واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

روش‌های خشک کردن توت فرنگی در خانه

در مقاله روش های خشک کردن توت فرنگی در خانه با ارائه روش های خشک کردن همراه با راهنمای هر روش توضیح خواهیم داد که چگونه توت فرنگی را در خانه خشک کنیم.

روش‌های خشک کردن توت فرنگی در خانه

در مقاله روش های خشک کردن توت فرنگی در خانه با ارائه روش های تولید چیپس توت فرنگی همراه با راهنمای هر روش توضیح خواهیم داد که چگونه توت فرنگی را خشک کنیم. قبل از اینکه در مورد روش های تولید توت فرنگی خشک توضیح دهیم بهتر است ابتدا توت فرنگی را بشناسیم و بدانیم چه خاصیت هایی دارد.

توت فرنگی

توت فرنگی که از آن بعنوان میوه ای نسبتا جدید یاد می‌شود طی ۲۵۰ الی ۳۰۰ سال قبل به شکل امروزی وجود نداشت و بیشتر دارای مصارف دارویی بوده است. در قرن 14 میلادی توت‌فرنگی‌های وحشی در فرانسه از جنگل به زمین زراعتی منتقل و بعنوان یک گیاه اهلی مصرف گردید. در فصل تابستان در جنگل‌های هیرکانی واقع در شمال ایران توت‌فرنگی وحشی به وفور یافت می‌شود.

توت فرنگی

می‌توان گفت اولین نمونه اصلاح شده توت فرنگی در زمان صدارت اتابک اعظم از فرانسه به ایران منتقل شده است که به همین منظور به نام اتابکی خوانده شده است.

هر ۱۰۰ گرم توت‌فرنگی شامل تقریباً ۳۳۳ کیلوکالری انرژی، منبع عالی از ویتامین ث، منگنز است. همچنین میزان کمی از ویتامین‌های دیگر و مواد معدنی مورد نیاز در رژیم غذایی را فراهم می‌کند.

صنایع غذایی پیلار بعنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور بدلیل اینکه در استان گلستان واقع شده و استان گلستان نیز یکی از قطب های کشت و تولید توت فرنگی در کشور می‌باشد لذا دسترسی آسان تری به این میوه دارد و برای تولید چیپس توت فرنگی، از با کیفیت ترین توت فرنگی کشت شده در سطح استان با قیمت پایین بطور مستقیم از کشاورزان خریداری کرده و مراحل تولید چیپس توت فرنگی را طی می‌کند.

خواص توت فرنگی

  • ضد پیری: ویتامین ث در توت‌فرنگی ضمن افزایش تولید کلاژن، پوست را صاف کرده و تاثیرات ضد پیری دارد.
  • کاهش فشار خون بالا: توت‌فرنگی سرشار از پتاسیم و منیزیم بوده که هر دو دارای خاصیت رگ‌گشایی هستند که باعث می‌شوند فشار خون بالا و استحکام رگ‌های خونی را کاهش دهند.
  • درمان آرتروز و نقرس: این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات سم‌زداست که به کاهش درد ناشی از نقرس و آرتروز کمک می‌کند.
  • کاهش وزن: با افزایش تولید آدیپونکتین و لپتین (هورمون‌های چربی‌سوزی) به کاهش اشتها، کاهش قند خون و کاهش وزن و چربی کمک می‌کند.
  • سکته مغزی: خاصیت ضد التهابی آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌فرنگی باعث کاهش تشکیل لخته‌های خون مرتبط با سکته مغزی می‌شود.

انتخاب و شست‌شوی توت فرنگی مناسب خشک کردن

برای تولید توت فرنگی خشک شده بهتر است میوه های سالم و رسیده را انتخاب کنید، سپس باید با دقت در آب سرد شسته شوند. توت فرنگی میوه‌ایست که براحتی آلوده می‌شود لذا باید نهایت دقت را در زمان شستن داشته باشید. اگر میوه ها تمیز هستند با آب را بشویید. اما میوه‌های شما دارای گل یا خاک بود آنها را در ظرفی پر از آب برای مدت زمان کوتاهی قرار دهید تا گل روی آن ها در آب ته‌نشین شود. سپس آن ها را از درون ظرف بگیرید، در زیر آب بشویید و بعد آن را درون آبکشی قرار داده تا آب آن خارج شود.

نکته: توت فرنگی را همیشه به مقداری که قصد مصرف آن را دارید بشویید زیرا آب جذب آن شده و باعث خراب شدن زودتر توت فرنگی می‌شود. حتما در زمان مصرف برگ های آن را جدا کنید.

نکته: برای شست‌شو می‌توانید توت‌فرنگی‌ها را چند ثانیه در محلول آب و سرکه (به نسبت آب ۳ و سرکه ۱) خیس کرده و سپس آرام با دست بشویید.

آماده سازی توت فرنگی

میوه‌های شسته شده را پس از آنکه آبکشی کردید باید اجازه دهید آب شست‌شو که روی میوه قرار دارد بصورت طبیعی خشک گردد. برای اینکار بهتر است از توری آبکشی استفاده نمایید. سپس توت فرنگی را با اسلایسر یا چاقوی تیز ورقه ورقه کنید. به این ورقه ها برش یا اسلایس نیز گفته می‌شود. ضخامت این برش ها باید یکسان باشد زیرا درصورتیکه یکسان نباشند ممکن است ورقه های نازکتر زودتر خشک شده و با ادامه روند خشک کردن و حرارت دهی باعث سوختن آنها شود. درصورتیکه ورقه ها ضخامت بیشتری داشته باشند اگر روند خشک کردن را متوقف کنیم ممکن است دارای رطوبت باشند که زمان نگهداری آنها کاهش می‌یابد و ممکن است بسرعت خراب شوند.

روش‌های خشک کردن توت فرنگی در خانه

پس از انتخاب، شست‌شو و آماده سازی توت فرنگی جهت خشک کردن، باید نسبت به روش‌های خشک کردن توت فرنگی در خانه اطلاعات کافی داشته باشیم که در این قسمت این روش ها را با راهنمایی کامل توضیح خواهیم داد.

خشک کردن توت فرنگی در فر

قبل از هرکاری باید فر را در دمای 60 الی 80 درجه سانتیگراد گرم کنیم. توت فرنگی‌هایی که بصورت یکنواخت و یکسان برش زده شده را در برروی سینی فر، در یک لایه و با کمی فاصله از همدیگر چیدمان می‌کنیم. در متن بالا توضیح دادیم که چرا باید برش های توت فرنگی از لحاظ ضخامت تقریبا یکسان و یکنواخت باشند. قبل از چیدمان توت فرنگی بر روی سینی فر، بهتر است از یک کاغذ مومی استفاده کنید و کف سینی را با کاغذ مومی بپوشانید.

برای اینکه برش ها طی فرایند خشک کردن جمع یا لوله نشوند می‌توانید از توری‌های مشبک فود گرید که قیمتی ندارند و در بازار نیز براحتی در دسترس قرار دارند استفاده کنید و بر روی برش ها قرار دهید.

سینی را داخل فر بگذارید برای اینکه تمام بخش های توت فرنگی بصورت یکنواخت خشک گردند، بهتر است هر 1.5 الی 2 ساعت یکبار، برش ها را بچرخانید و از دمای بالای فر جهت خشک کردن توت فرنگی ها استفاده کنید. طی 8 الی 12 ساعت پس از قرار دادن سینی در فر، توت فرنگی خشک خواهد شد.

نکته : بهتر است طی فرایند خشک کردن توت فرنگی در فر، در فر باز باشد تا هوای مرطوب درون آن با هوای خشک جایگزین شود.

نکته : وقتی برش های توت فرنگی خشک شد سینی را از فر خارج کرده و در ظرفی ترجیحا شیشه ای و یا پلاستیکی تمیز دردار بریزید. بهتر است برای اینکه رطوبت باقیمانده توت فرنگی‌ها تبخیر شوند درب ظرف را برای ۴ الی ۵ روز باز بگذارید. طی این مدت هر روز، ظرف را تکان داده تا کمی جابه‌جایی توت فرنگی باعث خشک شدن کامل آنها شود.

خشک کردن توت فرنگی در دستگاه میوه خشک کنی

آب موجود در میوه در دستگاه میوه خشک کن با حرارت و به آرامی تبخیر می‌شود. برای خشک کردن توت فرنگی در دستگاه میوه خشک کن، دستگاه را روی تنظیمات خشک کردن میوه یا روی درجه حرارت ۵۵ الی ۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. برش های توت فرنگی را درون دستگاه و با فاصله مناسب بچینید.

طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت در دستگاه میوه خشک کن، میوه بصورت کامل خشک می‌شود. بعد از ۲۴ ساعت باید بصورت مداوم توت‌فرنگی‌ها را بررسی کنید تا بیش از نیاز خشک نگردد.

خشک کردن توت فرنگی در آفتاب

خشک کردن در آفتاب یکی از متداولترین و ابتدایی ترین روش های خشک کردن میوه است که از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

جهت خشک کردن با نور آفتاب بهتر است روزی را انتخاب کنید که هوا گرم و آفتابی بوده و رطوبت هوا نیز کمتر از ۶۰ باشد. برش‌های توت فرنگی را با کمی فاصله از هم بر روی سینی توری استیل ضدزنگ، پلاستیکی یا فایبرگلاس با روکش تفلون چیدمان کنید.

سینی را با استفاده از دو آجر از زمین فاصله دهید بطوریکه جریان هوا در زیر آن گردش داشته باشد و باعث شود توت فرنگی‌ ها سریعتر خشک شوند. بر روی سینی یک توری نازک پهن کنید و زیر نور آفتاب قرار دهید. اگر زیر سینی ورق آلومینیوم قرار دهید، توت فرنگی سریعتر خشک می گردد.

هوای خنک شب باعث می‌شود میوه دوباره رطوبت بگیرد پس سینی را در شب در جای سرپوشیده قرار دهید. بهتر است روزانه هر از گاهی به میوه ها سر زده و برش های توت فرنگی چروکیده و ترد را جمع آوری کنید.

طی چهار روز توت فرنگی در زیر نور آفتاب بطور کامل خشک می‌گردد.

خشک کردن توت فرنگی روی بخاری

برای خشک کردن توت فرنگی روی بخاری برش‌های توت‌فرنگی را در آب قند کمی غلیظ بغلطانید. روی یک سینی دستمال پارچه ای تمیز و خشک بیندازید.

توت فرنگی را بر روی پارچه‌ای تمیز و خشک برروی سینی با فاصلی کمی از یکدیگر چیدمان کنید و سینی را بر روی بخاری با حرارت خیلی کم بگذارید. بهتر است هر یک ساعت یکبار توت ها را پشت و رو کنید.

خشک شدن توت فرنگی در مایکروویو

یکی از روش های خشک کردن میوه، خشک کردن در مایکروویو می‌باشد، برای خشک کردن توت فرنگی در مایکروویو باید برش های توت فرنگی را برروی یک صفحه صاف که با دستمال کاغذی پوشانده شده، با کمی فاصله قرار دهید.

برروی برش های توت فرنگی نیز دستمال قرار دهید. دستگاه را روی قدرت ۶۰۰W و مدت زمان پخت ۳ دقیقه تنظیم کنید.

سپس دستمال بالایی را بردارید و فرایند خشک کردن در همان حالت را برای ۳ دقیقه دیگر ادامه دهید.

در صورت لزوم می‌توانید فرایند خشک کردن را تکرار کنید، اما از این مرحله به بعد هر یک دقیقه یکبار توت فرنگی ها را باید چک کنید.

قیمت میوه خشک

صنایع غذایی پیلار بعنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور انواع میوه خشک را با ظرفیت تولید 1 تن میوه در هر شیفت کاری خشک نموده و پس از سورت و بسته بندی با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می‌کند. برای خرید و اطلاع از قیمت میوه خشک (چیپس میوه) به سایت پیلار مراجعه نمایید.  قیمت چیپس میوه خشک همراه با کیفیت محصولات تولید شده در صنایع غذایی پیلار کاملا قابل رقابت با بازار داخلی و خارجی می‌باشد.

محصولات مرتبط با روش‌های خشک کردن توت فرنگی در خانه

چیپس آلو 150 گرمی

چیپس آلو 150 گرمی

میوه آلو و محصولات آلو خشک و چیپس آلو (Plum Chips) از نظر رنگ و مزه دارای تنوع می‌باشد: ( آلو قرمز، زرد و سیاه با مزه های ترش و ملس و شیرین)

Plum Chips 150g


70,000
چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

میوه سیب بعنوان سنبل سلامت شناخته می‌شود، چیپس سیب (Apple Chips) یا سیب خشک پیلار، در بسته بندی 150 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Apple Chips 150g


60,000
چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

خرمالو با طبع گرم و تر سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است، چیپس خرمالو (Persimmon Chips) یا خرمالوی خشک پیلار در ظروف شفاف فود گرید 150 گرمی ارائه می‌گردد.

Persimmon Chips 150g


58,000

مقالات مرتبط با روش‌های خشک کردن توت فرنگی در خانه

آشنایی با خواص و مضرات میوه خرمالو

  • توسط مدیر
  • 2 نظر

خواص جادویی خرمالو (Persimmon) باعث علاقه افراد زیادی به این میوه و حتی بصورت میوه خشک یا چیپس خرمالو شده که البته نباید از مضرات خرمالو نیز چشم پوشی کرد.

ادامه

میوه خشک پفکی چیست؟ طرز تهیه آن + روش نگهداری

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

میوه خشک پفکی یک خشکبار لذیذ و خوشمزه است که دارای بافتی نرم نسبت به میوه خشک است. همچنین تمام خواص میوه تازه را دارا می باشد.

ادامه

آشنایی کامل با خواص سیب خشک برای لاغری (نحوه استفاده در رژیم غذایی)

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

سیب خشک به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی، می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت بدن شما و داشتن احساس سیری در بلند مدت به شما کمک کند.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی