واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

تاریخچه آجیل در ایران

در این مقاله با توضیح تاریخچه آجیل در ایران، ضمن معرفی با کیفیت ترین شهر آجیلی خواهیم گفت کدام شهر در ایران به عنوان پایتخت آجیل ایران شناخته می‌شود.

تاریخچه آجیل در ایران

شاید برای شما نیز تاریخچه آجیل در ایران جالب باشد و شاید دوست دارید بدانید چه شهری آجیل با کیفیت دارد، یا کدام شهر پایتخت آجیل در ایران و شهر آجیلی است. در این مقاله با توضیح تاریخچه آجیل در ایران، ضمن معرفی با کیفیت ترین شهر آجیلی خواهیم گفت کدام شهر در ایران به عنوان پایتخت آجیل ایران شناخته می‌شود.

قبل از اینکه بخواهیم تاریخچه آجیل در ایران را شرح دهیم، بهتر است کمی درباره اینکه آجیل چیست صحبت کنیم. آجیل یکی از انواع خوراکی‌های اصلی است که باید توسط همه افراد جامعه مصرف شود. از زمان‌های قدیم، آجیل به یکی از نمادهای فرهنگی و اصیل ایران تبدیل شده و امروزه همچنان در اکثر مناسبت‌ها و اعیاد استفاده می‌گردد.

اگر قصد داشته باشیم نیم نگاهی به تاریخچه آجیل در ایران بیندازیم به این پی خواهیم برد که این خوراکی از زمان زرتشتیان پا به سفره های ایرانیان باز کرده است. در جشن‌هایی مثل جشن مهرگان، جشن سده، جشن گواه‌گیری و … در دوره زرتشتیان وجود آجیل یکی از ضروریات بوده و به جشن و مهمانی‌ها رنگ و زیبایی خاصی القا می‌کرد.

فروش آجیل در حجره‌های پر زرق و برق برای جلب توجه رهگذران از گذشته در بین ایرانیان مرسوم بوده است. در قدیم‌الایام در حجره‌های آجیل فروشی خبری از قفسه یا شیشه نبود و آجیل را در ظروف قابل رویت نگهداری و میوه خشک را آویزان به نخ می‌کردند.

تهیه و تولید آجیل و خشکبار در ایران قدیم کاملاً سنتی و بصورت محدود انجام می‌شد. امروزه با پیشرفت علم و بهره‌مندی از تکنولوژی پیشرفته در تولید و بسته بندی، آجیل به صورت انبوه تولید و در دسترس عموم قرار می‌گیرد. لذا می‌توان گفت آجیل و خشکبار بعنوان یکی از قطب های صنعتی آغاز بکار کرد. کشور عزیزمان ایران نیز در طول سالیان متمادی توانسته جزو مهمترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان آجیل در جهان باشد.

بدلیل چهارفصل بودن آب و هوا و موقعیت جغرافیایی ایران، اکثر انواع آجیل در باغات ایرانی تولید می‌شوند که برخی از آنها بدلیل شرایط آب و هوایی بهتر آجیل با کیفیت‌تری را تولید می‌کنند. شاید شهری در ایران نباشد که آجیل فروشی نداشته باشد و نتوان از آن شهر آجیل با کیفیت خریداری کرد، اما شهرهایی نیز وجود دارند که آجیل معروف‌تری دارند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

کیفیت آجیل تبریز بی‌نظیر است

بهترین و با کیفیت ترین آجیل ایران را باید از تبریز خریداری کنید. طعم پسته، بادام، فندق و سایر آجیل‌های تبریز زبانزد است بطوریکه آجیل یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های تبریز است. تولید آجیل در تبریز به حدی زیاد است که به کشورهایی همچون پاکستان، هند، اروپا و ترکیه صادر می‌شود.

اصفهان معتبرترین مرکز آجیل ایران

اصفهان معتبرترین مراکز و فروشگاه های آجیل در ایران را دارد بطوریکه برخی از مسافران این شهر حتی برای خرید سوغات نیز ابتدا به سراغ آجیل می‌روند. اجیل در فروشگاه‌های اصفهان، با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه و ماشین آلات مجهز تهیه شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

بهترین پسته ایران را از رفسنجان تهیه کنید

جالب است بدانید حدود نیمی از پسته جهان در رفسنجان تولید می‌شود و 60 درصد صادرات جهانی پسته در اختیار ایران قرار دارد که چیزی حدود 500 میلیون دلار در سال درآمد از این میزان صادرات حاصل می‌شود. محصولی که در 120 هزار هکتار باغ پسته توسط مردم زحمتکش این شهرستان تولید شده و با کیفیت هرچه بیشتر به سرتاسر ایران و جهان عرضه می‌گردد.

پسته احمد آقایی، اکبری، کله قوچی و فندقی از معروفترین انواع پسته رفسنجان می‌باشد که همگی به خارج از کشور صادر می‌گردد. پسته رفسنجان بدلایلی چون فرم زیبا، مغز درشت و خوش طعمی ازجمله پسته های لوکس در مراسمات و مهمانی‌ها به شمار می‌رود همچنین بدلیل کیفیت بالا و کالری کم یکی از بهترین آجیل‌های مورد استفاده برای کاهش وزن بشمار می‌رود.

گیلان قطب فندق ایران

شاید شما هم تا حالا نمی‌دانستید که چیزی حدود 85 درصد فندق ایران در استان گیلان تولید می‌شود لذا از آن می‌توانیم به عنوان قطب تولید فندق در ایران نام ببریم. وجود 17 هزار هکتار باغ فندق و تولید 15هزارتن فندق در سال، رتبه چهارم تولید فندق در جهان را نیز برای استان گیلان به ارمغان آورده است.

فصل برداشت فندق در استان گیلان از اوایل تا اواخر شهریور می‌باشد. فندق یکی از عناصر اصلی آجیل های مخلوط همانند آجیل چهارمغز، 5 مغز و مجلسی و ... می‌باشد.

چهارمحال و بختیاری، قطب بادام در ایران

چهارمحال و بختیاری استانی سردسیر در دل رشته کوه زاگرس بدلیل داشتن آب و هوای خاص و آب به میزان کافی، منطقه‌ای مناسب کشاورزی محسوب می‌شود که رتبه برتر کشوری در تولید چندین محصول باغی همانند بادام، گردو و هلو را دارد.

بدلیل شرایط مقاومتی و بازدهی بالا در بسیاری از نقاط استان چارمحال و بختیاری درخت بادام به وفور پرورش داده می‌شود. بدلیل کیفیت بالای بادام تولیدی چارمحال و بختیاری صادرات جهانی نیز دارد. منطقه سامان، یکی از مهمترین مناطق این استان است که با داشتن خاک حاصلخیز و آب، باغ‌های بادام زیادی در آن پرورش یافته‌اند.

گردوی تویسرکان با شهرت جهانی

بدلیل شرایط مساعد آب و هوایی کشت گردو در شهرستان تویسرکان همدان رونق بسیاری دارد و یکی از معروف ترین مراکز تولید گردو در ایران است. گردوی تولیدی این شهرستان با داشتن بیش از 5500 هکتار باغ گردو دارای شهرت جهانی است. گردوی تویسرکان از نظر درشتی، درصد چربی، مغز سفید و طعم، یکی از بهترین گردوهای ایران محسوب می‌شود.

فاروج، پایتخت آجیل ایران

فاروج در استان خراسان شمالی بعنوان پایتخت آجیل ایران شناخته می‌شود. کیفیت آجیل عرضه شده در فاروج از دیرباز بالا بوده و اعتبار آن هرروز بیشتر می‌شود. انواع فروشگاه آجیل فروشی از ابتدا تا انتهای خیابان اصلی در هر دو طرف خیابان در این شهر وجود دارند.

تخمه را در فاروج شور نمی‌کنند، بلکه آن را به صورت خال نمک عرضه می‌کنند. در این روش بعد از تفت دادن آجیل، با جارو سیخی روی آن نمک پاشیده می‌شود. فاروجی‌ها برای طعم دادن به تخمه از آب لیمو، گلپر و کمی رنگ خوراکی استفاده می‌کنند. همزمان با رونق گرفتن تجارت آجیل در این شهر محصولاتی همچون گردو، بادام و کشمش در این منطقه تولید و جایگاه خاصی در بازار پیدا کرد.

محصولات مرتبط با تاریخچه آجیل در ایران

آجیل چهار مغز تفت داده ویژه 150 گرم

آجیل چهار مغز تفت داده ویژه 150 گرم

آجیل چهار مغز تفت داده ویژه 150 گرم ترکیبی از 4 مغز با درصد برابر مغز پسته، مغز بادام درختی پودری، مغز بادام هندی پودری و مغز فندق پودری است.

Special Mixed Four Roasted Nuts 150g


152,000
آجیل چهار مغز تفت داده ویژه 250 گرم

آجیل چهار مغز تفت داده ویژه 250 گرم

آجیل چهار مغز تفت داده ویژه ترکیب شده از 4 مغز محبوب با درصد مساوی که عبارتند از مغز پسته، مغز بادام درختی پودری، مغز بادام هندی پودری و مغز فندق پودری.

Special Mixed Four Roasted Nuts 250g


247,000
آجیل چهار مغز تفت داده ویژه 500 گرم

آجیل چهار مغز تفت داده ویژه 500 گرم

آجیل چهار مغز تفت داده ویژه 500 گرم ترکیبی از 4 مغز با درصد برابر مغز پسته، مغز بادام درختی پودری، مغز بادام هندی پودری و مغز فندق پودری است.

Special Mixed Four Roasted Nuts 500g


483,500

مقالات مرتبط با تاریخچه آجیل در ایران

طرز تهیه چیپس موز خانگی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

همانند سایر میوه ها، موز را نیز می‌توان با کمترین امکانات در خانه خشک کرد، درصورتیکه به خشک کردن میوه علاقه دارید طرز تهیه چیپس موز خانگی را از دست ندهید.

ادامه

شرکتهای صادرات میوه خشک + کشورهای مقصد

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

میوه خشک جز محصولاتی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی مخصوصا در حاشیه خلیج فارس دارد. از این رو شرکتهای صادرات میوه خشک رشد روز افزونی پیدا کرده است.

ادامه

آناناس کمپوتی یا آناناس طبیعی ؟!

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

دو نوع آناناس را می‌توان خشک کرد، آناناس کمپوتی و آناناس طبیعی که هر کدام طرفداران زیادی دارند آناناس خشک طبیعی طعم ملس تر نسبت به چیپس آناناس کمپوتی دارد.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی