واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

طرز تهیه چیپس موز خانگی

همانند سایر میوه ها، موز را نیز می‌توان با کمترین امکانات در خانه خشک کرد، درصورتیکه به خشک کردن میوه علاقه دارید طرز تهیه چیپس موز خانگی را از دست ندهید.

طرز تهیه چیپس موز خانگی

با مطالعه مقاله طرز تهیه چیپس موز (موز خشک) در خانه، روش های خشک کردن موز در منزل را خواهیم آموخت و کاملا متوجه خواهیم شد که چگونه موز را خشک کنیم.

چیپس میوه خشک یکی از تنقلات سالم و پرطرفداریست که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و در اکثر فروشگاه‌ها انواع چیپس میوه را می‌توانید مشاهده نمایید. مصرف میوه خشک توسط کودکان مفیدتر از تنقلاتی مضر همانند چیپس و پفک است.

شاید تصور خیلی از افراد اینست که میوه خشک محصولی لوکس و لاکچری است. درحالیکه این تصور کاملا اشتباه است. بطور مثال برای میوه ای همچون موز نسبت تبدیلی به میزان 7 الی 9 به 1 درنظر بدست آمده است یعنی برای تولید 1 کیلوگرم چیپس موز باید 7 الی 9 کیلوگرم موز تازه داشته باشیم. اگر این مقدار را در قیمت موز ضرب کنیم، کاملا متوجه خواهیم شد که حتی بدون درنظر گرفتن هزینه هایی همچون نیروی کار، سوخت (گاز و برق)، نگهداری و تعمیرات دستگاه‌ها، هزینه تولید و بسته بندی قیمت میوه خشک در برابر میوه تازه قابل توجیه است.

چیپس موز

چیپس موز یا موز خشک به اسلایس های افقی یا سکه‌ای موز که در دستگاه های میوه خشک کن، فر و مایکروویو به مقدار استاندارد رطوبت آن از بین رفته و خشک می‌گردد اطلاق می‌گردد. درصورتیکه بیش از حد نرمال و استاندارد رطوبت میوه گرفته شود خاصیت میوه نیز از بین خواهد رفت و درصورتیکه کمتر از استاندارد رطوبت آن گرفته باشد و دارای رطوبت بیش از حدنرمال باشد باعث می‌شود میوه خشک زودتر از موعد خراب گردد.

طرز تهیه موز خشک در خانه

قبل از اینکه سراغ طرز تهیه موز خشک در خانه برویم باید بدانیم چه نوع موز را خریداری کنیم. همچنین در زمان خرید موز باید موزهای رسیده سفت را انتخاب کنید. موز اگر نرم باشد در زمان اسلایس کردن فرم و شکل خود را از دست خواهند داد و در مراحل خشک کردن سیاه خواهند شد. موزهای ایرانی دارای قند بیشتری هستند اما سایز کوچکی دارند.

بطور کلی از چهار روش خشک کردن در فر، دستگاه میوه خشک کن، نور آفتاب و بخاری و شوفاژ برای خشک کردن موز در خانه می‌توانیم استفاده نماییم.

خشک کردن موز در فر یا مایکروویو

خشک کردن موز در فر یا مایکروویو یکی از دسترس‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌های تهیه چیپس موز است. برای اینکار لازم است قبل از شروع بکار حتما فر را روشن کنید تا روی درجه کم قرار دهید تا به آرامی گرم شود سپس به سراغ آماده‌سازی موز بروید.

برای تهیه موز خشک در فر ابتدا با استفاده از یک کاغذ روغنی (نسوز) ته سینی فر را پوشانده و پس از پوست گیری موزها، میوه را با ضخامت یکنواخت برش زده یا اسلایس نمایید. از یک چاقوی تیز جهت اسلایس کردن می‌توانید استفاده کنید، یا اگر تمایل دارید ضخامت اسلایس ها یکنواخت تر باشد می‌توانید از یک دستگاه اسلایسر کمک بگیرید.

ضخامت برش ها باید یکسان باشد زیرا درصورتیکه ضخامت برخی از برش ها نازکتر باشد ممکن زودتر خشک شده و باعث شود باتوجه به زمانبندی خشک کردن سوخته و سیاه شوند. درصورتیکه اگر ضخامت برخی بیشتر باشد ممکن است در تایم خشک کردن کامل خشک نشده و همچنان دارای رطوبت باشند که این رطوبت باعث خرابی آن و سایر میوه های خشک شده گردد.

موز را می‌توانید به صورت سکه‌ای یا در امتداد درازای میوه برش بزنید و اسلایس کنید. برش ها موز را با کمی فاصله از هم برروی سینی فر چیدمان کنید و جهت جلوگیری از تغییر رنگ و سیاه شدن میوه از اسپری کردن آبلیمو جلو و پشت برش های موز استفاده کنید.

سینی فر که برش های موز برروی آن چیدمان شده را درون فر با دمای 70 الی 80 درجه قرار دهید و باتوجه به میزان ضخامت اسلایس‌ها ممکن است چیزی حدود 2 الی 4 ساعت زمان نیاز باشد تا موز خشک گردد. پس از این تایم، سینی را از فر خارج کرده و ابتدا اجازه دهید تا خنک گردد. سپس از روی سینی جمع آوری کرده و در ظرف درب دار و به دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

خشک کردن موز در دستگاه میوه خشک کن

خشک کردن موز در دستگاه میوه خشک کن بهترین گزینه برای تهیه چیپس موز است زیرا موز در این دستگاه با بالاترین کیفیت خشک می‌گردد. همانند روش قبل، باید موز را با ضخامت یکسان برش زده و با مقداری آبلیمو اسپری نماییم، سپس برش های را با مقدار اندکی فاصله از هم برروی سینی دستگاه میوه خشک کن چیدمان کنید و سینی را در دستگاه قرار دهید.

پس از قرار دادن سینی در دستگاه میوه خشک کن، دمای دستگاه را برروی 50-60 درجه تنظیم کرده و چندساعتی زمان لازم است تا چیپس موز تولید گردد.

هرازگاهی باید به دستگاه سر بزنید و موزها را زیرورو کنید تا دو طرف آنها بصورت یکنواخت خشک گردد. پس از خشک شدن نیز باید موز خشک شده را در ظروف درب بسته و به دور از آفتاب نگهداری کنید.

خشک کردن موز در زیر نور آفتاب

خشک کردن موز در زیر نور آفتاب یکی از روش های سنتی بدون هزینه است. البته خشک کردن موز به روش آفتاب توصیه نمی‌شود زیرا احتمال سیاه شدن طی این روش بیشتر از سایر روش‌هاست. چنانچه با سیاه شدن موزها مشکلی ندارید همانند روش‌های دیگر موزها را برش زده و با آبلیمو آغشته کرده و با فاصله اندکی از هم برروی توری پارچه ای چیدمان کنید، بهتر است در مکانی توری را قرار دهید که مقداری از زمین فاصله داشته تا هوا گردش داشته باشد و همچنین در معرض مستقیم آفتاب باشد.

باتوجه به اینکه برای خشک کردن موز در زیر نور آفتاب چندروز زمان نیاز هست باید روزی را جهت خشک کردن انتخاب کنید که آفتاب طی چندروز بعد آن نیز در دسترس باشد و هوا ابری یا بارانی نباشد. شب ها نیز باید آنها را به مکانی مسقف انتقال دهید تا رطوبت یا نسیم برروی آنها نرود. روزی چندمرتبه هم نیاز است که اسلایس موزها زیرورو گردد تا دو طرف موز بصورت یکنواخت خشک گردد.

خشک کردن موز با بخاری یا شوفاژ

از روش خشک کردن موز با بخاری یا شوفاژ می‌توانید در فصول پاییز و زمستان استفاده کنید. در این روش کافیست بجای اینکه برش یا اسلایس های موز را برروی سینی چیدمان کنید، از فویل استفاده کنید. فویل را برروی بخاری یا شوفاژ قرار دهید، برش های میوه را برروی آن با اندکی فاصله ازهم چیدمان کنید. حرارت بخاری یا شوفاژ را باید کم کرده و هر چندوقت یکبار برش های میوه را زیرورو کنید.

قیمت میوه خشک

صنایع غذایی پیلار بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور با ظرفیت تولید 1 تن میوه در هر شیفت کاری انواع میوه خشک را با دستگاه های تمام مکانیزه خشک نموده و پس از سورت و بسته بندی با بهترین قیمت و کیفیت محصولات خود را به بازار داخل و خارج از کشور عرضه می‌کند. برای خرید و اطلاع از قیمت میوه خشک موز به سایت پیلار مراجعه نمایید.

محصولات مرتبط با طرز تهیه چیپس موز خانگی

چیپس آلو 150 گرمی

چیپس آلو 150 گرمی

میوه آلو و محصولات آلو خشک و چیپس آلو (Plum Chips) از نظر رنگ و مزه دارای تنوع می‌باشد: ( آلو قرمز، زرد و سیاه با مزه های ترش و ملس و شیرین)

Plum Chips 150g


70,000
چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

میوه سیب بعنوان سنبل سلامت شناخته می‌شود، چیپس سیب (Apple Chips) یا سیب خشک پیلار، در بسته بندی 150 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Apple Chips 150g


60,000
چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

خرمالو با طبع گرم و تر سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است، چیپس خرمالو (Persimmon Chips) یا خرمالوی خشک پیلار در ظروف شفاف فود گرید 150 گرمی ارائه می‌گردد.

Persimmon Chips 150g


58,000

مقالات مرتبط با طرز تهیه چیپس موز خانگی

روشهای خانگی خشک کردن آلو

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آلو خشک از تنقلات محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. روشهای مختلفی برای خشک کردن این میوه وجود دارد که با استفاده از نور خورشید، پنکه و یا فر انجام میگیرند.

ادامه

آشنایی با چالش ها و مشکلات تولید میوه خشک (علت ورشکستگی)

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

همانطور که می دانید شروع کار تمام فعالیت ها با چالش ها و مشکلات بسیاری روبرو است که با دانش کافی می توانید این مسیر را راحت تر طی کنید.

ادامه

آشنایی با بهترین خواص میوه خشک + مفید برای کودکان و خانم های باردار

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

از بهترین خواص میوه خشک می توان به حفظ تناسب اندام، سلامت قلب، جلوگیری از یبوست، افزایش هموگلوبین خون و مفید برای پوست، چشم و دندان اشاره کرد

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی