واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

آشنایی کامل با خواص توت خشک + جدول ارزش غذایی

توت خشک سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که برای بهبود سلامت قلب و مفید برای کبد است. این خوراکی شیرین و خوشمزه سرشاز از ویتامین و مواد مغذی است.

آشنایی کامل با خواص توت خشک + جدول ارزش غذایی

توت خشک یکی از مغذی ترین و مفیدترین خشکبار است که دارای خواص بی شماری می باشد. توت خشک سرشار از پروتئین، آهن و کلسیم است که مفید برای سلامت بدن، مو و بینایی است. طبق تحقیقاتی مصرف توت خشک برای پیشگیری از سرطان مفید است. همچنین یکی از خواص توت خشک برای افرادی است که رژیم لاغری دارند و با داشتن فیبر بالا، با مصرف روزانه احساس سیری می کنند. خانم های باردار که بیشتر مواقع کمبود آهن دارند برایشان بهترین انتخاب می باشد. اگر به دنبال قیمت میوه خشک مانند توت خشک و دیگر محصولات خشکبار هستید، ما می توانیم به شما صنایع غذایی پیلار بزرگترین تولید کننده خشکبار میوه و تولید کننده دمنوش میوه را معرفی کنیم.

توت خشک منبعی سرشار از فیبر

استفاده روزانه از توت خشک 20 درصد فیبر توصیه شده را در بدن فراهم می کند. معمولا این درصد فیبر گفته شده کمتر رعایت می شود. مصرف توت خشک به عنوان میان وعده، بهترین راه برای افزایش میزان فیبر مصرفی در روز می باشد. توت خشک منبعی بزرگ برای فیبر محلول و فیبر غیر محلول است. فیبر محلول باعث کنترل قند خون و کاهش سطح کلسترول می شود. فیبر غیر محلول برای سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفید است.

مفید برای سلامت و زیبایی مو

یکی از خواص میوه خشک توت، بهبود وضعیت موها و بازیابی رنگ طبیعی آن می شود. توت خشک سرشار از مواد مغذی ضروری بدن است و حاوی موادی است که برای مو بسیار مفید است. توت خشک باعث تحریک رشد موها شده و در ادامه به تغییر رنگ موهای خاکستری به سیاه کمک می کند.

سرشار از پروتئین، آهن و کلسیم

هر وعده مصرف توت خشک حاوی 4 گرم پروتئین است. یکی از بهترین تنقلات بعد از فعالیت های ورزشی می باشد. توت خشک به طرز شگفت آوری حاوی 30 درصد ارزش روزانه آهن و 10 درصد کلسیم است. کلسیم ماده ای است که به برای استحکام استخوان ها و دندان ها ضروری است و همچنین آهن باعث افزایش انرژی و با خستگی مفرط مبارزه می کند.

خواص توت خشک برای بینایی

توت سفید سرشار از ویتامین A است و به بهبود سلامت بینایی کمک شایانی می کند. معمولا چشم پزشکان برای تقویت بینایی به بیماران مصرف قرص ویتامین A را توصیه می کنند. پس با مصرف توت خشک و یا تازه آن، چشمان شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مراقبت می شود.

فواید توت خشک برای سیستم ایمنی بدن

توت خشک با داشتن منابع غنی از ویتامین C، دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین با مصرف روزانه آن بدن شما از بیماری های شایع مانند سرماخوردگی، ویرروس ها و عفونت ها در امان خواهد بود. یکی دیگر از خواص توت خشک رفع التهابات داخلی است.

پیشگیری از سرطان با مصرف توت خشک

طبق تحقیقات انجام شده، ماده روتین یافت شده در توت خشک از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و مانع از ایجاد تومورهای سرطانی می شود. یکی از مهم ترین خاصیت های توت خشک، پیشگیری از سرطان روده می باشد.

کمک به سلامت قلب

توت خشک باعث کاهش کلسترول بد در خون می شود و از بروز بیماری های قلبی کمک می کند. این میوه سرشار از پتاسیم است و باعث باز شدن عروق می شود. توصیه می شود که بیماران به جای استفاده از قند و شیرنی، همراه چای خود از توت خشک استفاده کنند.

خاصیت توت خشک نسبت به توت تازه

توت خشک

با توجه به این که حجم زیادی از آب در توت خشک از دست رفته است و فشرده می شود، دارای تراکم بیشتری از مواد مغذی است. توت خشک به نسبت توت تازه دارای وزن کمتری است. به همین دلیل، 200 گرم توت خشک نسبت به توت تازه دارای خواص و مواد مغذی بیشتری است.

همچنین توت خشک نسبت به توت تازه مزه شیرین تری دارد. توت تازه باید در زمان کوتاهی مصرف شود، اما توت خشک در مدت طولانی می توان نگه داری کرد. البته این نکته  حائز اهمیت است که توت خشک از نظر کالری و میزان کربو هیدارت نسبت به توت تازه تراکم بالاتری دارد و به همین خاطر در مصرف آن باید تعادل را رعایت کرد تا قند و چربی خون بالاتر از حد معمول نرود.

توت خشک حاوی کالری کم

توت خشک بسیار کم کالری است. بنابراین می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال کاهش وزن هستند و رژیم غذایی خاصی دارند. خوردن توت خشک سرشار از مواد مغذی با کالری پایین است. همچنین مصرف توت سفید خشک همراه با سایر عصاره های گیاهی می تواند باعث کم اشتهایی و کاهش سطح چربی شود.

بهبود ناتوانی جنسی

توت خشک علاوه بر تاثیر روی کبد و کلیه، به طور قابل توجهی کیفیت جنسی مردان را بهبود می بخشد. مصرف روزانه توت خشک به درمان ضعف اسپرم، اختلالات نعوظ و انزال زودرس کمک قابل توجهی می کند.

خاصیت توت خشک برای بهبود قند خون

در یک تحقیق جدید میوه های توت فرنگی، زغال اخته، گیلاس و توت خشک، ابزارهای موثری برای مدیریت شرایط مزمن مقاومت به انسولین هستند. توت خشک می تواند به بهبود قند خون در افرادی که اضافه وزن دارند یا در معرض دیابت هستند کمک کند.

منبغ غنی از آنتی اکسیدن

مصرف توت خشک باعث بهبود بهتر گردش خون می شود. توت خشک حاوی ماده ای به نام رسوراترول است. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است که خاصیت ضد پیری دارد. همچنین باعث کاهش فشار خون و بیماری های قلبی می شود. طی تحقیقاتی نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها از سرطان جلوگیری می کند. همچنین باعث استقامت ما می شود و در ورزش انرژی بیشتری خواهیم داشت. آنتی اکسیدان به بافت های بدن کمک می کند تا سریعتر بازسازی شود.

فواید توت خشک برای کودکان

توت سفید خشک به علت داشتن آهن بالا، برای کودکان بسیار مفید است. اگر کودکی مبتلا به کم خونی باشد باید روزانه از این خوراکی مفید استفاده کند. همچنین فیبر موجود توت خشک برای بهبود حرکات روده و درمان یبوست در کودکان بسیار مفید است.

مصرف توت خشک در دوران بارداری

مصرف توت خشک در زمان بارداری می تواند انتخاب خوبی باشد. توت خشک فواید زیادی برای سطح کلسترول و سطح قند خون دارد. به علت این که خانم ها در دوران بارداری دچار کمبود آهن می شوند، مصرف روزانه توت خشک که سرشار از آهن است، کمک خوبی می تواند باشد.

خواص توت خشک برای لاغری

همانطور که می دانید توت خشک شیرین است اما چاق کننده نیست. با مصرف مقدار کمی از آن در طول روز موجب لاغری و تسهیل در هضم غذا می شود. توت خشک سرشار از فیبر است و این باعث می شود که احساس سیری و کاهش اشتها در فرد مصرف کننده ایجاد شود.

نکته مهم فواید توت خشک برای لاغری، انرژی زا بودن این خوراکی است که نیاز بدن را به استفاده از حجم بالایی از غذا را کم می کند. میزان بالا فیبر در توت خشک باعث کاهش کلسترول خون و راحت تر شدن هضم غذا می شود. شما می توانید با مصرف یک سوم فنجان توت خشک، 20 درصد از فیبر مورد نیاز خود را روزانه، بدون نگرانی از اضافه وزن دریافت کنید.

بهترین زمان برای مصرف متعادل توت خشک 2 ساعت قبل از مصرف غذای اصلی می باشد. از آن جایی که این خوراکی به عنوان یک ماده سیر کننده و کاهش اشتها محسوب می شود، میل شما برای مصرف مواد غذایی پرکالری کاهش می یابد.

خواص توت خشک برای پسردار شدن

در طب سنتی قدیم برای پسردار شدن، مصرف توت خشک توصیه شده است. توت خشک طبعی گرم دارد و برای پسردار شدن، اصلاح مزاج و از بین بردن انواع بیماری ها بسیار مفید است. از دیگر خواص توت خشک، برای درمان ناباروری استفاده می شود. ار گذشته توصیه می شود که به جای استفاده از قند در کنار چای از توت خشک استفاده شود.

جدول ارزش غذایی توت خشک

در زیر با ترکیبات تشکیل دهنده در توت خشک همراه با مقدار هر کدام آشنا می شوید. اگر رژیم لاغری دارید حتما می خواهید بدانید که کالری توت خشک چقدر است؟ در زیر جدول بر اساس 100 گرم توت خشک است که به عنوان مثال در حالت طبیعی 365 کیلوکالری دارد.

ترکیبات تشکیل دهنده مقدار در 100 گرم
انرژی (کالری) 365 کیلو کالری
پروتئین 1.88 گرم
چربی 1.30 گرم
آب 6.76 گرم
فیبر 1.72 گرم
قند 8.1 گرم

 

جدول ویتامین های توت خشک

در زیر ویتامین های موجود در توت خشک را مشاهده می کنید:

ویتامین مقداردر 100 گرم
ویتامین A  1 میکرو گرم
ویتامین C 36.4 میلی گرم
ویتامین K1  7.8 میکرو گرم
ویتامین E 0.9 میلی گرم
ویتامین B3 0.6 میلی گرم
ویتامین B6 0.1 میلی گرم

 

جدول مواد معدنی توت خشک

در زیر مواد معدنی موجود در توت خشک همراه با مقدار هر کدام را مشاهده می کنید:

ماده معدنی مقدار در 100 گرم
 کلسیم 204.00 میلی گرم
آهن 9.50 میلی گرم
فسفر 198.00 میلی گرم
پتاسیم 1073.00 میلی گرم
سدیم 20.00 میلی گرم
مس 1.00 میلی گرم
فسفر 38 میکرو گرم
سلنیم 6.00 میکرو گرم

 

کلام پایانی، آشنایی با خواص توت خشک

توت خشک سرشار از ویتامین و مواد مغذی است. این خوراکی خوشمزه، مفید برای پوست، مو و همچنین برای بهبود سلامت قلب و کبد است. افرادی که رژیم لاغری دارند، به علت داشتن کالری بسیار پایین و فیبربالا در توت خشک به راحتی می توانند از آن روزانه بدون نگرانی مصرف کنند. از دیگر خواص توت خشک، برای درمان یبوست، کاهش کاسترول خون، بهبود قند خون و درمان ناتوانی جنسی می باشد. این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است و به کودکان و خانم های باردار بسیار توصیه می شود.

سوالات متداول

توت خشک، فیبر بسیار بالایی دارد و مصرف آن برای افرادی که رژیم لاغری دارند باعث می شود که احساس سیری داشته باشند، بدون این که کالری زیادی را مصرف کنند. همچنین توت خشک با وجود این که شیرین است چاق کننده نمی باشد.
توت خشک سرشار از آنتی اکسیدان است و ماده ای مفید برای درمان کبد چرب می باشد. آنتی اکسیدان باعث دفع چربی از سلول های کبد شده و به پاکسازی بدن کمک می کند.

مقالات مرتبط با آشنایی کامل با خواص توت خشک + جدول ارزش غذایی

چه میوه هایی را میتوان خشک کرد (مدت زمان خشک کردن هر میوه)

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

امروزه تقریبا همه میوه ها انتخاب مناسبی برای خشک کردن هستند. اما میوه هایی که فیبر و آب بیشتر دارند می توانند گزینه مناسب تری باشند

ادامه

بادام منقا چیست؟

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

بادام منقا نوعی بادام است که پوسته چوبی آن که روی مغز قرار دارد دارای استحکام کافی نیست و با فشار انگشت به راحتی شکسته می‌شود و نام دیگر آن بادام منقی است.

ادامه

طرز تهیه لواشک سیب با جوهر لیمو در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

ّآشنایی با طرز تهیه لواشک با جوهر لیمو باعث می شود شما یک خوراکی خوشمزه و سالم را بتوانید در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی