واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

سیب را چگونه خشک کنیم

سیب (apple) که از آن بعنوان نماد سلامت یاد می‌شود از پرطرفدارترین انواع میوه خشک می‌باشد در این مقاله 4 روش نحوه خشک کردن سیب در منزل را شرح می‌دهیم.

سیب را چگونه خشک کنیم

سیب (apple) که از آن بعنوان نماد سلامت یاد می‌شود از پرطرفدارترین انواع میوه خشک می‌باشد در این مقاله 4 روش نحوه خشک کردن سیب در منزل را شرح می‌دهیم.

شاید به جرأت بتوانیم بگوییم که سیب میوه ای است که همه مردم از خوردن آن لذت می‌برند. زیرا میوه ای پرطرفدار و خوشمزه است که از سالم ترین میوه ها نیز می‌باشد. سیب دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین C و فیبر است. لذا در تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از آسم و آلزایمر، درمان دیابت و سم زدایی کبد و کاهش کلسترول کمک می کند.

سیب را هم بصورت میوه تازه و هم بصورت خشک شده می‌توان مصرف کرد. یکی از روش هایی که می‌توان افراد کم اشتها و یا اصطلاحاً بد غذا را می‌توان ترغیب به خوردن میوه کرد، خشک کردن میوه است. در مجله اینترنتی پیلار قصد داریم 4 روش خشک کردن سیب در خانه را به شما آموزش دهیم.

ترفند های خشک کردن سیب در خانه

قبل از شروع به یادگیری روش های خشک کردن سیب در خانه بهتر است ابتدا چند فن و ترفند را بیاموزید که در مراحل خشک کردن سیب به شما کمک می‌کند تا میوه خشک با کیفیت و خوش رنگ در خروجی کار داشته باشید.

انتخاب سیب مناسب خشک کردن

بهتر است فقط از سیب های رسیده و بدون لک برای خشک کردن استفاده نمایید. برخی از میوه‌ها همچون سیب و گلابی بدلیل داشتن آهن و موز بدلیل دارا بودن پتاسیم، در زمان خشک شدن سیاه می‌شوند، برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنیم نیاز است روند خشک کردن میوه را به درستی انجام دهیم که در ادامه توضیح خواهیم داد.

شستن و اسلایس سیب

پس از انتخاب سیب های مناسب خشک کردن، باید آنها را بخوبی شسته و ضدعفونی نمایید. میوه های شسته شده را در توری های آبکشی قرار دهید تا آب آنها گرفته شود. سپس با استفاده از چاقوی تیز یا دستگاه اسلایسر، اقدام به برش یا اسلایس سیب به صورت منظم و یکسان نمایید. دقت کنید ضخامت برش ها باید تقریبا یکسان باشد، اگر با دستگاه اسلایسر برش بزنید ضخامت ها یکسان می‌باشد.

سیب های شیرین را با پوست هم می توانید برش زده و خشک کنید، اما بهتر است پوست و قسمت سفت یا دانه‌های میوه را جدا کنید. قسمت سفت میان سیب با استفاده از چاقوی نوک تیز یا ماسوره براحتی جدا می‌شود. 

ضخامت سیب برای خشک کردن باید در حدود 0.4 الی 0.6 سانتی متر باشد. درنظر داشته باشید که اگر میوه را به مقدار زیاد نازک برش بزنید، بعد از خشک شدن شکننده می‌شود و ظاهری زیبا نخواهد داشت. همچنین اگر برش‌های شما ضخیم باشد مدت زمان خشک شدن آن طولانی‌تر می‌شود.

سیب خشک

صنایع غذایی پیلار بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور با ظرفیت تولید 1 تن در هر شیفت کاری، انواع میوه خشک، دمنوش میوه، آجیل و خشکبار را تولید می‌کند.

جلوگیری از تغییر رنگ سیب خشک

برخی از میوه‌ها همچون سیب و گلابی بدلیل داشتن آهن و موز بدلیل دارا بودن پتاسیم، در زمان خشک شدن سیاه یا قهوه‌ای می‌شوند، برای اینکه از سیاه یا قهوه ای شدن سیب در زمان خشک کردن جلوگیری کنیم ۲ راه کار ساده به شما آموزش می‌دهیم.

  1. استفاده از آب لیمو ترش

درون ظرف مناسبی مقداری آب و آب لیمو (هر ۱/۵ لیتر آب 1 الی 2 قاشق غذاخوری آبلیمو) را با هم ترکیب کنید. مقدار محلول باید به میزانی باشد که تمام سطوح سیب های اسلایس شده را در بر بگیرد. سپس سیب‌های اسلایس شده را بمدت ۱۰ دقیقه در محلول آب و آبلیمو خیس کنید. پس از گذشت 10 دقیقه سیب‌ها را از محلول خارج کرده و آبکش نمایید. سپس برروی توری های مشبک یا دستمال آشپرخانه بدون پرز سیب‌های آبکش شده را بچینید و اجازه دهید تا آب اضافی آن‌ها به خوبی گرفته شود.

  1. استفاده از آب پرتقال

غوطه ور کردن اسلایس های سیب به مدت 10 دقیقه در آب پرتقال، روش دیگری برای جلوگیری از سیاه شدن سیب‌ها است. البته اگر از این روش برای جلوگیری از تیره شدن میوه‌ها استفاده کنید سیب خشک شده شما عطر و بوی پرتقال به خود می‌گیرد.

4 روش خشک کردن سیب در خانه

پس از طی مراحل فوق نوبت به خشک کردن سیب می‌رسد که در این بخش طرز خشک کردن سیب در خانه به 4 روش ساده و آسان را برای شما توضیح خواهیم داد.

خشک کردن سیب با آفتاب

خشک کردن سیب با آفتاب یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌های خشک کردن است. بهتر است سیب های اسلایس شده را برروی توری های مشبک با فاصله اندکی از هم چیدمان کنید و در مقابل نور خورشید قرار دهید. فرایند خشک کردن سیب با نور خورشید ممکن است 2 الی 4 روز زمانبر باشد لذا حتما در طول روز چندین مرتبه سیب ها را باید به طرف مقابل بچرخانید تا دو سمت سیب به خوبی در معرض نور خورشید قرار گیرد.

در شب باید سیب ها را به مکان مسقف و درب بسته منتقل کنید تا باران یا حتی نسیم بر روی آنها ننشیند زیرا باعث ایجاد رطوبت در میوه شده و باعث طولانی تر شدن روند خشک شدن می‌گردد.

خشک کردن سیب با بخاری یا شوفاژ

برای خشک کردن سیب با بخاری یا شوفاژ باید اسلایس های سیب را بر روی فویل آلومینیوم یا سینی مسی با فاصله کمی چیدمان کنید و فویل یا سینی را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید. هر ساعت یکبار باید سیب‌ها را پشت و رو کرده تا به خوبی خشک شود در این روش نیز با توجه به حرارت بخاری و ضخامت ورقه های سیب ممکن است فرایند خشک کردن ۲ الی ۲۴ ساعت زمان ببرد.

خشک کردن سیب با فر

اسلایس های سیب را برروی کاغذ روغنی با اندکی فاصله چیدمان کنید و برروی سینی فر قرار دهید، دمای فر را روی کمترین درجه یعنی 65 الی ۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به آن زمان دهید تا سیب‌ها به خوبی خشک شوند.

احتمالا 7 الی 8 ساعت زمان نیاز است تا میوه‌ها بخوبی خشک شوند. طی این مدت به میوه‌ها سر بزنید و آنها را چندین بار بچرخانید هر زمان که حس کردید رطوبت میوه به خوبی گرفته شده آن‌ها را از فر خارج کنید.

خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن

اسلایس های سیب را برروی توری دستگاه میوه خشک کن با کمی فاصله چیدمان کنید و با دمای ۶۰ درجه سانتیگراد به آن چند ساعت زمان دهید تا خشک شود. ممکن است فرایند خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن ۲۴ الی ۴۸ ساعت زمانبر باشد لذا در این بازه زمانی چندین بار به میوه‌ها سر بزنید و آنها را بچرخانید.

نکات طلایی خشک کردن سیب

  1. ماندگاری سیب خشک ۹ الی۱۲ ماه است. برای جلوگیری از کپک زدن سیب خشک می‌توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید.
  2. سیب‌های خشک را در ظروف پلاستیکی درب‌دار یا شیشه‌های درب‌دار در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید. بهتر است برای اطمینان از خشک شدن سیب‌ها درب ظرف را به مدت ۳ الی ۴ روز باز گذارید تا میوه‌ها کپک نزنند.
  3. بهتر است برای خشک کردن سیب از سیب زرد استفاده کنید سیب قرمز به هنگام خشک شدن رنگ زیبایی نخواهد داشت.

سوالات متداول

برای خشک کردن می‌توانید از هر دو سیب استفاده کنید، اما اگر از سیب زرد استفاده کنید بهتر است. زیرا سیب سرخ پس از خشک شدن شکل و شمایل مناسبی نخواهد داشت.
پوست گیری کاملا اختیاری است. اما اگر سیب شیرین باشد می‌توانید آن را با پوست خشک کنید.
برای جلوگیری از سیاه شدن سیب بعد از خشک شدن، بهتر است قبل از خشک کردن و بعد از اسلایس آنها را در آب لیمو ترش، آب پرتقال، آناناس یا دیگر مرکبات به مدت 10 دقیقه غوطه ور کنید. باید درنظر داشته باشید که لیمو ممکن است طعم آن را ترش کند، پرتقال هم ممکن است طعم آن را به پرتقال تغییر دهد.

محصولات مرتبط با سیب را چگونه خشک کنیم

آلو خشک طلایی (با هسته) 1 کیلوگرمی

آلو خشک طلایی (با هسته) 1 کیلوگرمی

آلو قطره طلا میوه خوشمزه تابستان است. آلو طلایی خشک شده با هسته (Mirabelle Plum) را در بسته 1 کیلوگرمی ظروف شفاف فود گرید از پیلار تهیه نمایید.

Dried Mirabelle Plum 1Kg


200,000
چیپس کیوی خشک 150 گرمی

چیپس کیوی خشک 150 گرمی

میوه کیوی بعنوان منبع غنی تامین ویتامین ث می‌باشد، چیپس کیوی (Kiwi Chips) یا اسلایس کیوی خشک پیلار، در بسته بندی 150 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Kiwi Chips 150g


85,000
چیپس انبه (انبه خشک) 1 کیلوگرمی

چیپس انبه (انبه خشک) 1 کیلوگرمی

چیپس انبه محبوب‌ترین میوه خشک اسلایس شده می‌باشد، چیپس انبه (Mango Chips) یا اسلایس انبه خشک پیلار، در بسته بندی 1 کیلوگرم ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Mango Chips 1Kg


1,650,000
میوه خشک مخلوط 250 گرمی

میوه خشک مخلوط 250 گرمی

میوه مخلوط خشک حاوی ترکیبی از انواع میوه خشک می‌باشد که تماماً تولید مجموعه صنایع غذایی پیلار است، در ظروف شفاف فود گرید 250 گرمی ارائه شده است.

Mixed Fruit Chips 250g


168,000

مقالات مرتبط با سیب را چگونه خشک کنیم

آشنایی کامل با خواص توت خشک + جدول ارزش غذایی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

توت خشک سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که برای بهبود سلامت قلب و مفید برای کبد است. این خوراکی شیرین و خوشمزه سرشاز از ویتامین و مواد مغذی است.

ادامه

انواع میوه خشک زمستانی و تابستانی و خواص هر کدام از آن ها

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

این خوراکی های خوشمزه علاوه بر مقوی بودن آن ها می توان به عنوان یک تنقلات مفید و لذیذ برای پذیرایی در مهمانی ها در نظر گرفت.

ادامه

شرکتهای صادرات میوه خشک + کشورهای مقصد

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

میوه خشک جز محصولاتی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی مخصوصا در حاشیه خلیج فارس دارد. از این رو شرکتهای صادرات میوه خشک رشد روز افزونی پیدا کرده است.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی