واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

طرز تهیه چیپس آلو خانگی

با مطالعه مقاله طرز تهیه چیپس آلو خانگی خواهیم آموخت که چگونه آلو را اسلایس و با ارائه راهنمای کامل 3 روش خشک کردن آلو، در خانه بتوانیم چیپس آلو تولید کنیم.

طرز تهیه چیپس آلو خانگی

با مطالعه مقاله طرز تهیه چیپس آلو خانگی خواهیم آموخت که چگونه آلو را اسلایس و با ارائه راهنمای کامل 3 روش خشک کردن آلو، در خانه بتوانیم چیپس آلو تولید کنیم. چیپس آلو را باید یکی از انواع تنقلات سالم و خوشمزه بدانیم که خواص آلو خشک را برای سلامتی همراه دارد.

چیپس آلو

انواع میوه آلو برای تهیه چیپس آلو در منزل

انواع میوه آلو همانند آلو سیاه، آلو زرد، آلو شابلون و قطره طلا در بازار وجود دارد که چیپس آلو را می‌توان با همه این انواع تولید کرد که روش تولید در همه انواع آلو مشابه می‌باشد.

روش های تولید چیپس آلو در منزل

در ادامه این مقاله روش های تولید چیپس آلو در منزل را شرح خواهیم داد. بطورکلی آلو را می‌توان در فر یا دستگاه میوه خشک کن، آفتاب خشک کرد.

قبل از آنکه روش های تهیه چیپس آلو را توضیح دهیم، بهتر است ابتدا بدانیم چه اقدامات اولیه ای را باید انجام دهیم. اولین اقدام انتخاب آلوی مناسب است. بهتر است از آلوهایی که کاملا رسیده و آب دار و یا اصطلاحا له هستند استفاده نکنید. آلوی مورد استفاده باید مقدار کمی نرم باشد و نه زیاد. بهتر است از آلوهای سالم استفاده کنید و میوه های معیوب را جدا کنید.

پس از انتخاب و جمع آوری آلوهای مناسب باید آلوها را با آب بخوبی شست‌وشو دهید، شاخ و برگ آنها را جدا کرده و با دستمال تمیز باید خشک نمایید. سپس با یک چاقوی تیز و یا اسلایسر باید آلو را ورقه ورقه یا اصطلاحاً اسلایس نمایید. ضخامت میوه ها باید یکسان باشد زیرا ممکن است در روند خشک کردن میوه های با ضخامت کم زودتر خشک شوند و درصورت ادامه روند خشک کردن بسوزند و بالعکس میوه های با ضخامت بیشتر با توقف روند خشک کردن دارای رطوبت اضافه می‌باشند که باعث می‌شود مدت ماندگاری آنها کمتر شود.

طرز تهیه چیپس آلو با فر

برای تهیه چیپس آلو با فر بهتر است کف سینی فر را با یک کاغذ روغنی بپوشانید تا از چسبیدن میوه به کف سینی یا آلوده شدن میوه‌ها بعد از خشک شدن جلوگیری کنیم. سپس برش های آلو را با کمی فاصله از هم بر روی سینی چیدمان کنید. 

فر را باید برروی کمترین دما تنظیم کرده و با قرار دادن سینی برش‌های آلو درب آن را ببندید بهتر است مقداری درب فر باز باشد و کامل نبندید. هر ۱۵ دقیقه یکبار میوه‌ها را برروی سینی زیر و رو کنید و دوباره در فر قرار دهید.

روند فوق را تا جایی ادامه دهید که ورقه‌های آلو، خشک شوند و رطوبت نداشته باشند. پس از آنکه آلو بطور کامل خشک شد، آلوهای خشک را از فر خارج کرده و اجازه دهید سرد شوند، سپس چیپس آلو ها را درون ظرفی درب دار ریخته و در یخچال یا مکانی خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

طرز تهیه چیپس آلو با دستگاه میوه خشک کن

اگر قصد داشته باشید آلو را با دستگاه میوه خشک کن، خشک نمایید باید بدانید که در دستگاه میوه خشک کن، آب موجود در میوه با حرارت و به آرامی تبخیر می‌شود.

برای تهیه چیپس آلو با دستگاه میوه خشک کن، میوه خشک کن را برروی تنظیمات خشک کردن میوه یا درجه حرارت ۵۵ الی ۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. برش های آلو را با فاصله مناسب درون دستگاه بچینید. طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت در دستگاه میوه خشک کن، میوه بصورت کامل خشک می‌شود. بعد از ۲۴ ساعت باید بصورت مداوم چیپس آلوها را بررسی کنید تا بیش از نیاز خشک نگردد.

طرز تهیه چیپس آلو با آفتاب

سنتی ترین روش تهیه چیپس آلو با آفتاب می‌باشد که از قدیم‌الایام مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای انتخاب این روش باید مطمئن باشید حداقل 3 الی 4 روز آفتاب مداوم خواهید داشت بطوریکه بتوانید میوه‌ها را در زیر نور آفتاب خشک نمایید. شب‌ها نیز باید میوه ها را به مکانی مسقف انتقال دهید که رطوبت به آن برخورد نکند.

طرز تهیه چیپس آلو در منزل

لذا برای تهیه چیپس آلو با آفتاب ابتدا برش های آلو را بر روی سینی و با مقداری فاصله از یکدیگر چیدمان کنید. برای اینکه چیپس میوه ها دور از گردو خاک و حشرات باشد باید یک پارچه توری نازک با فاصله از سطح میوه‌ها برروی سینی پهن کنید. روزی حداقل دو بار نیز باید آلوها را زیر و رو کنید تا هر دو طرف خشک شود. همانند سایر روش‌ها زمانیکه مطمئن شدید رطوبت میوه بطور کامل از بین رفته، آنها را در ظرف درب بسته در یخچال یا مکانی خنک به دور از آفتاب نگهداری کنید.

قیمت میوه خشک آلو

برای خرید و اطلاع از قیمت میوه خشک آلو به سایت پیلار مراجعه نمایید. صنایع غذایی پیلار بعنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور انواع میوه خشک را با ظرفیت تولید 1 تن میوه در هر شیفت کاری خشک نموده و پس از سورت و بسته بندی با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می‌کند.

قیمت چیپس میوه خشک همراه با کیفیت محصولات تولید شده در صنایع غذایی پیلار کاملا قابل رقابت با بازار داخلی و خارجی می‌باشد.

محصولات مرتبط با طرز تهیه چیپس آلو خانگی

چیپس آلو 150 گرمی

چیپس آلو 150 گرمی

میوه آلو و محصولات آلو خشک و چیپس آلو (Plum Chips) از نظر رنگ و مزه دارای تنوع می‌باشد: ( آلو قرمز، زرد و سیاه با مزه های ترش و ملس و شیرین)

Plum Chips 150g


70,000
چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

میوه سیب بعنوان سنبل سلامت شناخته می‌شود، چیپس سیب (Apple Chips) یا سیب خشک پیلار، در بسته بندی 150 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Apple Chips 150g


60,000
چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

خرمالو با طبع گرم و تر سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است، چیپس خرمالو (Persimmon Chips) یا خرمالوی خشک پیلار در ظروف شفاف فود گرید 150 گرمی ارائه می‌گردد.

Persimmon Chips 150g


58,000

مقالات مرتبط با طرز تهیه چیپس آلو خانگی

آشنایی کامل با خواص سیب خشک برای لاغری (نحوه استفاده در رژیم غذایی)

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

سیب خشک به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی، می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت بدن شما و داشتن احساس سیری در بلند مدت به شما کمک کند.

ادامه

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ّآشنایی با طرز تهیه لواشک با جوهر لیمو باعث می شود شما یک خوراکی خوشمزه و سالم را بتوانید در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید

ادامه

آجیل عید نوروز و ترکیبات آجیل عید را بشناسیم

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

نوروز عید باستانی برای تمام ایرانیان است که فامیل و آشنایان روزهای ابتدایی سال به دیدار هم رفته و با آجیل و شیرینی از یکدیگر پذیرایی و خاطره سازی می‌کنیم.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی