واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

طرز تهیه دمنوش پوست موز خشک شده + خواص و عوارض پوست موز

پوست موز خشک دارای خواص شگفت انگیزی در تسکین اعصاب و روان است. با وجود مقادر زیادی منیزیم و پتاسیم، دمنوش آن در رفع بی خوابی بسیار مفید است.

طرز تهیه دمنوش پوست موز خشک شده + خواص و عوارض پوست موز

موز یکی از میوه های خوشمزه، پر خاصیت و محبوب است که مصرف آن در هر سنی توصیه می شود. اما بسیاری از مردم از خواص پوست موز اطلاعی ندارند و آن را به راحتی دور می اندازند. موز خشک یا چیپس موز را حتما امتحان کرده اید اما احتمالا با کاربرد پوست موز آشنایی ندارید. یکی از بهترین روش ها برای استفاده از پوست موز، تهیه دمنوش پوست موز خشک شده است که بسیار مقوی و خوش طعم است. با مصرف روزانه این دمنوش، سلامت و زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین تسکین دهنده اعصاب است و به بهبود شرایط خواب شما کمک می کند.

طرز تهیه دمنوش پوست موز خشک شده

برای تهیه دمنوش میوه پست موز خشک مراحل زیر را طی می کنیم:

  • ابتدا پوست موز خشک را که سیاه نشده و سطح آن سبز نیست، کامل شسته شود
  • در مرحله بعد پوست موز را در ظرفی پر از آب گذاشته و به مدت 2 ساعت در همین حالت باشد
  • برای خشک کردن پوست موز، آن را در دمای 65 درجه قرار دهید
  • پوست موز خشک شده را در خرد کن ریخته تا کاملا پودر شوند
  • در مرحله آخر پودر را با آب جوش دم کنید و از خوردن آن لذت ببرید

مواد مغذی و ویتامین های دمنوش پوست موز خشک شده

پوست موز خشک مانند تمامی محصولات و میوه ها دارای خواص بسیاری از بهترین خواص پوست موز خشک در جدول زیر مشخص شده است:

ویتامین ها و مواد مغذی میزان موجود (درصد)
ویتامین B6 20 %
پتاسیم 12 %
ویتامین C  17 %
فیبر 12 %
ویتامین B12 30 %

همچنین پوست موز خشک دارای مقادیر زیادی آمینه تریپتوفان است که باعث کاهش افسردگی است. با وجود ویتامین های مختلف در پوست موز خشک شده تنظیم فشار خون، دیابت، احیای بافت سلول های بدن و رشد سلول های ایمنی را در بر دارد.

خواص دمنوش پوست موز خشک شده

پوست موز و موز

از بهترین خواص چای پوست موز خشک موارد زیر قابل اشاره است:

تنظیم کننده فشار خون

دمنوش پوست موز خشک به علت داشتن پتاسیم بالا، به بهبود سلامت قلب کمک می کند و فشار خون را کاهش می دهد. این دمنوش به عنوان گشاد کننده رگ های خونی است و باعث تعادل مایع در بدن می شود و باعث کاهش تنش در سرخرگ ها و رگ های خونی شده و فشار را از روی دستگاه قلبی عروقی کاهش می دهد.

افزایش تراکم استخوانی

منگنز و منیزیم در پوست موز خشک، به بهبود تراکم استخوانی کمک می کند. دریافت این ماده مغذی به کند کردن روند پوکی استخوان، به علت افزایش سن کمک می کند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

پتاسیم و منیزیم موجود در پوست موز خشک، عملکرد عضلات صاف را بهینه می کند که در دستگاه گوارش اهمیت دارد. پوست موز، تنظیم کننده حرکات روده است و از یبوست، نفخ کرامپ جلوگیری کرده و جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد.

خواص پوست موز برای لاغری

شاید باور نکنید! اما پوست موز سرشار از فیبر، ویتامین A و لوتئین است که تا مدت ها احساس سیری به شما دست می دهد. برای مصرف پوست موز به عنوان کاهش دهنده وزن باید تا قبل از سیاه شدن، آن را داخل مخلوط کن ریخته و به اسموتی خود اضافه کنید. این اسموتی را برای صبحانه میل کنید. پیشنهاد می کنیم با خواص هسته خرما برای لاغری نیز آشنا شوید تا کاهش وزن چشم گیری را تجربه کنید.

تاثیر مثبت در اعصاب و روان

پوست موز خشک دارای ماده سروتونین است که برای سلامت اعصاب و روان بسیار مفید است. یک از مشکلات عصبی افراد، کمبود ماده سروتونین در مغز است. برای مشاهده تاثیرات کافی پوست موز و حتی موز بر اعصاب و روان، به مدت یک ماه و روزانه مصرف آن را داشته باشیم.

رفع بی خوابی و آرامش دهنده

استفاده از دمنوش پوست موز خشک شده یا دم کرده آن بهترین درمان برای رفع بی خوابی و کم خوابی است. برای تهیه این دمنوش احتیاجی به اضافه کردن هیچ نوع افزودنی و شکر نیست.

 خواص غیر خوارکی پوست موز

پوست موز

پوست موز دارای فواید بسیاری برای قسمت های مختلف بدن است. پوست موز را می توان هم به عنوان یک ماده خوراکی و غیر خوراکی استفاده کرد. از مهم ترین خواص پوست موز در زیر اشاره می شود:

سفید کننده دندان ها

با پوست موز می توانید دندان های سالم و سفیدی داشته باشید. به این صورت است که پوست موز را هر روز به مدت 1 هفته و به مدت یک دقیقه به دندان های خود بمالید.

از بین بردن زگیل ها

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز پوست موز، حذف زگیل ها است. برای از بین بردن زگیل ها باید به صورت متوالی و هر شب روی قسمتی که روی پوستتان زگیل دارد بمالید تا کم کم شاهد حذف آن باشید.

از بین برنده جوش های صورت

پوست موز دارای خواص ضد جوش است. برای این که اثر آن را مشاهده کنید باید هر روز به مدت 5 دقیقه، پوست موز را روی صورت خود ماساژ دهید.

کاهش چین و چروک صورت

از پوست موز خشک برای هیدراته نگه داشتن پوست می توان استفاده کرد. برای از بین بردن چین و چروک باید یک زرده تخم مرغ را به پوست موز له شده اضافه کنید و آن را روی پوست خود بمالید و به مدت 5 دقیقه روی سطح پوستتان باقی بماند. داشتن آنتی اکسیدان موجود در پوست موز باعث کاهش علائم پیری و خطوط اخم می شود.

عوارض جانبی دمنوش پوست موز خشک

اگر از موزهای ارگانیک استفاده نکنید، خطر ورود آفت کش ها و مواد شیمیایی به بدن زیاد است. اگر مطمئن نیستید که موز ارگانیک یا معمولی است، حتما قبل استفاده، پوست آن را به خوبی بشویید.

ممکن است عوارض جانبی دمنوش پوست موز خشک عواملی مانند تهوع، استفراغ و ناراحتی معده باشد که این آثار منفی به خاطر میزان بیش از حد مصرف آن است. توصیه می شود در روز بیش از یک فنجان مصرف نشود.

در پایان آشنایی با خواص و طرز تهیه دمنوش پوست موز خشک شده

پوست موز خشک دارای خواص شگفت انگیزی در تسکین اعصاب و روان است. با وجود مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم، دمنوش آن در رفع بی خوابی بسیار مفید است. تهیه دمنوش پوست موز خشک شده از بین برنده لک های پوستی، محو کننده جای جوش ها و تسکین دهنده جای نیش پشه است.

سوالات متداول

پوست موز دارای خواص بسیاری است که از جمله آن برای رفع بی خوابی، تسکین دهنده اعصاب، بهبود گوارش، کاهش دهنده وزن و تنظیم کننده فشار خون می باشد
ابتدا پوست موز را کامل بشویید و سپس آن را در آب به مدت دو ساعت قرار دهید. سپس آب آن ها را گرفته و در دمای 65 درجه فر خشک کنید. پوست موز خشک شده را در آسیاب ریخته تا کاملا پودر شود.

محصولات مرتبط با طرز تهیه دمنوش پوست موز خشک شده + خواص و عوارض پوست موز

چای سیب (دمنوش سیب) 150 گرم

چای سیب (دمنوش سیب) 150 گرم

چای سیب (Apple Herbal Tea) یکی از انواع چای طبیعی و میوه ای بوده که بعنوان یک نوشیدنی گرم مصرف می‌شود و با نام سیب دمنوشی یا دمنوش سیب نیز شناخته می‌شود.

Apple Herbal Tea 150g


35,000
چای به (دمنوش به) 150 گرم

چای به (دمنوش به) 150 گرم

چای به (Quince Herbal Tea) یکی از انواع چای طبیعی و میوه ای بوده که بعنوان یک نوشیدنی گرم و آرامش بخش مصرف می‌شود و با نام به دمنوشی نیز شناخته می‌شود.

Quince Herbal Tea 150g


35,000
قهوه هسته خرما (دمنوش هسته خرما) 200 گرمی

قهوه هسته خرما (دمنوش هسته خرما) 200 گرمی

به دمنوش هسته خرما بدلیل رنگ و طعم نزدیک آن به قهوه، اصطلاحاً قهوه هسته خرما نیز می‌گویند، این محصول را در بسته بندی 200 گرم از صنایع غذایی پیلار تهیه کنید.

Date Stone Flour Herbal Tea 200g


60,000
فروش ویژه
پک اقتصادی 3 قوطی دمنوش میوه ای (چای میوه ای)

پک اقتصادی 3 قوطی دمنوش میوه ای (چای میوه ای)

یکی از انواع پک اقتصادی صنایع غذایی پیلار پک 3 قوطی دمنوش میوه ای پیلار است که با همان کیفیت همیشگی محصول را ارزانتر نسبت به تکی خرید کنید.

Fruits Herbal Tea 3th Bottle

234,000 12%
205,920

مقالات مرتبط با طرز تهیه دمنوش پوست موز خشک شده + خواص و عوارض پوست موز

طرز تهیه دمنوش میوه ای ساده و خوشمزه در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

دمنوش های میوه ای از بهترین نوشیدنی ها به حساب می آید. چای میوه ای به علت داشتن خاصیت زیاد جایگزین خوبی برای چای سیاه می تواند باشد.

ادامه

تضمین سلامت پوست با دمنوش (داشتن پوستی جوان و شفاف)

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

استفاده از گیاهان دارویی به صورت دمنوش از جمله روشهای درمانی بسیاری از بیماری هاست، یکی از مهمترین تاثیرات دمنوش ها پاکسازی و جوانسازی پوست می باشد.

ادامه

طرز تهیه چای میوه ای سیب و به خانگی

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

سیب طبعی گرم، به طبعی سرد دارد که می‌توانند مصلح یکدیگر باشند، در این مقاله سعی داریم طرز تهیه دمنوش میوه سیب و به را آموزش دهیم تا در خانه آن را تهیه کنید.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی