واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

میوه خشک و تناسب اندام

قبل از خواندن مقاله حدس بزنید که میوه خشک چاق می‌کند یا لاغر؟! یا به این موضوع فکر کنید که چگونه با مصرف چیپس میوه خشک تناسب اندام یا استایل را حفظ کنیم.

میوه خشک و تناسب اندام

قبل از خواندن مقاله حدس بزنید که میوه خشک چاق می‌کند یا لاغر؟! یا به این موضوع فکر کنید که چگونه با مصرف چیپس میوه خشک تناسب اندام یا استایل را حفظ کنیم.

امروزه اغلب مردم در سرتاسر کره خاکی با مشکلاتی همچون چاقی و اضافه وزن روبرو هستند و البته دغدغه همه افراد خصوصا خانم‌ها حفظ تناسب اندام و بادی استایل می‌باشد. تا حالا چیزی از ژن چاقی شنیدید. وجود این ژن در برخی از افراد باعث می‌شود حتی با مصرف کوچکترین و کم کالری ترین خوراکی به سرعت جذب بدن آنها گردد. اما خیلی از افراد بدلیل کم تحرکی و عدم انجام ورزش روزانه اضافه وزن پیدا می‌کنند.

یکی از انواع خوراکی که امروزه مردم به آن رغبت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند میوه خشک است. میوه خشک بعنوان یک تنقلات مصرف می‌گردد هرچند یک خوراکی سالم است اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. البته زیاده‌روی در مصرف هر نوع خوراکی نباید داشته باشیم. میوه تازه هم درصورت زیاده‌روی در مصرف می‌تواند باعث چاقی افراد شود، اما با این تفاوت که چون میوه تازه دارای آب است و سریع‌تر سیر می‌کند، لذا کمتر از چیپس میوه باعث چاقی می‌شود.

با وجود اینکه زیاده روی در مصرف میوه خشک می‌تواند باعث بروز چاقی شود اما جالب است بدانیم که از چیپس میوه بعنوان یکی از تنقلات مصرفی برای کاهش وزن و حفظ بادی استایل نام برده می‌شود. زیرا چیپس میوه فیبر و ویتامین های فراوانی دارد و قند موجود در آن طبیعی است. البته فراموش نکنیم که نباید در مصرف آن ناپرهیزی کنیم و فقط درصورتی می‌توان از آن برای کاهش وزن کمک گرفت که در مصرف آن زیاده روی نکنیم.

میوه خشک چیست؟

میوه خشک اصطلاحاً به برش یا اسلایس های انواع میوه گفته می‌شوند طی فرایندی حرارتی یا آفتابی در زیر نور آفتاب یا با حرارت بخاری یا شوفاژ و در فر و مایکروفر یا دستگاه میوه خشک کن یا طی فرایند سرمادهی همانند فریز درایر آب از میوه جدا می‌گردد و همچنین به آن چیپس میوه نیز گفته می‌شود.

البته انواع میوه خشک دیگری نیز همانند برگه میوه یا قیسی میوه نیز وجود دارد که در دسته خشکبار میوه طبقه بندی می‌گردند.

میزان خشک شدن آب در میوه های مختلف متفاوت می‌باشد. برخی از میوه ها که دارای آب بیشتری هستند مانند توت فرنگی حجم بیشتری از وزن خود را از دست می‌دهند و میوه هایی همچون موز و انبه که آب کمتری دارند حجم کمتری نیز از دست خواهند داد. بطور مثال از هر 7 الی 9 کیلوگرم موز تازه می‌توان یک کیلو موز خشک تولید کرد. در حالیکه در میوه ای همانند توت فرنگی برای یک کیلوگرم میوه خشک باید 12 الی 14 کیلوگرم توت فرنگی تازه را خشک نماییم.

انبه، موز، توت فرنگی، نارگیل، آناناس، هلو، آلو، زردآلو، خرمالو، سیب، کیوی، گلابی و پرتقال میوه هایی هستند که می‌توان آنها را خشک کرد و برای تمام فصول سال مصرف نمود.

در خرید میوه خشک به چه نکاتی توجه کنیم؟

میوه را در منزل نیز می‌توان خشک کرد، اما درصورتیکه قصد دارید آن را بصورت آماده از تولید کننده میوه خشک خرید نمایید به یک نکته کلیدی باید توجه کنید و آن هم افزودنی هاییست که برخی از شرکت‌ها در روند تولید میوه خشک به میوه خشک اضافه می‌کنند. بعضی از همکاران ما در زمینه تولید چیپس میوه برای اینکه طعم جذابتری به میوه خشک بدهند از شکر استفاده می‌کنند.

میوه خشک دارای قند طبیعی می‌باشد و لزومی ندارد که به آن شکر اضافه شود و این شکر اضافی باعث می‌شود چنین میوه خشکی به یک خوراکی ناسالم تبدیل گردد. البته گاهی شرکت های تولید کننده در راستای کسب سود بیشتر و تاثیر آن بر قیمت میوه خشک اقدام به افزودن شکر می‌کنند که این نیز کار ناشایستی است.

افرادی که اعتقاد دارند میوه خشک باعث چاقی می‌شود احتمالاً به یکی از این دو (یا هردو) دلیل دچار این طرز تفکر شده‌اند. اول اینکه احتمالاً میوه خشک هایی را مصرف کرده‌اند که تولید کننده به آن شکر اضافه کرده است یا اینکه در مصرف میوه خشک زیاده روی کرده‌اند و قند موجود در میوه های خشک باعث افزایش وزن آنها شده است. در واقع مصرف متعادل میوه های خشک با کیفیت باعث چاقی و افزایش وزن نمی‌گردد.

برخی از تولیدکنندگان این صنعت نیز از شیرین کننده های مصنوعی که کم کالری هستند برای طعم دار کردن میوه خشک استفاده می‌کنند. هر چند بدلیل کم کالری بودن ممکن است بطور مستقیم باعث افزایش وزن نشوند اما باعث می‌شوند میل شما به شیرینی افزایش پیدا کند، لذا اکیداً توصیه می‌کنیم که میوه‌خشک های بدون افزودنی را تهیه نمایید.

چگونه قند میوه خشک را محاسبه کنیم؟

برای اینکه نسبتی بین میوه خشک و چاقی پیدا کنیم باید بدانیم چگونه قند میوه خشک را محاسبه کنیم. این کار توسط شرکت‌های تولید کننده میوه خشک انجام می‌گردد و با درج لیبل یا برچسب بر روی ظروف بسته‌بندی مشخص می‌گردد. میزان قند درج شده برروی لیبل درصورت افزوده شدن شکر با میزان قند طبیعی جمع شده است. لذا برای تفکیک این دو از هم باید میزان قند طبیعی هر میوه را بدانید. درصورت دانستن میزان قند هر میوه آن را از میزان قند درج شده برروی لیبل کم کرده و عدد بدست آمده میزان شکر موجود در میوه خشک را نشان می‌دهد.

میزان مجاز مصرف میوه خشک در روز چقدر است؟

نحوه مصرف میوه خشک مهمترین سوالیست که اغلب بدنبال پاسخ آن هستند تا بواسطه میزان مجاز مصرف میوه خشک در طی روز را بدانند. همانطورکه می‌دانید میوه تازه را در اکثر برنامه های غذایی به مقدار 1 الی 2 واحد میوه فصل در روز توصیه می‌کنند اما این میزان مجاز برای مصرف میوه خشک را چگونه محاسبه کنیم؟

محاسبه کالری مورد نیاز بدن بهترین پاسخ برای شماست. زمانیکه میزان کالری را مشخص کنیم می‌توانیم 10درصد از آن را برای مصرف کربوهیدرات‌ها درنظر بگیریم، یعنی بطور مثال اگر قرار به مصرف روزانه 2000 کالری باشد فقط مجاز به مصرف 200 گرم مواد قندی و کربوهیدرات هستیم.

میوه خشک را انتخاب بهتری برای رژیم غذایی بدانیم؟

بنظر شما آیا میوه خشک انتخاب بهتری برای رژیم غذایی است؟! ارتباط بین چیپس میوه و چاقی ثابت شده و باتوجه به اینکه دارای حجم کمتر و قند بیشتری نسبت به میوه تازه است چرا اصلاً باید سراغ میوه خشک برویم؟! لذا در این قسمت باید به ذکر چند نکته بپردازیم.

نخست اینکه اگر میوه تازه در دسترس دارید بهترین کار مصرف آن بجای میوه خشک است. چون سرشار از آب بوده و فیبر موجود در میوه تازه بیشتر است. میوه تازه دارای حجم بیشتر بوده و لذت بیشتری نیز دارد.

زمانیکه میوه تازه و فصلی وجود ندارد و از این لحاظ محدودیت داریم چه باید انجام دهیم؟!

بهترین گزینه مصرف بمیزان متعادل میوه خشک است که می‌تواند ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. لذا حتماً باید میوه خشک را در برنامه غذایی خود داشته باشید. چون اگر در رژیم غذایی باشید حتما عطش چشیدن طعم و مزه های مختلف سراغ شما خواهد آمد که بهتر است آن را با مقداری میوه خشک پر ویتامین مطابق با کالری و قند مورد نیاز بدن خود کنترل کنید.

درصورتیکه تصورتان اینست که میزان میوه خشک مورد نیازتان کم است و بزودی تمام می‌شود، می‌توانید از مقداری آجیل همراه میوه خشک استفاده نمایید.

صنایع غذایی پیلار به عنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک و دمنوش میوه در شمال کشور با بهره گیری از نیروی متخصص و کارآمد و استفاده از ماشین آلات تمام مکانیزه انواع چیپس میوه را با ظرفیت تولید 1 تن میوه در هر شیفت کاری تولید کرده و عرضه می‌نماید.

سوالات متداول

میوه خشک اصطلاحاً به برش یا اسلایس های انواع میوه گفته می‌شوند طی فرایندی حرارتی یا آفتابی در زیر نور آفتاب یا با حرارت بخاری یا شوفاژ و در فر و مایکروفر یا دستگاه میوه خشک کن یا طی فرایند سرمادهی همانند فریز درایر آب از میوه جدا می‌گردد و همچنین به آن چیپس میوه نیز گفته می‌شود.
برای اینکه نسبتی بین میوه خشک و چاقی پیدا کنیم باید بدانیم چگونه قند میوه خشک را محاسبه کنیم. این کار توسط شرکت‌های تولید کننده میوه خشک انجام می‌گردد و با درج لیبل یا برچسب بر روی ظروف بسته‌بندی مشخص می‌گردد. میزان قند درج شده برروی لیبل درصورت افزوده شدن شکر با میزان قند طبیعی جمع شده است. لذا برای تفکیک این دو از هم باید میزان قند طبیعی هر میوه را بدانید. درصورت دانستن میزان قند هر میوه آن را از میزان قند درج شده برروی لیبل کم کرده و عدد بدست آمده میزان شکر موجود در میوه خشک را نشان می‌دهد.

محصولات مرتبط با میوه خشک و تناسب اندام

چیپس موز (موز خشک) 250 گرمی

چیپس موز (موز خشک) 250 گرمی

کیمیای جوانی بهترین توصیف برای خواص بیشمار موز است. چیپس موز (Banana Chips) یا موز خشک را در بسته بندی 250 گرمی ظروف شفاف فود گرید از پیلار تهیه کنید.

Banana Chips 250g


175,000
آلو قرمز خشک (با هسته) 500 گرمی

آلو قرمز خشک (با هسته) 500 گرمی

آلو قرمز میوه خوشمزه سرشار از بتاکاروتن و فنلی است. آلو قرمز خشک شده با هسته (Dried Plum) را در بسته 500 گرمی ظروف شفاف فود گرید از پیلار تهیه نمایید.

Dried Plum 500g


110,000
چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 1 کیلوگرمی

چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 1 کیلوگرمی

خرمالو با طبع گرم و تر سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است، چیپس خرمالو (Persimmon Chips) یا خرمالوی خشک پیلار در ظرف شفاف فود گرید 1 کیلوگرمی ارائه می‌گردد.

Persimmon Chips 1Kg


320,000
پرتقال خشک (تامسون) 1 کیلوگرمی

پرتقال خشک (تامسون) 1 کیلوگرمی

پرتقال تامسون بمب ویتامین C است. پرتقال خشک (تامسون Thomson Orange Chips) یا اسلایس پرتقال تامسون خشک در بسته بندی 1 کیلو ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Thomson Orange Chips 1Kg


240,000

مقالات مرتبط با میوه خشک و تناسب اندام

روشهای خانگی خشک کردن آلو

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آلو خشک از تنقلات محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. روشهای مختلفی برای خشک کردن این میوه وجود دارد که با استفاده از نور خورشید، پنکه و یا فر انجام میگیرند.

ادامه

آشنایی با خواص و مضرات میوه خرمالو

  • توسط مدیر
  • 2 نظر

خواص جادویی خرمالو (Persimmon) باعث علاقه افراد زیادی به این میوه و حتی بصورت میوه خشک یا چیپس خرمالو شده که البته نباید از مضرات خرمالو نیز چشم پوشی کرد.

ادامه

ترکیبات آجیل خلیجی چیست؟

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آجیل خلیجی بعنوان یک آجیل خاص و تنقلاتی مصرف می شود که از آجیل هایی همچون آجیل هندی و اردنی مقرون به صرفه تر است و همگی از موادی کاملاً طبیعی تشکیل شده است.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی