واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

چرا باید از دمنوش گل گاوزبان استفاده کنیم؟

استفاده از گیاهان دارویی در برنامه غذایی، سلامت جسمی و روانی را شدیداً افزایش می‌دهد. گل گاوزبان بعنوان یک گیاه دارویی شاه کلید درمان بسیاری از بیماری هاست.

چرا باید از دمنوش گل گاوزبان استفاده کنیم؟

یکی از روشهای در امان ماندن از انواع بیماری های ویروسی، عفونی و ... مصرف دمنوش هاست. دمنوش گل گاوزبان یکی از پر طرفدارترین دمنوشها در طب سنتی و در بین مردم است. دمنوش گل گاوزبان چه فوایدی دارد؟ گل گاوزبان را چگونه مصرف کنیم تا بیشترین تاثیر را داشته باشد؟ شاید این سوالات در ذهن شما نیز شکل بگیرد که چرا باید از دمنوش گل گاوزبان استفاده کنیم.

گیاه گل گاوزبان یا لسان الثور با نام علمی(Echium amoenum) از تیره گاوزبانیان گیاهی علفی چند ساله است که تا ارتفاع 20 تا 80 سانتی متر رشد میکند. دارای برگهای زبر است و این زبری چون به زبان گاو شباهت دارد آن را گاوزبان می نامند. قسمت مورد استفاده این گیاه گل است که حالت شیپوری دارد و به رنگ های آبی و بنفش قابل رویت است. رویشگاه این گیاه (گاوزبان ایرانی) بیشتر در شمال غربی ایران و در بعضی نقاط آذربایجان می باشد.

دمنوش گل گاوزبان شاه کلید درمان بسیاری از بیماری هاست. هر وقت مغز دستور خستگی بدهد تنها یک فنجان دمنوش گل گاوزبان راه حل است. این دمنوش سبب رفع خستگی و کسالت، کاهش استرس و تپش قلب است. همچنین در درمان میگرن نیز موثر است. در ادامه این مقاله از سایت پیلار خواص این دمنوش را به طور کامل بررسی میکنیم.

خواص شگفت انگیز گل گاوزبان

گل گاوزبان گیاهی با طبیعت گرم است.

  1. آب دم کرده ی آن اعصاب را قوی میکند، حرارت غریزی بدن را بالا می برد، مقدار سوخت و ساز مواد را در درون سلول های بدن زیاد کرده و کالری بیشتری تولید میکند. اسهال های رطوبتی را بند می آورد، تنگی نفس را بهبود می بخشد، خون رسانی به مغز را زیادتر میکند. برای درمان سرسام، مالیخولیا، جنون و کم حواسی موثر می باشد.
  2. مصرف روزانه گل گاوزبان به صورت دم کرده در یک لیتر آب، زکام، برونشیت، زردی یا یرقان، کهیر، سرخک و تبخال را درمان می کند.
  3. مصرف دم کرده گل گاوزبان و لیمو عمانی خفقان سرد مزاج را درمان میکند.
  4. دم کرده ی آن همراه با سنبل الطیب اگر 40 روز مصرف شود برای تقویت قلب مفید است.
  5. برای درمان ورم کلیه کافیست یک مثقال از آن را با یک مثقال مریم نخودی بجوشانید و سه روز ناشتا آب صاف شده ی آن را مصرف کنید.
  6. نوشیدن هر روز عرق گل گاوزبان سبب رفع وسواس می شود.
  7. مصرف دمنوش این گیاه موجب کاهش درد قائدگی شده و تنش های عصبی قبل از این دوره را بسیار کاهش میدهد.
  8. برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند این دمنوش بی نظیر است، زیرا هیچ کالری ندارد.
  9. همچنین باعث نرمی گلو و سینه شده و سرماخوردگی را بهبود میبخشد.

استفاده از گیاهان دارویی در برنامه غذایی سلامت جسمی و روانی را شدیدا افزایش میدهد. گل گاوزبان همانطور که در قسمت خواص ذکر شد علاوه بر خواص درمانی برای جسم انسان، تاثیر بسزایی در خلق و خو و روان دارد. باعث آرامش ذهن شده و تمرکز را نیز بالا می برد. افزون بر گیاه گل گاوزبان، گیاهان دارویی دیگر نیز مشابه همین مورد خواص بسیاری دارند و پزشکان طب سنتی همواره مصرف دمنوش این گیاهان را توصیه می کنند.

شرکت پیلار تولید کننده میوه خشک و دمنوش میوه، با تولید دمنوش های گیاهی امکان تهیه آسان و به صرفه محصول دمنوش گل گاوزبان را فراهم کرده است. شما می توانید از طریق سایت پیلار این محصول را خریداری فرمایید.

محصولات مرتبط با چرا باید از دمنوش گل گاوزبان استفاده کنیم؟

چای میوه ای (دمنوش میوه) پاکت 500 گرمی

چای میوه ای (دمنوش میوه) پاکت 500 گرمی

چای میوه ای (دمنوش میوه) پیلار از سیب و به، برگ گل محمدی، دارچین، بهار نارنج و هل بصورت طبیعی تهیه و در پاکت 500 گرمی بعنوان جایگزین چای سیاه ارائه می‌گردد.

Fruits Herbal Tea 500g


145,000
قهوه هسته خرما (دمنوش هسته خرما) 200 گرمی

قهوه هسته خرما (دمنوش هسته خرما) 200 گرمی

به دمنوش هسته خرما بدلیل رنگ و طعم نزدیک آن به قهوه، اصطلاحاً قهوه هسته خرما نیز می‌گویند، این محصول را در بسته بندی 200 گرم از صنایع غذایی پیلار تهیه کنید.

Date Stone Flour Herbal Tea 200g


60,000

مقالات مرتبط با چرا باید از دمنوش گل گاوزبان استفاده کنیم؟

طرز تهیه چای میوه ای سیب و به خانگی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

سیب طبعی گرم، به طبعی سرد دارد که می‌توانند مصلح یکدیگر باشند، در این مقاله سعی داریم طرز تهیه دمنوش میوه سیب و به را آموزش دهیم تا در خانه آن را تهیه کنید.

ادامه

ترکیبات چای میوه ای چیست؟

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

چای میوه ای بطور کامل از میوه بدون هیچ افزودنی دیگری تولید می‌شود. سیب و به بعنوان پایه اصلی ترکیب دمنوش میوه ای سیب و به با چند قلم میوه دیگر ترکیب می‌شود.

ادامه

خواص و طرز تهیه دمنوش پرتقال خشک شده در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

دمنوش پرتقال خشک سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که مصرف آن برای تمام رده های سنی توصیه می شود. این دمنوش لذیذ و خوش طعم بسیار آسان تهیه می شود.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی