واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

ّآشنایی با طرز تهیه لواشک با جوهر لیمو باعث می شود شما یک خوراکی خوشمزه و سالم را بتوانید در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

لواشک یکی از لذیذ ترین و سالم ترین تنقلات خانگی است که طرفداران زیادی در بین بچه ها دارد. شما می توانید لواشک را از هر میوه ای درست کنید. مخصوصا اگر میوه هایی دارید که رسیده و احتمال خراب شدنشان زیاد است، بهترین روش تبدیل آن ها به لواشک های خوشمزه است. سیب یکی از بهترین میوه ها برای درست کردن چیپس میوه خشک، لواشک و حتی دمنوش میوه ای است. لواشک سیب از مقوی ترین لواشک های خانگی است. بهتر است طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو را یاد بگیرید که بسیار آسان است و از خوردن آن سیر نمی شوید.

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

با استفاده از جوهر لیمو یا اسید سیتریک می توانید لواشک خوشمزه از انواع میوه ها را درست کنید. جوهر لیمو یک طعم دهنده در مرکباتی مانند لیمو ترش و پرتقال است. جوهر لیمو گزینه مناسبی برای حفظ طعم لواشک و ماندگاری طولانی آن می تواند باشد.

مواد لازم برای تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو

  • سیب : 2 کیلو
  • آب: به مقدار لازم
  • جوهر لیمو: یک چهارم چای خوری
  • شکر: در صورت نیاز
  • ادویه هایی مانند دارچین، جوز هندی (اختیاری)

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو با فر خانگی

برای درست کردن لواشک سیب، نیازی به جدا کردن پوست آن نیست. چون بعد از پخته شدن، پوست سیب به همراه خود سیب کاملا له می شود.

  • ابتدا سیب ها را تمیز بشویید و قسمت های میانی آن را جدا کنید. سیب ها را در اندازه های کوچک خرد کرده و در قابلمه ای با یک لیتر آب یا بیشتر ریخته و بجوشانید. آب باید طوری باشد که روی سیب های خرد شده را بپوشاند. دقت کنید که گاز پر فشار نباشد و سیب ها در حرارت ملایم جوشانده شوند. به مدت 1 ساعت زمان برای پختن سیب ها لازم است.
  • بعد از این که سیب ها کاملا پخته و له شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و سیب ها را از صافی رد کنید تا مواد درشت تر از سیب جدا شوند.
  • در مرحله بعد باید سیب های خرد شده را کاملا له و به صورت پوره در آورید که بهترین روش با استفاده از گوشت کوب برقی است.
  • سپس در مرحله بعد پوره سیب آماده شده را مجدد به مدت 20 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به خوبی غلیظ شوند
  • مایه به دست آمده را بچشید تا معین شود چه مقدار شکر و جوهر لیمو یا ادویه جات اضافه کنید. جوهر و شکر را هر بار یک قاشق چایخوری اضافه کنید تا طعم لواشک مشخص شود. در صورت تمایل به مقدار لازم دارچین یا جوز هندی اضافه کنید تا طعم بیشتری بگیرد
  • مایه به دست آمده را در درون قالب فر ریخته و کاملا صاف کنید.
  • این نکته فراموش نشود که حتما باید قبل از ریختن مایه ته قالب فر را کاغذ روغنی پهن کنید تا محتویات به قالب نچسبد
  • قالب فر را در دمای 170 درجه به مدت 1 تا 2 ساعت قرار دهید.
  • بعد از درست شدن لواشک آن را از قالب جدا کرده و برای تزئین، آن را به شکل استوانه در آورده (رولی) و در پلاستیک قرار دهید.

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو بدون فر

تمام موارد بالا برای تهیه لواشک سیب تکرار می شود فقط می توانید پوره سیب آماده شده را به جای این که در فر درست کنید، در درون سینی ریخته و سپس به مدت 1 تا 2 هفته در فضای باز قرار دهید (مقابل پنکه یا آفتاب مستقیم) تا مایه خشک شده و تبدیل به لواشک سیب شود. برای آلوده نشدن لواشک بهتر است که یک توری تمیز بر روی سینی پهن کنید.

نکات قابل توجه در تهیه لواشک سیب

لواشک سیب

در زیر به نکات ریزی برای تهیه لواشک سیب اشاره می شود:

  • می توانید از انواع سیب ها به صورت میکس استفاده کنید
  • مایه صاف شده در سینی طوری باشد که نه خیلی ناک باشد و نه خیلی ضخیم که در دراز مدت احتمال کپک زدن آن زیاد است
  • در صورت تمایل به لواشک ترش، از سیب ترش استفاده کنید
  • بعد از خشک کردن لواشک ها می توانید لواشک را رب انار بزنید و سپس رول کنید
  • به جای استفاده از پلاستیک یا نایلون می توانید از کاغذ روغنی استفاده کنید.
  • هنگام پخت میوه، در قابلمه از قاشق چوبی استفاده کنید تا کیفیت و طعم میوه تغییر نکند
  • اگر از روش طبیعی برای خشک کردن لواشک استفاده می کنید. در روزهای اول در فضای باز در مقابل نور آفتاب قرار دهید و در هفته دوم در اتاق گذاشته تا خشک شود.

روش های خشک کردن در تهیه لواشک سیب

لواشک

در زیر به انواع روش های خشک کردن لواشک اشاره می شود:

خشک کردن با آفتاب

بهترین و طبیعی ترین روش برای خشک کردن، قرار دادن لواشک در زیر نور مستقیم آفتاب است. به علت این که بیشتر لواشک ها با میوه های تابستانی درست می شود، به انداز کافی آفتاب برای خشک کردن لواشک ها در طول روز وجود دارد. نکته ای که که باید در خشک کردن لواشک با افتاب توجه کنیم، قرار دادن توری روی لواشک ها است تا از نشستن گرد و غبار و حشرات جلوگیری شود. در ضمن توری را باید طوری روی سینی کشیده شود که روی لواشک ها نباشد و با سطح رویی لواشک فاصله داشته باشد.

خشک کردن در داخل خانه (جلوی پنکه)

اگر فضایی مانند بالکن یا حیاط ندارید یا هوا مساعد خشک کردن نیست، در داخل خانه و جلوی پنکه خشک کنید. این روش بهداشتی تر است اما زمان بیشتری را نیز برای خشک کردن لواشک می برد.

خشک کردن روی بخاری و شوفاژ

اگر می خواهید در فصل سرد سال، لواشک درست کنید می توانید از بخاری یا شوفاژ کمک بگیرید. به این صورت که سینی لواشک را نزدیک بخاری یا شوفاژ گذاشته تا خشک شود. حتی اگر بخاری یا شوفاژ حرارت خیلی کمی دارد می توانید روی آن قرار دهید تا به تدریج لواشک خشک شود.

خشک کردن با فر یا میوه خشک کن

ساده ترین و سریع ترین روش ممکن استفاده از فر یا میوه خشک کن است. به این نکته توجه کنید در صورتی که سینی فر شما آلومینیوم نیست حتما کف سینی را چرب کنید تا لواشک در حین خشک شدن به قالب نچسبد.

در پایان آشنایی با طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو

اگر طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو را یا داشته باشید، با رسیدن فصل تابستان بهترین موقعیت برای درست کردن لواشک است که درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. لواشک یکی از لذیذ ترین خوراکی ها از قدیم بوده که طرفدارن زیادی در بین تمام سنین دارد.

سوالات متداول

برای درست کردن این لواشک در خانه می توانید بعد از درست کردن پوره آن که با پختن سیب انجام می شود به روش طبیعی در آفتاب گذاشته تا خشک شود یا از فر خانگی استفاده کنید
برای خوش رنگ شدن لواشک، حتما از سیب های رسیده و سالم استفاده کنید و در هنگام پختن در قابلمه را باز بگذارید. همچنین اگر روی سیب ها کف جمع می شود آن را حتما جدا کنید

محصولات مرتبط با طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

لواشک سیب 150 گرم

لواشک سیب 150 گرم

لواشک سیب (قمرالدین) محصولی تنقلاتی و پرطرفدار است که از سیب طبیعی در صنایع غذایی پیلار تولید و در بسته بندی 150 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Fruit Roll Apple Leather 150g


45,000
لواشک سیب 250 گرم

لواشک سیب 250 گرم

لواشک سیب (قمرالدین) محصولی تنقلاتی و پرطرفدار است که از سیب طبیعی در صنایع غذایی پیلار تولید و در بسته بندی 250 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Fruit Roll Apple Leather 250g


70,000
لواشک سیب 500 گرم

لواشک سیب 500 گرم

لواشک سیب (قمرالدین) محصولی تنقلاتی و پرطرفدار است که از سیب طبیعی در صنایع غذایی پیلار تولید و در بسته بندی 500 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Fruit Roll Apple Leather 500g


125,000

مقالات مرتبط با طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

با خواص برگه زردآلو در لاغری آشنا شوید

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

فیبر موجود در برگه زردآلو خشک باعث می شود که شما احساس سیری کنید و دست از غذا خوردن افراطی بکشید. همچنین به بهبود هضم غذا میز کمک می کند.

ادامه

بسته بندی میوه خشک در ظروف فود گرید

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

برای مواد غذایی و میوه خشک، چیپس میوه و انواع خوراکی باید از ظروف فود گرید جهت بسته بندی استفاده نمود. ظروفی که مشخصه آنها قاشق و چنگال حک شده برروی آنهاست.

ادامه

پیلار تولید کننده میوه خشک و انواع چیپس میوه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

یکی از شرکت های تولیدی و کارخانه های بزرگ تولید کننده میوه خشک با تنوع گسترده از انواع چیپس میوه در ایران شرکت آب و آفتاب کیان با برند تجاری پیلار می باشد.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی