واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

آشنایی با شرایط صادرات میوه خشک (قوانین و مقررات صادرات)

از جمله قوانین و شرایط صادرات میوه خشک می توان به کیفیت محصول، درج برچسب، اخذ گواهینامه اشاره کرد. همچنین برای صادرات باید یک سری استانداردها رعایت شود.

آشنایی با شرایط صادرات میوه خشک (قوانین و مقررات صادرات)

میوه خشک یکی از پرطرفدارترین محصولات در کشورهای مختلف است و به همین خاطر سود قابل توجهی برای صادر کننده ها به دنبال دارد. صادرات میوه خشک قوانین و قواعد خاص خود را دارد. از جمله شرایط صادرات میوه خشک، اخذ گواهینامه های مورد نیاز، رعایت استاندارهای لازم و کیفیت در بسته بندی محصول می باشد. این نکته حائز اهمیت است که قیمت میوه خشک صادراتی رابطه مستقیم با کیفیت محصول تولید شده دارد.

قوانین صادرات میوه خشک

میوه هایی مانند آلبالو، نارگیل، موز، کیوی، پرتقال و قیسی را می توان به چیپس تبدیل کرد و قابلیت صادرات را دارد. در شرایط صادرات میوه خشک از روش ارگانیک و بدون افزودنی مواد شیمیایی استفاده می شود. از قوانین صادرات میوه خشک موارد زیر قابل اشاره می باشد.

کیفیت میوه خشک صادراتی

اگر به دنبال مجوزهای لازم برای صادرات میوه خشک هستید باید محصول تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل بر روی نام محصول صادر شونده، حتما نام کامل کشور مبدا ذکر می شود. توصیه می شود. به علت قوانین سختگیرانه اروپا، حتما تا حد امکان با میزان مجاز آلاینده ها تطابق داشته باشد.

درج برچسب های لازم برای دریافت خشکبار میوه

بسته بندی میوه خشک صادراتی

یکی از شرایط صادرات میوه خشک، درج برچسب های لازم است که در زیر مهم ترین برچسب ها اشاره می شود:

  • اعلام نام محصول، در این برچسب باید روش خشک شدن میوه که به صورت طبیعی یا با اضافه شدن شکر است ذکر شود.
  • اطلاعات میوه ها، در این برچسب اگر میوه با پوست است باید ذکر شود
  • اگر میوه با دانه یا هسته است باید در برچسب ها اعلام شود
  • در برچسب ها به غیر از درجه بندی باید سال تولید و مشخصات محصول بر روی برچسب مشخص شود

اخذ گواهینامه برای خشکبار میوه

یکی از الزامات و شرایط صادرات میوه خشک، دریافت گواهی امنیت غذا می باشد. این گواهی ار رایج ترین گواهینامه ها در اتحادیه اروپا می باشد. البته باید برای صادرات خشکبار گواهی های مرتبط به محصولات ارگانیک و حفاظت محیط زیست نیز دریافت شود. این گواهی ها در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و به عنوان IFOAM شناخته می شود.

استانداردهای لازم برای صادرات میوه خشک

اگر استانداردهای لازم برای صادرات میوه خشک رعایت نشود حتما برای صادرات محصول مشکلاتی پیش خواهد آمد. پس لازم است با استاندرهای لازم آشنایی داشته باشید. از جمله استانداردهای صادرات میوه خشک موارد زیر می باشد:

  • نوشته شدن نشان استاندارد و نام کشور مبدا بر روی بسته بندی محصولات
  • انجام تست های مختلف برای بررسی بهداشت عمومی و دریافت گواهی مربوطه
  • بررسی میوه ها از نظر میزان مجاز آلاینده
  • درج سال تولید و تاریخ انقضا بر روی محصول
  • نوشته شدن نوع محصول (دانه دار یا بدون دانه)
  • عنوان نحوه خشک شدن میوه ها (طبیعی یا با دستگاه)

این نکته در صادرات خشکبار بسیار حائز اهمیت است که بسته بندی محصولات باید شکیل و با کیفیت باشد. بسته مناسب باید مانع از ورود آلودگی هوا به داخل باشد و کیفیت، بو و طعم مواد غذایی حفظ شود.

نحوه بسته بندی میوه خشک صادراتی

یکی از پرچالش ترین شرایط میوه خشک صادراتی، بسته بندی آن است. بسیاری از خریداران خارجی در هنگام خرید محصول ابتدا به بسته بندی آن توجه می کنند. اگر بسته بندی شکیل و جذاب باشد حتما نظر خریداران را جلب خواهد کرد. این نکته لازم به ذکر است که استاندارد بودن بسته بندی و نحوه چینش میوه های خشک شده در درون بسته بندی، میزان رضایت خریداران را افزایش خواهد داد.

برای بسته بندی محصولات صادراتی، به ویژه میوه خشک یا همان چیپس میوه از دستگاه ها اتوماتیک و بدون دخالت انسان استفاده می شود. استفاده از این دستگاه ها باعث می شود محصولات را با کیفیت بالاتر و همچنین اشکال زیبا و جذابی بسته بندی شود. امروزه بسته بندی ها شکیل و جذاب در طرح های مختلف، نقش بسیار بالایی در فروش محصولات دارند. معمولا شرکتهای صادرات میوه خشک، محصولات خود را در قالب و جعبه های کادویی بسیار جذاب عرضه می کنند. از این رو این محصولات در فروشگاه های مختلف در سراسر دنیا به فروش می رسد.

مشکلات صادرات میوه خشک

در کشور ما افراد محدودی در زمینه تولید و صادرات میوه خشک فعالیت دارند. این موضوع به علت این است که میوه های هر فصل را در همان فصل می توان تهیه و خشک کرد و به فروش رساند. اگر به فکر خشک کردن میوه هایی خارج از فصل را دارید، باید هزینه هایی بیشتری را متحمل شوید. با وجود این مشکل به طبع افراد کمتری به این حرفه روی می آورند. علاوه بر این، نو پا بودن این نوع صادرات، نوسانات بازار ارز نیز از مشکلات بزرگ دیگر در این صنعت می باشد.

یکی از مشکلات دیگر صادرات میوه خشک، خطر آفت زدگی است. برای صادرات این محصول به خارج از کشور، لازم است از کانتینرهای دارای یخچال استفاده کرد. به علت این که میوه های خشک شده فاقد مواد افزودنی و نگه دارنده هستند، در صورت قرار گرفتن در گرما، ممکن است دچار مشکل شوند. امروزه برای تسهیل در صادرات این محصولات به صورت مستقیم از واسطه ها استفاده می شود.

در پایان آشنایی با شرایط صادرات میوه خشک

از جمله شرایط لازم برای صادرات میوه خشک، اخذ گواهینامه های مورد نیاز و استاندارهای لازم در تولید محصول می باشد. کیفیت محصول و بسته بندی آن نیز تاثیر بسیار زیادی بر میزان صادرات آن خواهد داشت.

سوالات متداول

از موارد مهمی که در شرایط صادرات میوه خشک باید رعایت شود. اخذ گواهینامه های لازم و رعایت استاندارهای ضروری در تولید محصول می باشد.
از مشکلات صادرات میوه خشک می تواند، نوسانات بازار و آفت زدگی محصول باشد.

مقالات مرتبط با آشنایی با شرایط صادرات میوه خشک (قوانین و مقررات صادرات)

طرز تهیه چیپس آلو خانگی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

با مطالعه مقاله طرز تهیه چیپس آلو خانگی خواهیم آموخت که چگونه آلو را اسلایس و با ارائه راهنمای کامل 3 روش خشک کردن آلو، در خانه بتوانیم چیپس آلو تولید کنیم.

ادامه

شرکتهای صادرات میوه خشک + کشورهای مقصد

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

میوه خشک جز محصولاتی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی مخصوصا در حاشیه خلیج فارس دارد. از این رو شرکتهای صادرات میوه خشک رشد روز افزونی پیدا کرده است.

ادامه

این میوه خشک ها رو بخور تا جوش نزنی!

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ما در این مقاله به معرفی میوه خشک هایی می‌پردازیم که در درمان جوش (آکنه) معجزه می‌کنند بطوریکه مصرف روزانه آنها پوستی سالم و عاری از جوش را به همراه دارد.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی