واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

آیا بهترین شرایط نگهداری میوه خشک را می دانید؟

محل نگهداری میوه خشک باید در مکانی خنک و عاری از رطوبت باشد. همچنین نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گیرد. بهترین مکان برای نگهداری در یخچال می باشد.

آیا بهترین شرایط نگهداری میوه خشک را می دانید؟

نگهداری میوه خشک در خانه مستلزم رعایت یک سری اصولی است که باید توجه شود. در غیر اینصورت میوه های خشک خیلی زودتر از آنچه تصور کنید غیر قابل مصرف می شوند. مهم ترین نکته در شرایط نگهداری میوه خشک این است که آن را در جایی خنک و به دور از رطوبت باشد. پس می توان نتیجه گرفت بهترین محل نگهداری میوه خشک در یخچال خانه شما است.

 در کارخانجات بزرگ تولید کننده خشکباراز یخچال های بزرگ برای نگهداری میوه خشک استفاده می کنند. با بسته بندی و قیمت میوه خشک صادراتی مناسب و همچنین تولید با کیفیت، امروزه شرکت های بزرگ داخلی در حال رقابت با دیگر کشورها هستند.

میوه خشک را کجا نگهداری کنیم؟

میوه خشک مانند تمامی خشکبارها، دارای شرایط خاصی برای نگهداری دارند. در پاسخ به سوال میوه خشک را چگونه نگهداری کنیم؟ باید گفت که محل نگهداری آن ها باید استاندرهای لازم مانند خنک بودن، رطوبت نداشتن و غیره را داشته باشد. این مواد به دلیل داشتن قند باعث جمع شدن حشرات می شود. بنابراین مکانی را باید انتخاب کنیم تا از این نظر امن باشد.

در طرز تهیه میوه خشک حبه ای یا چیپسی، نکته مهم خشک شدن کامل میوه است. در زمان تهیه آن باید آب موجود در میوه خشک شود تا ماندگاری بالاتری داشته باشد. در مناطق شمالی رطوبت خیز، به هیچ عنوان نباید در بیرون از یخچال نگهداری کرد. به علت این که رطوبت به راحتی باعث فاسد شدن آن ها می شود.

خیلی از افراد میوه خشک را درکابینت های گرم خانه نگهداری می کنند. به این علت که این مکان خشک و دور از رطوبت است. کابینت ها با وجود خشک بودن اما محل بسیار گرمی است و می تواند مکانی برای جمع شدن حشرات و موریانه ها باشد.

بنابراین مکان خنک، برای نگهداری میوه خشک در اولویت قرار دارد. پس بهترین گزینه نگهداری در یخچال یا فریزر است. البته به نوع میوه خشک نیز متفاوت است. برای نگهداری برخی از آن ها که می خواهید به مدت طولانی نگه دارید باید در فریزر قرار دهید. در هر صورت یکی از مناسب ترین طریقه نگهداری میوه خشک، در یخچال یا فریزر می باشد.

شرایط نگهداری میوه خشک در دمای مناسب

نگهداری میوه خشک در یخچال

برای نگهداری میوه ها، بهتر است در جای خنک با دمای پایین باشد (نزدیک به صفر). اگر میوه ها به به درستی خشک نشوند و همچنان رطوبت داشته باشند، پس از مدتی کپک می زنند. خشک کردن میوه ها و نگهداری آن ها در دمای پایین و خنک نکات بسیار مهمی است.

میوه خشک را نباید در محیط باز بدون ظرف های درپوش دار قرار دهیم. به علت این که در محیط باز به سرعت حشرات جذب این خوراکی خوشمزه می شوند. برای این که میوه های خشک شده کپک نزنند حتما در زمان تهیه میوه خشک، کاملا خشک و بدون آب باشد. اگر میوه خشک را از بازار تهیه کردید می توانید تا مدت ها حتی به مدت یکسال در یخچال نگهداری کنید.

روش نگهداری میوه ها به مدت طولانی، به خشک کردن آن در روش های مختلف است. میوه های خشک شده، عمر و ماندگاری بالاتری دارند.

اگر میوه های خشک شده را در محیط سرباز قرار دهید به سرعت آلوده می شوند. بهترین روش نگهداری میوه های خشک بسته بندی کردن آن ها است. می توان این خشکبار خوشمزه را هم در پلاستیک های زیپ دار و با هر ظرفی که درب دار است بسته بندی کنید. به دلیل این که میوه خشک شده است اندکی رطوبت را به خود جذب می کند. بنابراین محل نگهداری میوه خشک نباید رطوبتی باشد.

نکات مهم در شرایط نگهداری میوه خشک

موارد زیر برای نگهداری میوه خشک بهتر است رعایت کنیم تا از کیفیت آن در مدت زمان طولانی کاسته نشود:

  • پس از خشک شدن میوه ها، بلافاصله آن را بسته بندی نکنید. زیرا این کار باعث تعریق در میوه خشک می شود و رطوبت ایجاد می کند. همانطور که اشاره شد رطوبت باعث خراب شدن میوه خشک می شود.
  • ظرفی را که برای میوه خشک انتخاب می کنید باید کاملا خشک و تمیز باشد
  • در صورت استفاده از میوه های خشک، پس از باز کردن درب ظرف و یا پلاستیک، به سرعت درب آن را ببندید. اگر میوه خشک در معرض هوا قرار بگیرد موجب کاهش کیفیت آن می شود.

تا چه مدت می توان میوه های خشک را نگهداری کنیم؟

میوه های خشک در صورتی که درست نگهداری شود از یک تا 4 سال امکان پذیر است. البته نحوه و محل نگهداری میوه خشک در سالم ماندم آن بسیار موثر است. به طور کلی خشکبار باید در جای خنک و خشک نگهداری شود، در غیر اینصورت خراب می شود.

دما یکی از عوامل بسیار مهم در سالم باقی ماندن میوه های خشک است. بهترین محل نگهداری میوه خشک در یخچال است و دمای یخچال باید نزدیک به صفر باشد.

اگر میوه ها خشک در معرض نور خورشید باشند به مرور از کیفیت میوه کاسته می شود. خیس شدن میوه خشک نیز یکی از عوامل خرابی آن است.

طریقه نگهداری میوه خشک با بهترین بسته بندی

میوه خشک در شیشه

شاید بتوان گفت که مهم ترین عوامل تازه و سالم ماندن میوه خشک، بسته بندی آن می باشد. بهترین گزینه برای بسته بندی میوه خشک، ظروف شیشه ای است. اگر ظروف انتخابی تیره باشند خیلی بهتر است. به این علت ظروف تیره را انتخاب کنیم تا نور کمتری وارد شیشه می شود و میوه های خشک تازگی خود را دیرتر از دست می دهند. اگر ظروف شیشه در دسترس نیست از بسته بندی های وکیوم یا همان پلاستیک فریزرهای زیپی استفاده کنید. استفاده از این بسته بندی ها هوای کمتری وارد می شود و از کپک زدگی جلوگیری می شود.

نکته ای که باید رعایت شود، استفاده نکردن از ظرف های فلزی است. به عنوان مثال میوه هایی مانند کشمش، توت خشک را به هیچ عنوان در ظرف های فلزی نگهداری نکنید. حتی اگر ظرف دیگری در دسترس ندارید، ابتدا آن ها را در پلاستیک فریزر گذاشته و بعد در ظروف فلزی قرار دهید.

در آخر، آشنایی با شرایط نگهداری میوه خشک

میوه خشک مانند هر خشکبار دیگر باید در مکانی خنک و بدون از رطوبت نگهداری شود. از طرفی نور مستقیم خورشید و گرما باعث خراب شدن زود هنگام آن ها می شود. بنابراین نباید محل نگهداری میوه خشک در کابینت های خانه مخصوصا کابینت های کنار گاز نگهداری شود. بهترین مکان برای نگهداری، یخچال یا فریزر می باشد. در صورتی که میوه های خشک را درست نگهداری کنیم یک تا 4 سال امکان مصرف آن ها وجود دارد.

سوالات متداول

بهترین مکان برای نگهداری میوه خشک به علت داشتن هوای خنک و به دور از رطوبت در یخچال یا فریزر است. گاهی اوقات افرادی این خشکبار را در کابینت های گرم نگهداری می کنند که این باعث می شود میوه خشک شده، خراب و فاسد شود.
اگر قصد نگهداری میوه خشک در مدت زمان طولانی به مدت چندین سال را دارید، باید آن را در فریزر نگهداری کنید.

مقالات مرتبط با آیا بهترین شرایط نگهداری میوه خشک را می دانید؟

مشارکت پیلار در نمایشگاه اگروفود 2023

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

صنایع غذایی پیلار با حضور در غرفه 13 سالن میلاد نمایشگاه اگروفود 2023 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

ادامه

این میوه خشک ها رو بخور تا جوش نزنی!

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ما در این مقاله به معرفی میوه خشک هایی می‌پردازیم که در درمان جوش (آکنه) معجزه می‌کنند بطوریکه مصرف روزانه آنها پوستی سالم و عاری از جوش را به همراه دارد.

ادامه

شرکتهای صادرات میوه خشک + کشورهای مقصد

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

میوه خشک جز محصولاتی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی مخصوصا در حاشیه خلیج فارس دارد. از این رو شرکتهای صادرات میوه خشک رشد روز افزونی پیدا کرده است.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی