واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

ماکادمیا چیست؟

ماکادمیا (فندق خامه‌ای یا فندق استرالیایی) که حاوی چربی‌های مفید با 76% روغن طبیعی، 9% پروتئین، 9% کربوهیدرات و 2% الیاف است را با خواص بیشمارش شرح می‌دهیم.

ماکادمیا چیست؟

ماکادمیا (فندق خامه‌ای یا فندق استرالیایی) که حاوی چربی‌های مفید با 76% روغن طبیعی، 9% پروتئین، 9% کربوهیدرات و 2% الیاف است را با خواص بیشمارش شرح می‌دهیم.

ماکادمیا چیست

ماکادمیا بدلیل شباهت ظاهری آن به فندق و البته اینکه منشاء اولیه پیدایش آن کشور استرالیا بوده به فندق استرالیایی شهرت دارد. البته به نام های دیگری همچون فندق سبز یا فندق خامه ای نیز نامیده می‌شود. این آجیل بسیار انرژی زا بوده و سرشار از چربی های سالم و مفید است. بطوریکه میزان چربی فندق استرالیایی (ماکادامیا) بیشتر از آجیل های بادام، بادام هندی و گردو است.

درخت ماکادمیا

ماکادمیا یکی از محبوب ترین آجیل‌های موجود در بازار آمریکا، مغذی و البته گرانترین آجیل در سطح جهان می‌باشد که خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را کاهش داده و باعث درمان آرتریت شده و بینایی را بهبود می‌بخشد.

جدول ارزش غذایی ماکادمیا

جدول ارزش غذایی ماکادمیا اطلاعات کافی از میزان ویتامین ‌ها، مواد مغذی، پروتئین‌ها و … ارائه می‌دهد. این جدول بر مبنای هر 100 گرم ماکادمیا تعیین شده است.

چربی کل 76 گرم
کربوهیدرات 14 گرم
پروتئین 7.9 گرم
قندها 4.6 گرم
کربوهیدرات خالص 5.22 گرم
کلسیم 85 میلی گرم
مس 0.76 میلی گرم
آهن 3.69 میلی گرم
منیزیم 130 میلی گرم
فسفر 188 میلی گرم
پتاسیم 368 میلی گرم
سلنیوم 3.60 میکروگرم
سدیم 5 میلی گرم
روی 1.30 میلی گرم
آب 1.36 گرم 
کلسترول 0.00 میلی گرم

 

خواص ماکادمیا

  • ضد سرطان: یکی از خواص ماکادمیا خاصیت ضد سرطانی آن است زیرا حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فلاونوئید است که با محافظت از سلول ها و کاهش رادیکال های آزاد در بدن، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.
  • کاهش کلسترول خون و بهبود قلب: ماکادمیا حاوی چربی های سالم و مفید یعنی اسیدهای چرب غیر اشباع است که به کاهش سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خون بالا کمک کرده و لذا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش و معده: مقادیر زیاد فیبر موجود در این آجیل به بهبود هضم غذا کمک می‌کند، همچنین مس موجود در آن برای بهبود واکنش‌های آنزیمی در دستگاه گوارش مفید است.
  • کمک به لاغری و کاهش وزن: چربی های سالم با مقادیر بسیار زیاد موجود در ماکادمیا موجب کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. همچنین پالمیتولئیک اسید موجود در ماکادمیا به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. فیبر موجود در این آجیل با سم زدایی و پاک سازی روده ها باعث کاهش وزن می‌شود.
  • جلوگیری از پوکی استخوان: مقادیر بسیار زیاد فسفر، منگنز و منیزیم موجود در فندق استرالیایی به تقویت استخوان ها کمک و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد؛ کلسیم در شکل‌گیری دندان ها و استخوان ها مفید است و منگنز به تشکیل بافت استخوانی و تقویت استخوان ها کمک می‌کند.
  • بهبود عملکرد مغز و اعصاب: مس، ویتامین B1، منیزیم و منگنز موجود در ماکادامیا به عملکرد انتقال دهنده های عصبی کمک خواهد کرد. اولئیک اسید و پالمیتولئیک اسید موجود در ماکادامیا عاملی برای محافظت از سلول های عصبی در مغز می‌باشد و خطر ابتلا به بیماری مغزی را کاهش می‌دهد. مقادیر بالای امگا 9 موجود در ماکادمیا به بهبود خلق و خو، تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری های عصبی کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.
  • کاهش التهاب بدن: کاهش التهاب مزمن به کمک اسیدهای چرب امگا 6 موجود در ماکادمیا انجام می‌پذیرد و لذا خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آرتریت، سرطان، بیماری های قلبی و دیابت کاهش می‌یابد.
  • درمان کم خونی: مقادیر بسیار زیاد آهن و مس موجود در این مغز آجیل به افزایش تعداد گلبول‌های قرمز و بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و باعث درمان کم خونی می‌شود.

مضرات ماکادمیا

  • بارداری و شیردهی: در زمینه تاثیر ماکادمیا بر زنان باردار و شیرده تحقیقاتی انجام نشده و مطالبی نیز منتشر نشده است، به همین دلیل توصیه می‌گردد که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.
  • کلیه: فسفر با مقادیر بسیار زیاد موجود در آن ممکن است مشکلاتی برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی ایجاد کند.
  • آلرژی و حساسیت: برای افرادی که به آجیل و مغزها حساسیت دارند ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود.
  • اسهال و نفخ: زیاده روی در مصرف آن احتمال نفخ و اسهال را افزایش می‌دهد.

محصولات مرتبط با ماکادمیا چیست؟

ماکادمیا 150 گرم

ماکادمیا 150 گرم

ماکادمیا (Macadamia 150g) میوه ای مشابه فندق که بعنوان فندق استرالیایی شناخته می‌شود را در ظرف 150 گرم فود گرید با قیمت مناسب از پیلار خرید کنید.

Macadamia 150g


165,000
فندق برشته 250 گرم

فندق برشته 250 گرم

فندق برشته (Roasted Hazelnuts 250g) با طعم دلنشین و برشته شده با پوست را در ظرف 250 گرم فود گرید با قیمت مناسب از پیلار خرید کنید.

Roasted Hazelnuts 250g


154,000
فندق برشته 1 کیلوگرم

فندق برشته 1 کیلوگرم

فندق برشته (Roasted Hazelnuts 1Kg) با طعم دلنشین و برشته شده با پوست را در پاکت وکیوم 1 کیلوگرم با قیمت مناسب از پیلار خرید کنید.

Roasted Hazelnuts 1Kg


576,000
فندق برشته 150 گرم

فندق برشته 150 گرم

فندق برشته (Roasted Hazelnuts 150g) با طعم دلنشین و برشته شده با پوست را در ظرف 150 گرم فود گرید با قیمت مناسب از پیلار خرید کنید.

Roasted Hazelnuts 150g


96,500

مقالات مرتبط با ماکادمیا چیست؟

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ّآشنایی با طرز تهیه لواشک با جوهر لیمو باعث می شود شما یک خوراکی خوشمزه و سالم را بتوانید در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید

ادامه

چطوری میوه خشک کنیم سیاه نشه (روش های آسان و کاربردی)

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

یکی از روش های جذب ویتامین و تغذیه سالم، خوردن انواع میوه و میوه خشک است پس باید بدانیم چطوری میوه خشک کنیم سیاه نشه و ظاهر میوه حفظ شود.

ادامه

مشارکت پیلار در نمایشگاه اگروفود 2023

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

صنایع غذایی پیلار با حضور در غرفه 13 سالن میلاد نمایشگاه اگروفود 2023 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی