واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

آشنایی کامل با خواص سیب خشک برای لاغری (نحوه استفاده در رژیم غذایی)

سیب خشک به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی، می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت بدن شما و داشتن احساس سیری در بلند مدت به شما کمک کند.

آشنایی کامل با خواص سیب خشک برای لاغری (نحوه استفاده در رژیم غذایی)

سیب یکی از محبوب ترین و مغذی ترین میوه ها در جهان شناخته می شود. میوه خشک سیب از محبوب ترین میوه های خشک به حساب می آید و می تواند به عنوان یک میان وعده مقوی و سالم در نظر گرفت. یکی از مهم ترین خواص سیب خشک برای لاغری است. این تنقلات خوشمزه با داشتن فواید شگفت انگیزی مانند کالری پایین و فیبر بالا، می تواند در وعده غذایی افرادی که قصد کاهش وزن دارند، گنجانده شود.

خواص سیب خشک برای لاغری

درفرآیند تولید میوه های خشک به صورت چیپسی یا حبه سیب، بخش زیادی از آب خود را از دست می دهند، اما ویتامین ها، فیبر و مواد مغذی آن ها همچنان حفظ خواهد شد. بهترین انتخاب برای لاغری در بین فرآوری های تولید شده با میوه، استفاده از میوه خشک بهترین راه حل است.

میوه خشک سیب حاوی قند متمرکز بیشتری نسبت به میوه های تازه است و چنانچه در مصرف آن تعادل رعایت شود، به کاهش وزن شما کمک می کند.

یکی از ویژگی های سیب خشک این است که به راحتی در هر جایی می توان استفاده کرد. میوه خشک فضای کم تری را اشغال می کند ضمن این که در طولانی مدت خراب یا پلاسیده نمی شود و حتی آلودگی کمتری نسبت به سیب تازه به خود می گیرد. پس به راحتی می توانی این تنقلات خوشمزه و مفید را در محل کار و یا هر جایی که مدت طولانی سپری می کنید، استفاده کنید.

سیب خشک دارای خواص بسیاری است که از جمله می تواند به کاهش وزن و بهبود سلام بدن کمک کند که در زیر به آن ها اشاره می شود:

کالری پایین سیب خشک

سیب خشک یک ماده بسیار کم کالری است و کالری پایین تری در هر گرم، نسبت به سیب تازه دارد و با مصرف آن افزایش وزن پیدا نخواهید کرد. به این معنی که شما می توانید به جای سیب تازه از میوه خشک سیب استفاده کنید تا در عوض کالری کم، احساس سیری بیشتری داشته باشید.

فیبر بالا سیب خشک

یکی از جالب ترین خواص میوه خشک سیب، داشتن فیبر بالا آن است. فیبر به نوعی کربوهیدارت محسوب می شود که به ارحتی قابل هضم نیست. به همین خاطر باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید. همچنین فیبر موجود در سیب خشک باعث پاکسازی روده می شود و سلامت گوارش و متابولیسم را بهبود می بخشد. هر یک وعده 100 گرمی سیب خشک، 8 گرم فیبر را فراهم می کند که 32 درصد از ارزش روزانه را تامین می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

از مهم ترین خواص سیب خشک برای لاغری داشتن آنتی اکسیدان بالا است. کار آنتی اکسیدان این است که سلول های شما را از آسیب هاب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد در واقع مولکول های ناپایداری هستند که می توانند باعث استرس، اکسیداتیو، التهاب و بیماری های مزمن شود. از فواید آنتی اکسیدان موجود در سیب خشک موارد زیر می باشد:

  • کاهش التهاب
  • کاهش سطح قند خون
  • پیشگیری و درمان عوارض مرتبط با چاقی

از آنتی اکسیدان های موجود در سیب خشک می توان به کاتچین، کورستین، لوریدزین اشاره کرد.

آهن بالا در سیب خشک

سیب خشک شده سرشار از آهن است. بدن برای ساختن هموگلوبین به آهن نیاز دارد. هموگلوبین، پروتئینی است که اکسیژن را در خون حمل می کند. کمبود آهن باعث می شود تا کم خونی پیدا کنید و سطح گلبول قرمز و اکسیژن را پایین می آورد. از عوارض کمبود آهن می تواند احساس خستگی، ضعف و سرگیجه باشد و تاثیر مستقیم بر فعالیت طبیعی بدن دارد. یک وعده 100 گرمی سیب خشک شده، 3 تا 8 درصد از نیاز روزانه شما به آهن را تامین می کند.

استفاده از سیب خشک در رژیم غذایی برای لاغری

سیب خشک

سیب خشک می تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل باشد که به روش های مختلف می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید در زیر به چند ایده اشاره می شود:

استفاده از سیب خشک در میان وعده

یکی از بهترین مواد غذایی به عنوان میان وعده، استفاده از سیب خشک است که می توانید در هر زمان که احساس گرسنگی در طول روز داشتید، از آن استفاده کنید.

استفاده از سیب خشک در صبحانه

می توان سیب خشک را با بلغور جو دو سر، ماست، غلات یا یک کاسه اسموتی ترکیب کرده و میل نمایید. یکی از روش های دیگر استفاده سیب خشک در صبحانه، استفاده به صورت فرنی یا پودینگ است. به این صورت که در شب سیب خشک را در آب خیسانده و صبح از آن استفاده کنید.

استفاده از سیب خشک به عنوان طعم دهنده

یکی از بهترین روش ها برای استفاده ار سیب خشک در پخت و پز است. از سیب خشک می توان به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در پخت و پز استفاده کنید.

استفاده از سیب خشک همراه با شیرنی و نوشیدنی

از سیب خشک استفاده های زیادی برای طعم دهنده به شیرنی و نوشیدنی استفاده می شود. با خرد کردن آن می توان آن را به کلوچه ها، کیک ها و یا نان ها اضافه کرد. همچنین می توان آن ها را در آب یا آب میوه به کار برد. از سیب خشک برای پر کردن رویه محصولات پخته شده نیز بسیار استفاده می شود.

استفاده از سیب خشک در سالاد

سیب های خشک می تواند طعم شگفت انگیزی به سالاد شما بدهد. تنها کافی است مقداری میوه خشک را به سبزی جات برگ دار، دانه ها، آجیل و سس اضافه کنید.

استفاده از سیب خشک در غذای اصلی

سیب خشک را می توانید به غذای اصلی خود به عنوان طعم دهنده اضافه کنید. شما می توانید از میوه خشک سیب در مرغ، گوشت گاو یا گوسفند به همراه مقداری سبزی، ادویه و سس استفاده کنید و ضمن بهره بردن از خواص آن، از طعم دلپذیرش لذت کامل را ببرید.

ارزش غذایی سیب خشک شده

سیب خشک دارای مواد مغذی، ترکیبات آلی، مواد معدنی و ویتامین های فراوانی است. عناصر معدنی و ویتامین های موجود در سیب خشک در زیر اشاره می شود:

  • مس
  • منگنر
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • ریبوفلاوین
  • ویتامین B6
  • ویتامین A
  • ویتامین C

دیگر فواید مهم سیب خشک شده

از فواید مهم سیب خشک موارد زیر قابل اشاره است:

  • پیشگیری از سرطان
  • رفع ضعف جسمی
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • جلوگیری از کم خونی
  • کاهش روند پیری پوست
  • بهبود عملکرد مغز
  • مفید برای دندان و لثه ها
  • مبارزه با بیماری های قلبی
  • رفع مشکلات تنفسی
  • رفع مشکلات چشمی

در آخر آشنایی با خواص سیب خشک برای لاغری

سیب خشک به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی، می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت بدن شما کمک کند. این ماده مغذی به علت داشتن کالری کم و فیبر بالا می تواند در رژیم غذایی شما برای کاهش وزن کمک کند. به غیر از خواص سیب خشک برای لاغری، دارای فواید مهم دیگری مانند رفع مشکلات چشمی و پوستی، جلوگیری از کم خونی، پیشگیری از سرطان، بهبود عملکرد مغز و... اشاره کرد.

سوالات متداول

سیب خشک شده به علت داشتن کالری بسیار پایین و فیبر بالا می تواند به عنوان یک میان وعده خوشمزه در رژیم غذایی افرادی که قصد کاهش وزن دارند اضافه کرد.
مصرف بیش از حد سیب خشک می تواند منجر به آلرژی شود. استفاده از سیب خشک زیاد، در بعضی افراد سبب تورم گلو، گلو درد و یا قرمز شدن لب ها می شود. افرادی که دچار حساسیت هستند در مصرف آن دقت کنند

محصولات مرتبط با آشنایی کامل با خواص سیب خشک برای لاغری (نحوه استفاده در رژیم غذایی)

چیپس آلو 150 گرمی

چیپس آلو 150 گرمی

میوه آلو و محصولات آلو خشک و چیپس آلو (Plum Chips) از نظر رنگ و مزه دارای تنوع می‌باشد: ( آلو قرمز، زرد و سیاه با مزه های ترش و ملس و شیرین)

Plum Chips 150g


70,000
چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

چیپس سیب (سیب خشک) 150 گرمی

میوه سیب بعنوان سنبل سلامت شناخته می‌شود، چیپس سیب (Apple Chips) یا سیب خشک پیلار، در بسته بندی 150 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Apple Chips 150g


60,000
چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

چیپس خرمالو (خرمالو خشک) 150 گرمی

خرمالو با طبع گرم و تر سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است، چیپس خرمالو (Persimmon Chips) یا خرمالوی خشک پیلار در ظروف شفاف فود گرید 150 گرمی ارائه می‌گردد.

Persimmon Chips 150g


58,000

مقالات مرتبط با آشنایی کامل با خواص سیب خشک برای لاغری (نحوه استفاده در رژیم غذایی)

روشهای خانگی خشک کردن آلو

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آلو خشک از تنقلات محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. روشهای مختلفی برای خشک کردن این میوه وجود دارد که با استفاده از نور خورشید، پنکه و یا فر انجام میگیرند.

ادامه

ترکیبات آجیل خلیجی چیست؟

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

آجیل خلیجی بعنوان یک آجیل خاص و تنقلاتی مصرف می شود که از آجیل هایی همچون آجیل هندی و اردنی مقرون به صرفه تر است و همگی از موادی کاملاً طبیعی تشکیل شده است.

ادامه

طرز تهیه انبه خشک در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

با سه روش آفتاب، فر یا مایکروفر و دستگاه میوه خشک کن می‌توانیم در خانه انبه خشک کنیم که در این مقاله نحوه خشک کردن انبه طبق هر روش را توضیح داده ایم.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی