزان مصرف برق نیز بیش تر است. دستگاه های میوه خشک کن در دو مدل خانگی و صنعتی است که در مدل های تک فاز 10 آمپر برق و در دستگاه های سه فاز 7 آمپر برق مصرف می شود.

این نکته را فراموش نکنید که یکی از اصلی ترین موارد در افزایش برق به علت باز گذاشتن درب دستگاه است. باز بودن درب باعث می شود تا دستگاه از تمام قدرت خود برای خشک کردن میوه استفاده کند و به همین علت میزان مصرف برق نیز افزایش می یابد.

سر و صدای زیادی در هنگام تولید میوه خشک

اگر از دستگاه میوه خشک کن برای تولید میوه خشک استفاده می کنید، فن های دستگاه که عمل خارج کردن رطوبت را به عهده دارند، عامل تولید سر و صدا هستند. در دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی این مورد بیشتر دیده می شود. پس در هنگام خرید دستگاه باید حتما به استاندارد بودن آن توجه داشت تا در هنگام کار سر و صدای اضافی تولید نشود.

علت ورشکستگی تولید میوه خشک چیست؟

یخچال بزرگ

در کارگاه های تولیدی یک سری موارد هستند که باعث می شود نتوانیم کسب و کار خود را ادامه دهیم و باعث ورشکستگی می شود که در زیر اشاره می شود:

استفاده ار مواد اولیه بدون کیفیت

استفاده از میوه بی کیفیت به علت این که مقرون به صرفه تر است باعث می شود که محصول تولید شده بی کیفیت باشد و فروش و سود کمتری حاصل شود. برای داشتن سود دهی بالا در بازار کار میوه خشک باید حتما به کیفیت بالا محصول توجه کامل شود.

استفاده از دستگاه های غیر استاندارد

اگر از دستگاه نامناسب و غیر استاندارد استفاده شود احتمال دور ریزی میوه بسیار بالاست. در نتیجه خروجی اندکی داشته و ضرر و زیانی بیشتر را متحمل خواهید شد. دستگاه های میوه خشک کن با کیفیت، میوه ها را به صورت یکنواخت، در زمان معین و مناسب خشک می کند.

بازاریابی نادرست

اگر بازاریابی انجام شده غیر اصولی و ضعیف باشد و از افراد ماهر استفاده نشود میزان فروش بالایی نخواهید داشت. استفاده از افراد کاربلد در بازاریابی یکی از نکات مهم در فروش محصولات است.

خط تولید نامناسب محصول

برای تولید انواع میوه ها و سبزیجات، بر اساس بافت، نحوه شستشو و اسلایس میوه با هم متفاوت است و دماهای متغیر دارد. اگر خط تولید با میوه تناسب و هماهنگی نداشته باشد، کیفیت میوه خشک تولید شده افت کرده و دارای ضرر و زیان می شود. پس باید این نکته مهم را در نظر داشت که برای هر نوع میوه باید خط تولید خاص آن تهیه شود که نیازمند سرمایه بالایی است.

گرفتن مجوزهای لازم

گرفتن مجوز ها و تاییدیه ها مورد نیاز برای شروع کار تولید میوه خشک بسیار زیاد است و نیاز به گذاشتن زمان بالا و همچنین داشتن تخصص در این زمینه است.

در آخر آشنایی با مشکلات تولید میوه خشک

همانطور که می دانید شروع کار تمام فعالیت ها با چالش ها و مشکلات بسیاری روبرو است که با دانش کافی می توانید این مسیر را راحت تر طی کنید و توصیه می شود که از افراد و مجموعه های متخصص در این زمینه کمک بگیرید. از جمله مشکلات تولید میوه خشک تامین مواد اولیه با کیفیت، نگهداری میوه، خرید دستگاه های با کیفیت و رعایت کامل اصول بهداشتی است.

سوالات متداول

یکی از مشکلات تولید میوه خشک، گرفتن مجوزهای بسیاری است. از جمله مجوز بهداشت، گواهی سلامت، کارت بهداشت و ... می باشد.
قطعا تولید هر محصولی یک سری مشکلات خاص خود را دارد که تولید میوه خشک نیز مستثنی نیست. تهیه مواد با کیفیت، داشتن دستگاه های زیاد و پیشرفته و رعایت یکسره اصول بهداشتی از مشکلات رایج می باشد.

مقالات مرتبط با آشنایی با چالش ها و مشکلات تولید میوه خشک (علت ورشکستگی)

طرز تهیه میوه خشک پاستیلی در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آشنایی با طرز تهیه میوه خشک پاستیلی می توانید یک خوراکی خوشمزه و مقوی برای میان وعده، در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

ادامه

مشارکت پیلار در نمایشگاه اگروفود 2023

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

صنایع غذایی پیلار با حضور در غرفه 13 سالن میلاد نمایشگاه اگروفود 2023 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

ادامه

این میوه خشک ها رو بخور تا جوش نزنی!

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ما در این مقاله به معرفی میوه خشک هایی می‌پردازیم که در درمان جوش (آکنه) معجزه می‌کنند بطوریکه مصرف روزانه آنها پوستی سالم و عاری از جوش را به همراه دارد.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی