واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

خواص و طرز تهیه دمنوش پرتقال خشک شده در خانه

دمنوش پرتقال خشک سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که مصرف آن برای تمام رده های سنی توصیه می شود. این دمنوش لذیذ و خوش طعم بسیار آسان تهیه می شود.

خواص و طرز تهیه دمنوش پرتقال خشک شده در خانه

یکی از دمنوش های طبیعی و بسیار جذاب ایرانی که در فصل زمستان طرفداران بسیاری دارد، دمنوش پرتقال خشک شده است. این دمنوش میوه خوش طعم سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف است. دمنوش پرتقال خشک دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است که مصرف روزانه آن سلامت بدن را به همراه دارد. شرکت های معتبر بسیاری در زمینه تولید خشکبار، میوه خشک و تولید انواع دمنوش های مختلف فعالیت دارند که شما می توانید قیمت میوه خشک و دمنوش مناسب را در سایت اینترنتی پیلار با بهترین کیفیت مشاهده و خریداری کنید.

دمنوش پرتقال خشک شده

یکی از دمنوش های خوشمزه و خوش طعم، دمنوش پرتقال است که دارای ویتامین ها و مواد مغذی بسیاری است. یک نوشیدنی گرم و خوشمزه که اکثر مردم برای فصل زمستان انتخاب می کنند. این دمنوش دارای ویتامین های و مواد مغذی بسیاری است که در زیر به آن ها اشاره می شود.

  • ویتامین ث
  • فولات
  • تیامین
  • پتاسیم
  • ویتامین آ
  • کلسیم

پرتقال خشک علاوه بر مواد مغذی دارای آنتی اکسیدان و ترکیبات غذایی دیگری مانند فلانووین های مرکباتی مانند هرپریدین، انتوسیانین ها و سایر ترکیبات پلی فنول است. این ترکیبات دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد کلسترول هستند.

طرز تهیه دمنوش پرتقال خشک شده

مواد لازم برای تهیه دمنوش پرتقال خشک عبارتند از:

مواد لازم مقدار لازم
پرتقال خشک  یک قاشق غذا خوری
آب 1 لیوان
نبات به مقدار کافی
نعناع تازه 2 تا 3 برگ

 

برای تهیه دمنوش پرتقال خشک مراحل زیر را طی می کنیم:

  • ابتدا آب را درون یک کتری کوچک ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته تا به جوش آید
  • در مرحله بعد برگ های نعناع را به مدت 10 تا 15 دقیقه درون آب جوش ریخته تا عطر و طعم آن آزاد شود
  • در ادامه برگ های نعناع را از کتری خارج می کنیم
  • در مرحله بعد پرتقال خشک را به همراه نبات داخل کتری ریخته و اجازه می دهیم به مدت 10 دقیقه دمنوش دم بکشد

خواص دمنوش پرتقال خشک شده

پرتقال از آن دسته از میوه هایی است که به علت داشتن عطر و طعم فوق العاده، طرفداران زیادی دارد. همچنین دمنوش این میوه خشک دارای خواص بسیار زیادی است که در زیر اشاره می شود:

پیشگیری و درمان فشار خون بالا

یکی از بهترین خواص پرتقال خشک، برای افرادی است که فشار خون بالا دارند. استفاده روزانه از دمنوش پرتقال خشک باعث کنترل فشار خون آن ها می شود. استفاده از این دمنوش، خطر ابتلا به حملات قلبی را برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار کاهش می دهد. بهتر است از این دمنوش در برنامه های غذایی خود و به صورت منظم استفاده کنید.

کاهش کلسترول خون

به طور کلی دو نوع کلسترول خوب و بد داریم که کلسترول بد زمانی که در رگ ها رسوب کند، باعث سفت شدن عروق شده و خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می دهد. بهترین راه حل طبیعی برای کنترل کلسترول بالا استفاده از دمنوش پرتقال خشک شده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

دمنوش پرتقال خشک سرشار از ویتامین C است که راه حل مناسب برای جلوگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا است. مصرف دمنوش پرتقال برای تمام رده های سنی پیش نهاد می شود.

حفظ سلامت پوست

با وجود ویتامین C در پرتقال خشک باعث می شود که عملیات کلاژن سازی در بدن انجام شود. تولید کلاژن در بدن باعث جوان ماندن پوست، طراوت و درخشندگی آن می شود. در نتیجه با مصرف دمنوش پرتقال خشک همیشه پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.

خاصیت ضد سرطانی

با وجود آنتی اکسیدان های مختلف در پرتقال خشک، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان فلاوونید موجود در پرتقال خشک از سرطانی شدن سلول ها جلوگیری می کند و برای مدت طولانی باعث حفظ سلامت و ایمنی بدن می شود.

رفع اسپاسم و گرفتگی بدن

دمنوش میوه خشک پرتقال راه حل مناسبی است برای ورزشکارانی که دچار گرفتگی عضلانی می شوند. پتاسیم موجود در پرتقال خشک باعث مقابله با گرفتگی عضلانی و اسپاسم می شود. حتما مصرف آن در رژیم غذایی برای ورزشکارانی که حفظ عضلات برایشان اهمیت دارد توصیه می شود.

کنترل حساست و آلرژی

طی تحقیقاتی که انجام شده است، ویتامین C باعث کاهش علائم آلرژی مانند خارش و آریزش می شود. همچنین افرادی که در فصل بهار و پاییز درگیر آلرژی و حساسیت هستند مصرف این دمنوش خوشمزه حتما توصیه می شود. از طرفی دیگر دمنوش پرتقال خشک برای کاهش التهاب مجاری تنفسی بسیار مفید و تاثیر گذار است.

کاهش وزن و چربی سوزی

یکی از بهترین خواص دمنوش پرتقال خشک برای چربی سوزی و لاغری است. پیش نهاد می شود به دلیل خاصیت چربی سوزی، حتی از پوست پرتقال خشک، در تهیه غذا، شیرنی و کیک استفاده کنید.

مفید در زمان بارداری

پرتقال خشک سرشار ار اسید فولیک است که باعث جلوگیری از افسردگی می شود. همچنین این ماده باعث شادابی و ترمیم سلول ها می شود. از طرفی در ساخت DNA بسیار تاثیر گذار است. از آنجا که برای خانم های باردار استفاده از اسید فولیک جز ضروریات است، استفاده از دمنوش پرتقال خشک بسیار توصیه می شود و موجب زایمانی سالم می شود.

دیگر خواص دمنوش پرتقال خشک شده

دمنوش پرتقال خشک

دمنوش پرتقال خشک دارای خواص درمانی بسیاری است که در زیر به آن اشاره می شود:

  • پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  • محافظت بدن در برابر ویروس ها و باکتری ها
  • مقابله با آسم
  • کاهش روند پوکی استخوان و آرتروز رماتیسمی
  • جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه
  • کنترل قند خون و کمک به افراد دیابتی
  • پیشگیری و مقابله با زخم معده
  • درمان سرماخوردگی و بیماری های ریوی
  • کاهش فشار خوش

در پایان آشنایی با طرز تهیه و خواص دمنوش پرتقال خشک شده

دمنوش پرتقال خشک سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که مصرف آن برای تمام رده های سنی توصیه می شود. این دمنوش لذیذ و خوش طعم بسیار آسان تهیه می شود و می توانید در رژیم غذایی خود قرار داده تا از خواص بسیار زیاد آن برای بدن بهره مند شوید. از مهم ترین خواص دمنوش پرتقال مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا است که در فصل زمستان بسیار شایع است پس با مصرف این دمنوش دلپذیر بدن خود را در برابر انواع بیماری ها محافظت کنید.

محصولات مرتبط با خواص و طرز تهیه دمنوش پرتقال خشک شده در خانه

چای میوه ای (دمنوش میوه) پاکت 500 گرمی

چای میوه ای (دمنوش میوه) پاکت 500 گرمی

چای میوه ای (دمنوش میوه) پیلار از سیب و به، برگ گل محمدی، دارچین، بهار نارنج و هل بصورت طبیعی تهیه و در پاکت 500 گرمی بعنوان جایگزین چای سیاه ارائه می‌گردد.

Fruits Herbal Tea 500g


145,000
قهوه هسته خرما (دمنوش هسته خرما) 200 گرمی

قهوه هسته خرما (دمنوش هسته خرما) 200 گرمی

به دمنوش هسته خرما بدلیل رنگ و طعم نزدیک آن به قهوه، اصطلاحاً قهوه هسته خرما نیز می‌گویند، این محصول را در بسته بندی 200 گرم از صنایع غذایی پیلار تهیه کنید.

Date Stone Flour Herbal Tea 200g


60,000

مقالات مرتبط با خواص و طرز تهیه دمنوش پرتقال خشک شده در خانه

طرز تهیه دمنوش پوست موز خشک شده + خواص و عوارض پوست موز

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

پوست موز خشک دارای خواص شگفت انگیزی در تسکین اعصاب و روان است. با وجود مقادر زیادی منیزیم و پتاسیم، دمنوش آن در رفع بی خوابی بسیار مفید است.

ادامه

چای میوه و سلامتی اعضای بدن

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

چای میوه یا دمنوش میوه برخلاف چای سیاه که مصرف طولانی مدت آن موجب فقر آهن می‌شود دارای خواص بی شماریست که هر یک بر اعضای بدن موثر است.

ادامه

ترکیبات چای میوه ای چیست؟

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

چای میوه ای بطور کامل از میوه بدون هیچ افزودنی دیگری تولید می‌شود. سیب و به بعنوان پایه اصلی ترکیب دمنوش میوه ای سیب و به با چند قلم میوه دیگر ترکیب می‌شود.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی