واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

میوه خشک بهترین تنقلات برای کوهنوردی

میوه خشک بعنوان یک تغذیه سالم در زمان کوهنوردی، کوهپیمایی و پیاده روی تمام نیازمندی‌های بدن برای انجام این فعالیت‌ها را تامین و باعث قوای جسمی بدن می‌گردد.

میوه خشک بهترین تنقلات برای کوهنوردی

میوه خشک بعنوان یک تغذیه سالم در زمان کوهنوردی، کوهپیمایی و پیاده روی تمام نیازمندی‌های بدن برای انجام این فعالیت‌ها را تامین و باعث قوای جسمی بدن می‌گردد. لذا میوه خشک بعنوان یکی از بهترین تنقلات کوهنوردی، کوهپیمایی و پیاده روی شناخته شده و در این مقاله خواص انواع چیپس میوه مختص کوهنوردی و پیاده روی معرفی می‌شود.

اگر تمایل دارید از پوست خود در برابر مضرات اشعه فرابنفش محافظت کنید با مصرف چیپس سیب ترکیبات فنولی موجود در آن به شما کمک می‌کند. عضلات بدن برای عملکرد مناسب نیازمند پتاسیم موجود در موز خشک هستند. و دیگر انواع میوه خشک نیز دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی شامل ویتامین A, B, C و آهن، کلسیم و منیزیم می‌باشد. همچنین دارای قند میوه به نام فروکتوز می‌باشند که برخلاف قندهای مصنوعی به همراه فیبر موجود در میوه به صورت آهسته در بدن تجزیه شده بطوریکه باعث جهش قند خون نمی‌گردد و آهسته آهسته انرژی خود را آزاد می‌کند.

انواع حبه میوه و انواع آجیل نیز در زمان پیاده روی، کوهنوردی یا کوهپیمایی نیز بعنوان تنقلاتی سالم محسوب می‌شوند.

تأمین پتاسیم و آهن کوهنوردان

دفع و خروج پتاسیم از عضلات در زمان انجام فعالیت‌هایی همچون کوهنوردی، کوهپیمایی و پیاده روی به مراتب بیشتر می‌شود. همچنین در زمان‌هایی که حس بد یا حالت تهوع و یا اسهال رخ می‌دهد بدن نیاز به مقدار بیشتری پتاسیم دارد و کمبود پتاسیم در بدن عوارضی چون گرفتگی عضلات، ضربان قلب نامنظم و خستگی مفرط را همراه دارد.

جالب است بدانید پتاسیم و سدیم موجود در بدن تعادل آب را حفظ کرده و اگر سدیم در بدن افزایش پیدا کند، پتاسیم نیز باید به همان میزان افزایش داشته باشد لذا مصرفی انواع خوراکی فرآوری شده همانند نودل که سرشار از سدیم هستند نیاز بدن به پتاسیم را افزایش می‌دهد.

پتاسیم مورد نیاز بدن در خوراکی‌های فرآوری شده وجود ندارد و نوشیدنی های انرژی زا نیز نمی‌توانند منبع مناسبی برای پتاسیم باشد اما میوه ها از بهتریم منابع پتاسیم هستند که با مصرف میوه خشک‌هایی چون موز و کشمش و البته انواع مغز آجیل می‌توان پتاسیم مورد نیاز بدن را تأمین نمود.

برای کوهنوردان عنصر ضروری دیگری نیز وجود دارد که آهن نام دارد. بطور معمول میوه تازه بعنوان منبعی سرشار از آهن شناخته نمی‌شود اما میوه خشک منبع بسیار خوبی برای تأمین آهن مورد نیاز بدن است زیرا با خشک کردن میوه، غلظت آهن موجود در آن بیشتر می‌شود. همچنین ویتامین C موجود در میوه خشک به جذب آهن کمک خواهد کرد.

میوه خشک های مناسب کوهنوردی (کوهپیمایی) و پیاده روی

  • سیب
  • موز
  • آلو
  • آناناس
  • انبه

سیب

چیپس سیب یا سیب خشک اگر به روش گرمادهی خشک گردد دارای بافت لواشکی و نرم هست و اگر با روش خشک کردن میوه به روش فریز درایر خشک گردد بافت تردی خواهد داشت. چیپس سیب دارای فیبر، ترکیبات فلاونوئیدی و آنتی اکسیدانی است.

موز

موز بصورت طبیعی خاصیت ضد اسیدی دارد و از دستگاه گوارش محافظت می‌کند. موز حاوی نوعی فیبر قابل حل در آب به نام پکتین است که مصرف آن به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. همانطورکه پیشتر گفتیم موز منبع عالی پتاسیم مورد نیاز بدن برای تنظیم تعادل مایعات بدن است که باعث بهبود عملکرد عضلات و ریتم صحیح قلب می‌گردد.

انبه

انبه دارای طعمی بین آناناس و هلو بوده و منبعی سرشار از پتاسیم، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C محسوب می‌شود.

آلو

آلو سرشار از ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر است.

آناناس

آناناس حاوی ماده‌ای به نام بروملین بوده که منجر به کاهش التهاب، کاهش رشد تومورها و جلوگیری از لختگی خون می‌گردد.

قیمت میوه خشک

برای خرید و اطلاع از قیمت میوه خشک های مناسب کوهنوردی به سایت پیلار مراجعه نمایید. صنایع غذایی پیلار بعنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور انواع میوه خشک را با ظرفیت تولید 1 تن میوه در هر شیفت کاری خشک نموده و پس از سورت و بسته بندی با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می‌کند.

محصولات مرتبط با میوه خشک بهترین تنقلات برای کوهنوردی

چیپس گلابی (گلابی خشک) 500 گرمی

چیپس گلابی (گلابی خشک) 500 گرمی

گلابی با داشتن طبع سرد و خشک ‌سرمابخش جسم است. چیپس گلابی (Pear Chips) یا میوه خشک گلابی اسلایس شده را در ظروف شفاف 500 گرمی فود گرید از پیلار تهیه کنید.

Pear Chips 500g


220,000
آلو قرمز خشک (با هسته) 250 گرمی

آلو قرمز خشک (با هسته) 250 گرمی

آلو قرمز میوه خوشمزه سرشار از بتاکاروتن و فنلی است. آلو قرمز خشک شده با هسته (Dried Plum) را در بسته 250 گرمی ظروف شفاف فود گرید از پیلار تهیه نمایید.

Dried Plum 250g


65,000
چیپس گلابی (گلابی خشک) 150 گرمی

چیپس گلابی (گلابی خشک) 150 گرمی

گلابی با داشتن طبع سرد و خشک ‌سرمابخش جسم است. چیپس گلابی (Pear Chips) یا میوه خشک گلابی اسلایس شده را در ظروف شفاف 150 گرمی فود گرید از پیلار تهیه کنید.

Pear Chips 150g


75,000
چیپس کیوی خشک 1 کیلوگرمی

چیپس کیوی خشک 1 کیلوگرمی

میوه کیوی بعنوان منبع غنی تامین ویتامین ث می‌باشد، چیپس کیوی (Kiwi Chips) یا اسلایس کیوی خشک پیلار، در بسته بندی 1 کیلوگرم ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Kiwi Chips 1Kg


550,000

مقالات مرتبط با میوه خشک بهترین تنقلات برای کوهنوردی

میوه خشک فله یا عمده ؟!

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

خرید میوه خشک فله یا عمده برای افرادی که در زمینه بازاریابی و فروش مواد غذایی شاغل بوده و همچنین افرادی که قصد دارند بصورت نمایندگی فعالیت کنند مناسب است.

ادامه

روش‌های خشک کردن توت فرنگی در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

در مقاله روش های خشک کردن توت فرنگی در خانه با ارائه روش های خشک کردن همراه با راهنمای هر روش توضیح خواهیم داد که چگونه توت فرنگی را در خانه خشک کنیم.

ادامه

طرز تهیه چیپس موز خانگی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

همانند سایر میوه ها، موز را نیز می‌توان با کمترین امکانات در خانه خشک کرد، درصورتیکه به خشک کردن میوه علاقه دارید طرز تهیه چیپس موز خانگی را از دست ندهید.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی