واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

ترکیبات آجیل شب یلدا چیست؟

ترکیبات اصلی آجیل شب یلدا شامل چهار مغز پسته، بادام درختی، فندق و گردو است، اما انواع تخمه، بادام هندی، کشمش و انواع میوه خشک را نیز می‌توان استفاده کرد.

ترکیبات آجیل شب یلدا چیست؟

فاصله میان غروب آفتاب آخرین روز پاییز یعنی (30 آذر) و طلوع آفتاب اولین روز زمستان (1 دی) به یکی از کهن ترین جشن های ایرانی شب یلدا یا شب چله معروف است. صنایع غذایی پیلار ضمن تبریک جشن یلدا قصد دارد در این مقاله به معرفی آجیل مورد استفاده در شب یلدا بپردازد. در این شب از میوه های مختلفی جهت پذیرایی استفاده می‌شود که هندوانه و انار معروف ترین میوه های این شب است. تخمه ژاپنی، تخمه آفتابگردان و انواع آجیل نیز همراه هندوانه و انار در شب یلدا مورد استقبال قرار می‌گیرد. 

ترکیبات اصلی آجیل شب یلدا شامل چهار مغز پسته، بادام درختی، فندق و گردو است، اما انواع تخمه، بادام هندی، کشمش و انواع میوه خشک را نیز می‌توان استفاده کرد.

بادام زمینی آجیل شب یلدا

انواع آجیل های شب یلدا

انواع آجیل های شب یلدا چیپست و بصورت کلی تر آجیل شب یلدا چیست؟ برای شب یلدا انواع آجیل های مخلوط را می‌توان نام برد و در این شب استفاده کرد. اما ترکیب آجیل و میوه خشک مخصوص یلدا کاملاً بومی و منطقه ای می‌باشد. بطور مثال افرادی که در اطراف شاهرود و یا دامغان زندگی می‌کنند که چون پسته و زردآلو بعنوان سوغات این منطقه محسوب می‌شود لذا در ترکیب آجیل شب یلدا برگه زردآلو، قیسی و انواع مختلف پسته را مشاهده می‌کنند. اقلید در استان فارس 9 درصد گردوی کشور را تامین می‌کند، اگر یک شب یلدایی را در کنار مردمان عزیزمان در اقلید بگذرانیم متوجه می‌شویم که گردو در آجیل شب یلدای ساکنان اقلید حرف اول را می‌زند.

از دیرباز ترکیب آجیل شب یلدا چهار مغز پسته، بادام درختی، گردو و فندق بوده است که به مرور زمان این ترکیب دچار تغییر شده و درحال حاضر اکثر هموطنانمان برای پذیرایی جشن یلدا آجیل چهار مغز را ترجیح می‌دهند که شامل پسته، فندق، بادام درختی و بادام هندی می‌شود. مواردی همچون بادام زمینی، تخمه ژاپنی و تخمه کدو و تخمه آفتابگردان، نخود و کشمش، انواع میوه خشک مانند برگه زردآلو، انجیر خشک، چیپس توت فرنگی، چیپس انبه و... نیز همراه سایر موارد استفاده می‌گردد.

پسته شب یلدا

پسته یکی از محبوب ترین مغزهای آجیل شب یلدا محسوب می‌شود. پسته سرشار از منیزیم، مس و انواع ویتامین‌های گروه ب است که با افزایش ایمنی بدن ارتباط مستقیم دارد. برخی مغز پسته و برخی جهت ماندگاری بیشتر پسته با پوست را دوست دارند.

فندق شب یلدا

فندق نیز از پرطرفدارترین مغزهاست که می‌توانید در ترکیب شب یلدا داشته باشید اما میزان محبوبیت آن به اندازه پسته نیست. فندق سرشار از ویتامین‌های خانواده ب است که مصرف آن به خصوص برای کودکان توصیه می‌شود.

بادام شب یلدا

شاید محبوبیت بادام به اندازه پسته نباشد اما اگر بادام نباشد آجیل ناقصی برای یلدا داریم. شما می‌توانید از انواع بادام در این شب استفاده کنید. بادام زمینی خام و تفت داده، بادام درختی خام، تفت داده و تفت داده زعفرانی و بادام هندی خام، تفت داده و تفت داده زعفرانی یا مخلوطی از این موارد را می‌توانید در آجیل یلدایی خود داشته باشید.

بادام درختی آجیل یلدا

گردو شب یلدا

گردو یکی از محصولاتی است که در طول سال متقاضی زیادی دارد و در روزهای منتهی به شب یلدا با افزایش تقاضا مواجه می‌شود.

گردو آجیل شب یلدا

تخمه های آجیل یلدا

تخمه از جمله آجیل های سرگرم کننده است که مخصوص شب یلدا نیز می‌باشد. تخمه آفتابگردان، تخمه ژاپنی و تخمه کدو را می‌توانیم در ترکیب آجیل یلدایی داشته باشیم.

آجیل شب یلدا را از کجا بخریم

صنایع غذایی پیلار بعنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک، دمنوش میوه و آجیل در کشور می‌باشد، که همواره سعی بر تولید محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه دارد. محصولات این مجموعه تاکنون به کشورهای مختلفی از جمله کانادا، اسپانیا، کشورهای حوزه خلیج فارس همانند قطر و عمان و ... صادر شده است. قیمت میوه خشک و آجیل پیلار رقابتی و مناسب می باشد که می‌توانید با اطمینان محصولی با کیفیت و ارزان قیمت را از پیلار خریداری کنید.

مقالات مرتبط با ترکیبات آجیل شب یلدا چیست؟

روشهای خانگی خشک کردن آلو

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آلو خشک از تنقلات محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. روشهای مختلفی برای خشک کردن این میوه وجود دارد که با استفاده از نور خورشید، پنکه و یا فر انجام میگیرند.

ادامه

سیب را چگونه خشک کنیم

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

سیب (apple) که از آن بعنوان نماد سلامت یاد می‌شود از پرطرفدارترین انواع میوه خشک می‌باشد در این مقاله 4 روش نحوه خشک کردن سیب در منزل را شرح می‌دهیم.

ادامه

طرز تهیه چیپس آلو خانگی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

با مطالعه مقاله طرز تهیه چیپس آلو خانگی خواهیم آموخت که چگونه آلو را اسلایس و با ارائه راهنمای کامل 3 روش خشک کردن آلو، در خانه بتوانیم چیپس آلو تولید کنیم.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی